• Hoi Q'ers

    Ik ben zo excited dat ik even op knappen sta, dus vandaar dit topic om stoom af te blazen :') mijn vriend en ik gaan zaterdag namelijk een katje ophalen in het dierenasiel. We zijn vorige week kennis gaan maken en hebben uiteindelijk een match gevonden in Linde, de kat.
    Linde is 2 dagen geleden 2 jaar geworden en heeft al een bewogen leven achter de rug. Ondanks haar jonge leeftijd is ze al moeder geweest van 5 kittens, die net zoals Linde zelf, erg slecht behandeld werden door hun vorige baasje. Toen de katjes door het asiel werden weggehaald, hadden ze allemaal ontstoken ogen en waren ze veel te klein voor hun leeftijd.
    Gelukkig hebben alle kittens en Linde het gered. We zijn haar dus een bezoekje gaan brengen en wat is het een schatje! Ze ging meteen spinnen en kopjes geven, dus wij waren opslag verliefd. Vanaf zaterdag wordt Linde ons katje en gaan we haar de quality-time geven die ze nu wel zeker verdiend heeft.

    Kijk onder de spoiler voor een Linde-pic (gestolen van de site van het asiel) *O*



    Naast mijn excitement heb ik ook een vraag voor jullie. Mijn vriend en ik hebben ondertussen een kattenbak, voederbakjes, voedsel, een krabpaal en zo'n kattenstelsel in huis gehaald, maar missen we nog iets?
    En hebben jullie ook al ooit een dier uit het asiel gehaald?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Linde update: we zijn ze gisteren gaan halen en ze vond de autorit niet zo leuk, haha. Toen we eenmaal thuis waren, was ze wel snel op haar gemak. Op het einde van de avond kwam ze al op schoot liggen om samen televisie te kijken en deze morgen heeft ze naast me in bed nog een paar uurtjes geslapen (:

    Maarrr vandaag doorheen de dag is ze wat ziekjes geworden (veel niezen, loopoogjes, futloos, geen honger). Ik heb zonet even naar de dierenarts van wacht gebeld en hij denkt aan de niesziekte. Dat zou veel voorkomen bij katjes die verhuizen. Doordat ze stress hebben, verlaagt hun immuun systeem en zijn ze vatbaarder voor ziektes. Morgen dus maar naar de dierenarts! :c

    [ bericht aangepast op 6 nov 2022 - 17:05 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat leuk en lief dat ze gisterenavond al op schoot kwam zitten! Minder goed nieuws dat ze ziekjes is geworden. Hopelijk wordt ze snel beter en kan de dierenarts morgen goed helpen.

    En wat een nieuwe naam betreft, misschien iets kiezen wat lijkt op Linde? Voor het geval dat ze haar naam al kent.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Frodo schreef:
    Linde update: we zijn ze gisteren gaan halen en ze vond de autorit niet zo leuk, haha. Toen we eenmaal thuis waren, was ze wel snel op haar gemak. Op het einde van de avond kwam ze al op schoot liggen om samen televisie te kijken en deze morgen heeft ze naast me in bed nog een paar uurtjes geslapen (:

    Maarrr vandaag doorheen de dag is ze wat ziekjes geworden (veel niezen, loopoogjes, futloos, geen honger). Ik heb zonet even naar de dierenarts van wacht gebeld en hij denkt aan de niesziekte. Dat zou veel voorkomen bij katjes die verhuizen. Doordat ze stress hebben, verlaagt hun immuun systeem en zijn ze vatbaarder voor ziektes. Morgen dus maar naar de dierenarts! :c


    Wat fijn om te horen dat ze zo snel gewend is! <3
    Hoe was het bij de dierenarts? Hopelijk knapt Linde snel op_O_


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Wat fijn om te horen dat ze zo snel gewend is! <3
    Hoe was het bij de dierenarts? Hopelijk knapt Linde snel op_O_


    Goed! Ze heeft een antibiotica spuit gekregen en was de rest van de dag maar wat slapjes. Maar deze ochtend ging het beduidend beter!
    Ik heb ook nog nooit zo'n knuffelkat gezien. Ze ligt uren bij mij op schoot en begint al te spinnen als ze me ziet. Zoveel liefde dat je van dat beestje krijgt, niet normaal.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Goed! Ze heeft een antibiotica spuit gekregen en was de rest van de dag maar wat slapjes. Maar deze ochtend ging het beduidend beter!
    Ik heb ook nog nooit zo'n knuffelkat gezien. Ze ligt uren bij mij op schoot en begint al te spinnen als ze me ziet. Zoveel liefde dat je van dat beestje krijgt, niet normaal.


    Ugh, zo eentje wil ik ook wel hoor. Lekker kroelen de hele dag (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    Frodo schreef:
    (...)

    Goed! Ze heeft een antibiotica spuit gekregen en was de rest van de dag maar wat slapjes. Maar deze ochtend ging het beduidend beter!
    Ik heb ook nog nooit zo'n knuffelkat gezien. Ze ligt uren bij mij op schoot en begint al te spinnen als ze me ziet. Zoveel liefde dat je van dat beestje krijgt, niet normaal.


    Ohh, goed om te horen! En omggg megacute! Geniet ervan, hihihi
    zijn er nog meer cute foto's? (wbw)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Ohh, goed om te horen! En omggg megacute! Geniet ervan, hihihi
    zijn er nog meer cute foto's? (wbw)


    U vraagt, wij draaien (wbw)



    Zo ligt ze dus heel de avond, op schoot (blush)




    En deze vond ik te grappig haha, tijdens het spelen:



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    U vraagt, wij draaien (wbw)



    Zo ligt ze dus heel de avond, op schoot (blush)




    En deze vond ik te grappig haha, tijdens het spelen:




    Whoehahahhahahaa WINST :Y)
    wat een s c h a t je (blush)(blush)

    mood? lifted. :3


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Frodo schreef:
    (...)

    U vraagt, wij draaien (wbw)



    Zo ligt ze dus heel de avond, op schoot (blush)




    En deze vond ik te grappig haha, tijdens het spelen:




    WAT. EEN. SCHATJE!!!!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Frodo schreef:
    (...)

    U vraagt, wij draaien (wbw)



    Zo ligt ze dus heel de avond, op schoot (blush)




    En deze vond ik te grappig haha, tijdens het spelen:




    Oh ik smelt (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    Frodo schreef:
    (...)

    U vraagt, wij draaien (wbw)



    Zo ligt ze dus heel de avond, op schoot (blush)




    En deze vond ik te grappig haha, tijdens het spelen:




    Wat een schatje!! Is ze weer helemaal opgeknapt? Heeft ze dr draai al gevonden bij jullie thuis?

    Hoe is het nu met Linde? (flower)


    Tijd voor koffie.

    Zo leuk dat jullie achter haar vragen (bloos)

    Hierbij nog wat verhalen/beeldmateriaal van Linde:

    Het is zo'n enorme knuffelpoes! Iedere avond als ik thuiskom van werk, wil ze eerst een kwartiertje knuffelen voor ze terug gaat spelen of liggen.
    Dit is ze in volle actie, bij het spelen:



    Ze gaat ook steeds op haar achterpoten zitten als een echt mensje, haha, enorm schattig:



    En zo ligt ze uren naast me, als ik aan het schrijven ben of televisie kijk:





    Ze heeft sinds afgelopen weekend ook een meter gekregen! Mijn beste vriendin heeft volmondig 'ja' gezegd toen ik het haar vroeg hehe, dus nu wordt Linde nog meer in de watten gelegd.
    Ik weet ook niet of jullie het op de foto's kunnen zien, maar ze is flink aangekomen sinds ze bij ons is. In het asiel was ze wat ondervoed omdat de andere katten haar wegsloegen bij het voedingsbakje. Het was wel echt een dutsje, maar het is zo mooi om te zien hoe ze steeds sterker wordt.

    O en bonus pic van haar kattenbak, die we een andere naam hebben gegeven:




    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Daamn, dat actieshot! *Fietfieeeww* Supergoed om te horen dat ze wat is aangekomen zeg. Volgens mij leeft ze echt in een kattenparadijs daar zo bij jullie thuis, hahaha
    en liefde voor de nieuwe naam van de kattenback XD


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Omg cuute, en Linde vind ik een prachtige naam :D


    No growth of the heart is ever a waste