• Volgende week gaan we met de hele familie kerst vieren en iedereen moet wat meenemen. Helaas ben ik super-inspiratieloos, dus... hebben jullie nog leuke recepten/ideeën? Weten jullie al wat je gaat eten? (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik neem vaak van die blaadjes uit de supermarkt mee. Daar kunnen nog weleens leuke recepten instaan.


    [ heaven knows ]

    TRIFLES!!!!! Die heb ik ooit in de kliniek gemaakt voor 30 man, veganistisch. Kan het recept wel even opzoeken vanavond op m'n laptop, je kan 'm ook heel easy gewoon niet-vegan maken.

    Vorig jaar had ik een soort vanille pudding gemaakt 🤤🤤🤤🤤 van Jamie Oliver.

    Dit jaar heb ik niemand om kerst mee te vieren dus ik ga in m'n bed onder m'n deken een winterslaap houden denk ik, ik ga niks bijzonders eten ofzo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wij moeten het dessert doen, en we hebben twee ijsstronken besteld haha. Uiteindelijk wordt alles betaald door de oma, dus we moesten niet naar de prijs kijken.

    Moet je een specifieke gang meenemen? Of is het niet afgesproken wie wat meeneemt?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wij hadden met sinterklaas een heel lekker gerecht.

    We hadden als vooraf carpaccio van de ah
    Hoofdgerecht hadden we van de lidl. Porchetta, aardappels en asperges met spek. Alles kan in de oven en is super lekker en makkelijk.
    Als toetje hadden we een smash bomb van de ah ;)

    Ik vind creme brullee leuk om te maken, valt wel mee qua moeilijkheid. Of idd tribale, kun je met heel veel varianten maken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    mijn go-to recept rond de feestdagen is tiramisu met vanillelikeur ipv amaretto. maar iets van zes ingrediënten, supereenvoudig om te maken, en ik heb nog nooit iemand gehad die het niet lekker vond (': zelfs zonder likeur maar met echte vanille is 't heerlijk (:

    eerste kerstdag gaan we met de hele familie van mijn vader uit eten, dus dan eet ik zalmtartaar, kreeftensoep, kalfswang, hertenrugfilet, en dessert. tweede kerstdag gaan we lekker nederlands gourmetten

    verder gaan vrienden van mijn zusje oud en nieuw vieren bij ons thuis, en een groot diner houden. ik mag mee als +1 van mijn zusje, en iedereen maakt één gang, maar ik denk dat ik ga proberen om te regelen of ik de drank mag verzorgen, want ik vind cocktails maken leuk c:


    because i knew you, i have been changed for good

    Ik ga eerste kerstdag het voorgerecht maken.
    Klik. Alleen gebruik ik kalkoenfilet ipv spek, omdat ik dat niet mag ivm allergie (:
    Heb het twee weken geleden gemaakt en was goed gelukt en erg lekker 🤤


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Recepten uit dit boek, als je wat geld wilt besteden (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik maak elk jaar limoncello tiramisu als toetje; zo lekker!
    Ik gebruik daarvoor een recept van Chickslovefood.


    Tell me about it, stud.

    Stoofperen! Moet je geloof ik wel even voor in de keuken staan, maar ontzettend lekker en een ideale side dish voor een kerstdiner.


    Stenenlikker

    Merigold schreef:
    Stoofperen! Moet je geloof ik wel even voor in de keuken staan, maar ontzettend lekker en een ideale side dish voor een kerstdiner.

    Jaa yum, love stoofperen. Ik ga m’n oma smeken of ze dat als dessert wil maken


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bedankt allemaal voor de tips! Ik ben uiteindelijk voor kippensoep en gegrilde groenten gegaan haha, de rest van de familie had al zo veel uitgebreide dingen staan. xD


    Every villain is a hero in his own mind.