• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Na schooltijd

    Vienna



    Vienna keek even nieuwsgierig om de hoek van de deur, om te zien of Safira er was. Ze had het de dag ervoor ontzettend fijn gevonden om tijd door te brengen met het meisje, en aangezien Fayr met haar hoofd bij hele andere dingen zat, was ze ook een welkome afleiding. Vienna had die dag geprobeerd om Fox raad op te volgen. Gewoon de normale dingen te vragen, normale dingen te doen. Het meisje merkte heus wel dat Fayr behoorlijk de boot afhield, maar probeerde er niet te teleurgesteld door te zijn. Bij het ontbijt waren ze apart van elkaar gegaan, maar uiteindelijk hadden ze die middag - in stilte welteverstaan - wel samen huiswerk gemaakt. Dat was een ontzettend zwaar moment voor haar geweest, om niet over allerlei dingen te willen praten, maar ze wilde Fayr gewoon laten zien dat ze er nog altijd was. En waarschijnlijk had Fox gelijk, was Fayr er gewoon nog niet klaar voor.
          Dat moment had echter wel al haar energie gevraagd en ze had nu juist behoefte aan een positieve vibe. Vienna klopte aan op de deurpost. “Hoi,” begroette ze Safira met een kleine glimlach. “Zin om wat leuks te doen?”

    Safira


    ‘Absoluut!’ Safira had zich de hele dag doodverveeld. Ze had zeker een uur onder de douche gestaan, twee films gekeken en een poging tot het lezen van een boek gedaan, maar ze had een kortere spanningsboog dan ze zich kon herinneren. ‘Zo lang we het maar vriendschappelijk houden, want mijn date-pogingen zijn vrij waardeloos gebleken.’

    Vienna



    Vienna grinnikte. “Ik ben bezet, dus dat komt wel goed,” zei ze met een halve grijns. Vienna keek even naar Safira en ging naast haar op bed zitten. “Maar welke lul waagt het jou af te wijzen? Die is niet goed bij zijn hoofd.”

    Safira


    ‘Yrla. Had jij dat verwacht? Ik weet niet beter dat hij zo’n beetje de player van de school is, maar blijkbaar is hij nu opeens de charmante, voorzichtige jongen,’ mopperde ze.

    Vienna



    “En wat is daar mis aan?” vroeg Vienna met een glimlach. Yrla die charmant en voorzichtig was, dat was wel echt nieuw voor haar. Ze keek even peilend naar Safira. Vond ze Yrla leuk? Vienna mocht haar dan niet echt kennen, maar ze leek hem juist het type wat Yrla wel goed kon hebben. Misschien moest ze hem een bos geven voor het afwijzen van een leuke meid.

    Safira


    Safira zuchtte. ‘Zo ken ik hem gewoon niet. Weet je – ik ben al jaren verliefd op hem terwijl ik in dat vervloekte drakenlijf vastzat. Zo’n beetje de hele school belandde in zijn bed en op het moment dat het bij ons een beetje steamy begon te worden, doet ie net alsof ik een of andere twaalfjarige die niet weet wat ze aan het doen is.’

    Vienna



    In het beeld dat Safira schetste kende ze haar beste vriend totaal niet. Meestal had hij inderdaad geen moeite om.. bovenop een ander te kruipen. Ze vond het een nare gewoonte van hem, maar had eigenlijk gewoon een oogje dichtgeknepen en hem maar gelaten. Ze begreep ook niet helemaal wat Safira bedoelde met ‘behandelde haar als een twaalfjarige’.
          ”Hoe bedoel je? Las hij je de les ofzo?” vroeg ze aarzelend.

    Safira


    ‘Nou ja, hij stond al in zijn boxer en hij trok mijn shirt uit… en toen stond ik daar halfnaakt en liep hij opeens te miepen dat ik het moest zeggen als hij iets deed wat ik niet fijn vond.’ Ze rolde met haar ogen. ‘Ja, natuurlijk.’

    Vienna



    Vienna glimlachte kleintjes. “En je gaf hem niet het goede antwoord, anders had je hier niet gezeten.” Vienna keek peilend naar Safira. Zo gedurfd als zij rond seks was, zou ze zelf niet zijn. Vienna zou het JUIST fijn gevonden hebben als iemand aangaf dat ze haar grenzen mocht aangeven, dat diegene zou stoppen als hij iets deed wat ze niet fijn vond. Zo vanzelfsprekend was het niet.
          Voor een moment aarzelde Vienna, maar ze kon vast een klein tipje van de sluier oplichten. Ze wilde haar nieuwe vriendin (als ze haar zo al mocht noemen) toch een beetje tegemoet komen. “Yrla heeft in het verleden een nare ervaring gehad met… seksuele handelingen, zeg maar. Sindsdien is hij er extra voorzichtig op. Hij zou het verschrikkelijk vinden als hij iemand iets aandoet wat hemzelf is aangedaan, iets waar hij best lang last van heeft gehad. Je had gewoon ‘ ja, is goed’ moeten zeggen en dan was er niets aan de hand geweest.”

    Safira


    Safira verstilde even na die woorden. Beelden schoten door haar hoofd, van een jonge Panther die huilend bij Dezi vandaan probeerde te komen, terwijl haar nagels in zijn hals boorden en ze allerlei naren dingen met zijn kamergenoot beloofde te doen. Beschaamd boog ze haar hoofd. Dezi was ook met Yrla samen geweest. Was het niet de eerste keer geweest dat Dezi zulk gedrag vertoonde? Ze onderdrukte een zucht. ‘Goed, misschien oordeelde ik dan te snel. Het was gewoon… Jaren heb ik gefantaseerd over dat moment en onverwacht kwam het er toch van, en het was zo leuk… en opeens sloeg de sfeer gewoon om.’

    Vienna



    “Hij zal het vast niet lelijk bedoeld hebben en, zoals ik het nu hoor, juist geprobeerd het goede te doen.” Vienna keek naar Safira en besloot dat ze het wel tof zou vinden als ze haar met Yrla zou zien. Beter dan Nish in ieder geval. “Dus geef het niet zo snel op,” zei ze met een knipoog.

    Safira


    ‘Ik weet het niet. Het is nu vooral awkward en hij wil ook niet meer dat ik een kamer met hem deel, meteen daarna had hij aangegeven dat hij toch liever Nish op zijn kamer slaapt.’ Ze trok haar neus op. ‘God mag weten waarom.’

    Vienna



    Vienna rolde met haar ogen en zuchtte diep. Dit ging ze niet menen, liep ze nog vaker tegen die kut Nish aan. Vienna keek even vanuit haar ooghoeken naar Safira. Misschien moest ze een goed woordje doen voor haar beste vriend. “Waarschijnlijk wist hij gewoon niet zo goed hoe nu verder. Yrla is niet zo goed met akward situaties. Dus gewoon doen, Rome is ook niet in een dag gebouwd. En als je hem echt zo leuk vindt, dan geef je toch niet meteen na een domper op?”
          Vienna grijnsde, want ze had een vermoeden dat Safira Nish ook niet graag mocht. “Plus, ik zou graag getuige zijn van het moment dat jullie Nish gewoon weer uit Yrla zijn kamer schoppen.” Even keek ze bedachtzaam naar Safira. “Ik kan anders ook wel even met hem praten. Even hem een schop onder zijn kont geven dat hij een idioot is dat hij zo’n leuke meid als jij laat lopen?”

    Safira


    Safira grinnikte. Ja, dat zou toch wel geinig zijn, als Nish z’n biezen weer moest pakken.
    ‘Je hebt ook wel gelijk,’ gaf ze toe. ‘Het was gewoon… nou ja, ik voelde me toch ook best kwetsbaar zo halfnaakt. Het was in elk geval een flinke buzzkiller.’

    Vienna



    “Het was gewoon een misverstand tussen jullie op een heel verkeerd moment, daar komen jullie wel overheen.” Vienna grijnsde. Ze keek even naar Safira en kwam toen enthousiast overeind. “Nou, wat denk je van een boswandeling?”

    Safira


    Safira aarzelde. Ze was absoluut toe aan een beetje frisse lucht, maar nu?
    ‘Heb je een geheime tunnel daarnaartoe dan?’ vroeg ze met een flauw glimlachje.

    Vienna



    “Nee, maar ik kan vliegen. We doen je gewoon een vest aan, capuchon over je hoofd. En stijgen dan zo ver mogelijk en verdwijnen naar het bos. Kan niets mis in gaan. Niemand controleert in de lucht hoor. Alleen hier bij de deur is even spannend, maar dan zeg ik wel dat je Fayr bent. Of zoiets.”

    Safira


    Vienna kon vlíégen? Nou, ze kon zich niet herinneren dat ze daar dan ooit wat van had meegekregen. Maar goed, haar hoorde je niet klagen. ‘Klinkt goed!’

    [ bericht aangepast op 4 maart 2023 - 18:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op terwijl hij Merrin nakeek. Onyx was zich ervan bewust dat hij zelf in drie maanden tijd een heel ander persoon was geworden, maar Merrin had toch ook een flinke groei doorgemaakt. 'Nog even en we herkennen ons kneusje niet meer terug.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Ik… ik weet het niet. Ik ben gewoon een beetje in shock.’ Cherry had haar hand tegen haar hals gelegd en voelde haar hart eronder bonken. ‘Wat gebeurde er nou? Ik snap… ik snap niet waarom hij je geslagen heeft. Ik vind het zo erg voor je. Ik begrijp er helemaal niets van.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Damon voelde de hitte naar zijn wangen trekken. 'Tering.' Hij wreef vlug zijn wangen droog. All die stress om niets dus. Hij en Zebediah waren helemaal geen familie. Elijah Snyder was gewoon in zijn eentje, los van de rest van de wereld. Ondanks wat hij beweerd had zat hem dat toch niet helemaal lekker, maar hij hield zichzelf voor dat het alles wel een heel stuk simpeler maakte. Kon het hem de reet roesten wie Elijah ooit geweest was. Waarschijnlijk was hij de herinneringen aan dat leven toch liever kwijt dan rijk en had Experium hem eigenlijk een grote gunst gedaan. Hij begon zich bijna opgelucht te voelen, tot—
          Damon fronste. 'Wacht, ik heb je nooit die naam verteld.' Hij keek Nish verward aan. 'Ik heb je mijn naam niet eens gezegd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Kleine jochies worden groot,' knikte Jester terwijl hij even tegen Onyx aanleunde. Hij grijnsde. 'Je ziet er wel uit als een trotse mama-hen nou hoor.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    K u t. Juist. Dat was niet heel slim.
          Onyx als broer krijgen in plaats van Zebediah was een goeie ruil, maar dat had hij zelf via het dossier moeten ontdekken. Of Onyx had het moeten vertellen. Maar erom liegen, dat ging hij toch ook niet doen.
          ‘Het was niet aan mij om het je te vertellen. Maar je hebt inderdaad wel een broer, ja. Hier. Daar kwam ik een week geleden achter, toen we tijdens Halloween met die dossiers bezig waren.’

    [ bericht aangepast op 4 maart 2023 - 19:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx sloeg een arm om zijn vriend heen en grijnsde. 'In plaats van een vaderhaan? Komt door dat ijs hè? Ik dacht al dat dat overdreven was.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    'Het is niet— Wat?' De opluchting van net sloeg meteen weer dood. Damon schudde zijn hoofd. 'De fuck, dude?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin keek een beetje beschaamd naar zijn handen en toen weer terug naar Cherry. "Ik had het gevoel dat hij je pijn deed. Je ging van zo'n ontzettend vrolijke bui, naar opeens zogenaamd lusteloos, dat ik het idee had dat hij je wat deed met zijn gave." Merrin trok een mondhoek op en hield zijn hoofd iets schuin. "Dus toen ik voor je op kwam en zei dat hij je met rust moest laten, toen deelde hij een tik uit. Blijkbaar kon hij het niet hebben dat ik voor je opkwam."
          Merrins zijn linkeroog bonkte, maar hij wilde dat om een of andere reden niet aan Cherry laten merken. "Zolang jij je maar goed voelt, komt het wel goed met mij hoor," zei hij met een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Sorry? Hij zou het je zelf gaan vertellen, als hij de moed bij elkaar had geschraapt. Ik had er ook niet echt op gerekend dat Zebediah met je dossier voor je neus zou gaan zwaaien.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Vision die mij pijn deed? Nee hoor. Hij was gewoon bezorgd… en hij heeft ook wel gelijk, want ik ben gewoon snel overprikkeld. Maar daar kan hij niets aan doen.’ Toch vond ze het lief dat Merrin voor haar opkwam, het liet haar hart iets sneller kloppen, zelfs al was het helemaal niet nodig geweest. Het maakte haar boosheid om Vision niet minder – hoe dan ook had die hem nooit mogen slaan!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Als hij de moed ervoor bij elkaar had geschraapt.
          Dat was vast ook wel nodig ja, als je het nieuws onder ogen moest komen dat je met hem opgescheept zat wat familie betrof. Damon kon zich niet voorstellen dat íemand daar blij mee zou zijn. Hij wierp een argwanende blik op Nish. 'Jij bent het toch niet hè? Want dan gaat zoenen tijdens het high zijn me misschien toch wel een beetje ver.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Nee, ik had de kans aan mijn neus voorbij laten gaan, weet je nog?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Damon vernauwde zijn ogen. Dat was waar, Nish had inderdaad zijn dossier niet willen inzien toen met Jester. Tijdens Halloween. Ze hadden het er later nog over gehad dat Nish er spijt van had en eigenlijk wel terug wilde en Damon zou meegaan. Dus Nish was het niet. Wie dan wel dat zijn vriend ervan geweten...
          'Onyx,' zei Damon. Hij keek op. 'Het is Onyx, is het niet?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Rai



    Daar ging ze weer. Cherry praatte Vision zijn gedrag altijd goed. "Cher.." begon hij aarzelend, na een blik op Merrin geworpen te hebben. "Vision is niet zomaar bezorgd. Hij is echt bezitterig. Jij ziet het niet, omdat je het elke dag weer vergeet. Maar Vision vertoont dit gedrag al heel lang. Naar Azrael, naar mij, nu naar Merrin. En ooit toen naar die Fox. Elke jongen die ook maar in je buurt komt, moet het ontgelden." Rai zuchtte. "Maar elke keer dat ik het je vertel, praat je zijn gedrag weer goed. Dan wuif je het weg, of ben je de volgende dag mijn twijfels weer helemaal vergeten en palmt Vision je weer in. Dit is toch niet goed te praten wat hij nu deed? Hij sloeg Merrin zonder reden."
          Rai keek een beetje angstig naar Merrin, die het gemakkelijk van hem over nam. "Rai en Azrael hebben het vermoeden dat Vision achter het feit zit dat je telkens je zo moe voelt, dat je telkens zo'n hoofdpijn hebt." Rai knikte, blij voor het zetje dat Merrin gaf. "Ja. Want het gebeurt altijd als Vision in de buurt is en als je contact zoekt met anderen. Hij.. hij heeft mij ook een keer geslagen." Rai legde zijn hand op de schouder van zijn beste vriendin. "Ik ken je al een paar jaar. En in de begin jaren was je nooit zo snel overprikkeld, dat gebeurde pas toen je samen was met Vision."


    It's never gonna happen, Guys.