• De stelling van deze week luidt:
    Scholen moeten dure merkkleding verbieden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lastige zaak.
    Ik vind het erg moeilijk om alleen dure merkkleding te verbieden, omdat je ouders dan juist op extra kosten jaagt en de kinderen die dan merkkleding in de kast hebben liggen dat liever aan zouden trekken dan zeg Zeeman kleding. Eigen expressie (o.a. door kledingstijl) is nog steeds zeer belangrijk vind ik en ook dure merkkleding dragen hoort daarbij.

    Aan de andere kant, het zou de peer pressure in de huidige maatschappij wel kunnen dempen. Ik heb heel veel mijn eigen ding gedaan op middelbare school, maar op de basisschool wilde ik er wel bij horen. In groep 8 liep ik graag nog in een winx t-shirtje rond, terwijl klasgenoten in Hollister kleding ofzo rond liepen. Ik snapte het verschil toen niet echt, maar ik werd wel gepest met dat ik kleding droeg die mijn moeder zelf had gemaakt of wat ik zelf aan wilde, omdat het geen dure troep was of mode. Ik had het overigens ook gewoon goed thuis, dus het was niet dat ik het moest dragen omdat er geen geld was.
    Gezien vandaag de dag je al gepest wordt omdat je niet de nieuwste iPhone hebt - zoals ik het hoor dan toch - kan het goed zijn om dure merkkleding te verbieden. Zo worden kinderen in ieder geval niet geconfronteerd met die peer pressure, maar het neemt de pestfactor nog steeds niet weg. Een uniform zou denk ik dan een betere optie zijn, maar zelfs dat biedt denk ik niet de optie.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Vind dit persoonlijk een vreemde stelling. Waarom zou je iemand verbieden bepaalde kleding te dragen? Als de ouders of het kind het geld er voor heeft, waarom zouden ze dat dan niet aan mogen?
    Ik ben van mening dat iedereen mag dragen wat hij wil, zolang het maar tot de situatie past.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oneens. De een loopt nu eenmaal in merkkleding en de ander niet. Zo is het in de maatschappij ook, dus in plaats van het te verbieden, ben ik meer voor leren er mee om te gaan. De school is toch een soort mini-maatschappij daarin. Overigens geef ik zelf ook niks om merkkleding.


    Tell me about it, stud.

    Oneens.
          Nou, ik weet niet wat dat voor schade / negatieve nasleep aandoet voor die mensen daar op school, maar ik denk niet dat dit iets is waar een flinke strafregel / ban op moet komen te staan. Iedereen heeft z'n eigen kledingsmaak, dus laat ze dat gewoon aantrekken.

    Echt, wat een aparte vraagstelling.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Precies wat Conaway zegt homies. Ik baal er ook van dat ik de helft verdien van wat m'n partner verdient (insert a lot of swearing here). Maar hey, lang leve toeslagen zeggen we dan maar.


    No growth of the heart is ever a waste

    Snap niet zo goed waarvoor dat zou helpen?
    Soort idee van dan is iedereen gelijk ofzo? Dat lijkt me niet echt verantwoordlijkheid van de school.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Iedereen die iets over de stelling op zich te zeggen heeft, raad ik aan om een eigen stelling aan te bieden. Na meer dan 500 stellingen te posten, begint ons potje ook op te raken (:

    OT: Oneens.
    Ik begrijp waar de stelling vandaan komt - om kinderen/jongeren die merkkleding niet kunnen betalen, niet 'minder' te doen voelen - maar alsnog denk ik dat het verbieden niet zal helpen. Zoals hierboven gezegd wordt is een school een 'mini maatschappij' en leer je daar ook omgaan met dit soort zaken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    daar ben ik het mee oneens!


    Let's drink Jasmin tea!

    Oneens, dan zouden ze beter aan een uniform doen. Duur is ook subjectief. Dure kleding die lang mee gaat kan goedkoper zijn dan elke week een nieuw shirt van 2 euro. En dan is nog de vraag hoe de kleding gemaakt wordt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder