• Dit topic is volledig deel van mijn grote masterplan om Q weer levend te krijgen

    J O I N       T H E S E       N E R D S
    Maxime | Catmint | 23 | D&D 5e, Pathfinder | Speler sinds 2017
    Dee | Toreador | 26 | Vampire: The Masquerade, Pathfinder, D&D 5e (en basically alles daarbuiten) | Speler & Game Master sinds 2014
    Marthe | Morozova | 23 | D&D 5e | Speler & Game Master sinds 2016
    Anne | Phlegethon | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2021
    Xan | Desgarron | 24 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Belle | Kirjava | 25 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Sarah | Hooverphonic | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2022 & Game Master sinds 2023

    Hello there! Ik ben sinds een maandje ofzo weer actief op Q en zag dat hier stiekem wel een heleboel D&D-spelers verscholen zitten. Het leek me leuk om die spelers te verzamelen in een topic en verhalen/DM-tips/character art/oneshots/tips & tricks/horror stories/... met elkaar te delen. Goed idee? "Ga toch gewoon weg, Marthe"? Laat een introductie achter en misschien maken we hier wel een officieel topic van (cool)




    Help! Ik ben slecht in over mezelf praten! I got u fam.
    Naam:
    Leeftijd:
    Welk TTRPG-systeem gebruik je?
    Hoe lang speel je a?
    Ben je GM of speler?
    Welke rollen heb je al gespeeld?
    Welk soort campaign speel je momenteel?
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering?
    Wat is je grootste TTRPG droom?
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?


    Geen ervaring in TTRPG, maar wel geïnteresseerd?
    Naam:
    Leeftijd:
    Hoe heb je TTRPG geïnteresseerd?
    Welke TTRPG zou je het liefst willen spelen?
    Zijn er bepaalde zaken waar je specifiek hulp bij wilt?
    Heb je misschien stiekem al personages gemaakt die je nooit hebt kunnen spelen en kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?





    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 17:05 ]


    help

    mogen andere ttrpgs ook, of wil je het alleen d&d houden? c:
    want ik speel vrijwel geen d&d meer, maar wel heel veel andere ttrpgs

    ik heb wel genoeg horror stories of coole dingen die gebeurd zijn, though! dus wanneer ik thuis achter mijn laptop zit zal ik je introductie invullen ✌️


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    mogen andere ttrpgs ook, of wil je het alleen d&d houden? c:
    want ik speel vrijwel geen d&d meer, maar wel heel veel andere ttrpgs

    ik heb wel genoeg horror stories of coole dingen die gebeurd zijn, though! dus wanneer ik thuis achter mijn laptop zit zal ik je introductie invullen ✌️


    Oh sure! Zal even het topic melden om een titelaanpassing te doen, dan is het idd wat opener naar mensen die andere systemen gebruiken 😊


    help

    Kan je me misschien uitleggen wat D&D inhoud ed? Klinkt interessant.

    [ bericht aangepast op 22 april 2023 - 21:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oehh ik roep al zo lang dat ik een keer D&D wil doen, komt er alleen nooit van :(


    --

    Hello fellow nerds!

    Naam: Maxime, maar Max mag ook ^^

    Leeftijd: 23, 4 juni word ik 24

    Welk TTRPG-systeem gebruik je? D&D 5e! Maar als het goed is ga ik binnenkort ook pathfinder (nog niet beslist welke editie het wordt) uitproberen

    Hoe lang speel je al? Ik denk nu sinds eind 2017?

    Ben je GM of speler? Voornamelijk speler. Heb een poging gedaan tot GM'en van een homebrew campaign, maar dat is niet goed afgelopen. Mijn one-shots daarentegen wel!

    Welke rollen heb je al gespeeld? Poeehhhh. Mijn allereerste character was een High Elf Barbarian. En heb daarna veel gespeeld. Bard, Warlock, Rogue, Cleric, Fighter (gunslinger dan wel), Monk, Sorcerer (in een one-shot weliswaar), en een Paladin Party NPC die ik in combat bestuur.

    Welk soort campaign speel je momenteel? Ik speel momenteel met twee verschillende groepen.
    Groep 1 is een groep die vooral irl speelt, waar m'n vriend nu de GM is. 29 april hebben we als het goed is de laatste sessie van die campaign. Het was een fantasy setting waarbij we een aantal arcs hebben gehad. 1e arc was een Mages Circle ontmantelen, omdat ze een of andere bad guy wilde resurrecten. 2e arc was een dragon arc, vergelijkbaar met de chroma conclave arc van critical role voor wie bekend is daarmee. En de 3e arc is het samenvallen van alle hints en dingen die opgezet waren in de vorige arcs, met aan het einde de fight met de BBEG. Dit was de right hand van een fallen angel, de brain zeg maar. De commander van het demon army, de brawn, is door de archangels geseald onder het continent waar we ons op bevinden. De right hand probeert nu dus zichzelf in het lichaam van de brawn te steken. En volgende sessie is de fight met hem.

    Groep 2 is een groep die bijna alleen online speelt, omdat we best gespreid door NL wonen inmiddels (wel iedereen uit Zeeland oorspronkelijk). Daar speel ik nu een Domain of Dread campaign. Nyx, de bad guy, heeft alle domains geconquerd en zijn onder haar reign nu. Ze is aan het begin van de campaign de material plane binnen gevallen om die over te nemen. En wij zijn nu op zoek naar onze utilities om haar te verslaan. Er is een prophecy van een cult (waar mijn character en van iemand anders bij horen) die over de toekomst en het verleden spreekt en daar houden we ons een beetje aan. Helaas is mijn character (een monk) overleden 2 sessies geleden. Volgende sessie komt mijn nieuwe character er weer bij tho!

    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? Ik zit even te denken, maar er zijn wel een aantal dingen die ik grappig vond.
    1. De DM die een nat 1 tegen ons rolde, zich bedacht dat hij advantage had en zegt 'Ga ik zo'n *ssh*le zijn? Ja!'. En vervolgens nog een nat 1 rolt.
    2. Een andere DM die sinds een aantal sessies het character "Jason" steeds met "Arthur" (een andere partymember) aanspreekt, terwijl ze totaal niet op elkaar lijken, ook niet qua spelers. Het character "Jason" begint ook een naam op te bouwen zoals Daenerys. De lijst tot nu toe:
    Jason, Prince of the Steppes, Exile of the Steps, Breaker of Doors, Crowbar, The Sad, The Trashtalker, Breaker of Cages, The Non-smasher, Note, “Arthur”, The Blade of 12, Collector of Armor, Warlock without benefits, Queen.
    3. De wizard en ik die onszelf probeerden te verkopen om gratis te overnachten, en toen bleek dat de owner liever een male had, we de barbarian hebben verkocht zoals het goede pimps betaamd.
    4. Helaas niet zelf bij geweest, maar een rogue die een 35 ofzoiets rolde om iemands broek te jatten en daarom de broek van iemand heeft afgejat terwijl die persoon hem nog aan had/liep. Dit is een grote meme in onze groep (die van groep 2) en is iets wat heel vaak gezegd wordt als iemand superhoog rolt om iets te gaan doen, vooral bij stealth/sleight of hand.

    Wat is je grootste TTRPG droom? Geen idee. Een campaign DM'en tot het einde lijkt me leuk, maar is niet echt mijn droom. Gewoon een goeie groep blijven houden die niet uit elkaar valt (is al 3 keer gebeurd helaas) is mijn droom denk ik.

    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? Nein. Ik teken mijn characters helaas niet zelf en heb niet de motivatie om m'n campaign notes in een samenhangend verhaal te typen.

    [ bericht aangepast op 22 april 2023 - 22:33 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    okay! ik ben thuis van mijn spontane trip naar limburg om schmink te halen voor elfia morgen (funnily enough om dus als mijn main ttrpg character naar elfia te gaan :B), dus nu kan ik rustig hier lijstjes invullen :Y)

    Naam: Dee

    Leeftijd: 26

    Welk TTRPG-systeem gebruik je? voornamelijk Vampire: The Masquerade, maar mijn kast staat vol systemen die ik speel(de) of nog wil spelen / runnen. op mijn lijstje staan concreet nog When the End Comes, Call of Cthulhu, Magical Kitties Save the Day, Vaesen, The Excellents: Excellent Princess Roleplaying, Kids on Brooms, en Totally Real Human Adults. ik heb heel lang D&D gespeeld, maar dat spel ligt me niet en er is genoeg anders op de markt waar ik vrolijker van word :>

    Hoe lang speel je al? mijn eerste ttrpg-ervaring was in oktober 2014, in pathfinder 1e. eerste d&d ervaring was in 2016 of 2017, eerste vampire ervaring was in juni 2021.

    Ben je GM of speler? both! fun fact: ik ga in juni op een conventie gm'en :Y)

    Welke rollen heb je al gespeeld? in D&D heb ik volgens mij iedere class en playable race wel gespeeld, maar mijn voorkeur qua classes lag rond cleric/sorcerer/bard. in Vampire heb ik nu Toreador, Thinblood, Ministry, en Caitiff als clans gespeeld-gespeeld, maar ik ST een Vampire game, dus daar komen ook heel wat andere clans in voor die ik soort van speel :>

    Welk soort campaign speel je momenteel? het is tijd! voor een lijstje!
    - D&D 5e - deze campaign tel ik amper als campaign omdat we zo onregelmatig spelen (de laaste keer was in oktober volgens mij c': ), maar dat is een homebrew campaign waarin we al heeeeeeeel lang bezig zijn om een koningin van de troon aan het stoten zijn...
    - Vampire: the Masquerade - mijn main campaign van de afgelopen twee jaar, en de reden waarom ik chronisch te weinig slaap. de ST heeft niet per se heel veel met het VtM-metaplot en zit eigenlijk constant ons op te zadelen met persoonlijke problemen, en het is iedere keer dat we spelen weer het hoogtepunt van mijn week. mijn karakter is een Toreador genaamd Willow, ze heeft eindeloos problemen en ze is alles voor mij :<
    - Vampire: the Masquerade - de mini-chronicle die ik zelf run als gm/st (in World of Darkness worden gms aangeduid als Storytellers, dus ST wordt daar meestal gebruikt) speelt zich af in Venlo tijdens vastelaovend. mijn spelers proberen een prins van de troon te stoten. het escaleert alle kanten op <3

    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? de keuze is reuze, ik weet niet of ik wil gaan voor het kerstboomincident (Willow's coterie moet rond kerst een lijk verplaatsen en Willow komt op het briljante idee om dat dus maar in een kartonnen kerstboomdoos te doen, wonderbaarlijk genoeg werkt het); milk with bits (een satyr spelen in descent into avernus was hilarisch maar ook de hel -- pun intended); heel veel wat tijdens Venlo gebeurd is; of de keer dat mijn bard in een Wildemount Campaign de hele campaign verpestte (de dm had bedacht dat we Tiamat als BBEG zouden hebben... tot we een hoard vonden met een demigod erop en mijn bard die demigod persuadde om dat probleem voor ons op te lossen... yea that was the end of that... én het gaf me een mooie reden om te multiclassen in warlock!)

    Wat is je grootste TTRPG droom? ik hoop vaker met mijn vampire-groepje in het echt te spelen. en dat die chronicle eindeloos doorgaat, want ik houd oprecht zo veel van iedereen in die groep dat het heel raar is dat we elkaar twee jaar geleden legit nog niet kenden.

    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? voor het meeste niet, maar voor mijn main vampire the masquerade karakter Willow heb ik een tumblr sideblog waar ik dingen op schrijf soms, of ask memes beantwoordt over / als haar. en art deel die van haar gemaakt is, en het als een soort moodboard gebruik...
    maar hey, ik ga morgen als een soort van Willow naar Elfia, so who knows what's gonna happen :>

    ik kan oprecht eindeloos over ttrpgs praten, dus be prepared 😅😅


    because i knew you, i have been changed for good

    Medousa schreef:
    Kan je me misschien uitleggen wat D&D inhoud ed? Klinkt interessant.


    Table Top Roleplaying Games (TTRPG) zijn spellen waarbij je, zoals de naam doet vermoeden, met een groep vrienden samenkomt aan een tafel. Iedereen maakt een personage (binnen de spelregels van het gekozen spelsysteem, zoals bijvoorbeeld Dungeons & Dragons, Pathfinder, ...) en er is één persoon die het spel leidt (de Game Master/Dungeon Master (GM/DM)). Die persoon beheerst eigenlijk de setting (beslist hoe de omgeving eruitziet, welke enemies je tegenkomt, welke NPC's (Non-Player Characters) er aan bod komen enzovoort. Eigenlijk een beetje zoals je RPG't online, maar dan in het echt en met acteren in plaats van schrijven (:
    Daarnaast kun je ook niet zomaar elke keuze maken die je wil als speler, maar zijn acties vaak afhankelijk van een dobbelsteenrol (of van kaarten bij bv Magic The Gathering als ik het juist heb) en statistieken van je personage die gewoonlijk gebaseerd zijn op achtergrond, class (type rol dus eigenlijk) en ras.

    D&D is nu geloof ik het meest gespeelde spel (al is daar wat verandering in aan het komen haha) en er zijn ook diverse podcasts van mensen die het spelen (check out Critical Role, The Adventure Zone, Dimension 20, High Rollers voor D&D).

    Dat is het even heel kort, haha, hier nog even een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=BgvHNlgmKro

    Ik speel zelf D&D, dus over andere systemen kan ik het niet hebben, maar ik zie dat Dee hierboven waarschijnlijk de meeste ervaringen heeft haha.

    @Dee, @Maxime: fijn om jullie enthousiasme te zien ^^. Ik zet hier straks ook eens mijn introductie hehe. Veel plezier op Elfia trouwens, Dee, hoop ik ook ooit nog eens te doen!

    [ bericht aangepast op 23 april 2023 - 11:52 ]


    help

    Tallulah schreef:
    Oehh ik roep al zo lang dat ik een keer D&D wil doen, komt er alleen nooit van :(


    Wie weet komt er ooit een Q D&D groep 👀. Er zijn trouwens ook een heleboel subreddits en facebook groepen voor mensen die groepen zoeken (al dan niet online of irl) (:


    help

    Zeker een goed idee! Ik heb het helaas nog niet erg veel zelf kunnen spelen, maar ik heb er zeker wel interesse in. Dus mocht er iets als een Q D&D groep ontstaan, count me in. (:

    Naam: Anne
    Leeftijd: 26
    Welk TTRPG-systeem gebruik je? Vooral D&D,
    Hoe lang speel je a? In 2019 heb ik ooit eens een Vampire sessie gehad, daarnaast D&D vanaf ongeveer 2021. Dus een paar jaartjes.
    Ben je GM of speler? Speler,
    Welke rollen heb je al gespeeld? Warlock en bard.
    Welk soort campaign speel je momenteel? Op dit moment geen.
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? In Draconic met een draak 'onderhandelen' om een magische dagger die ik van een ander karakter gestolen had te geven aan de draak zodat we voorbij de draak konden komen zonder gevecht. Tot ik de dagger offerde wist het andere karakter niet wie haar dagger gestolen had.
    Wat is je grootste TTRPG droom? Een keer gewoon echt mijn karakters uitspelen, in plaats van te verlegen zijn om echt te zeggen wat mijn karakters zouden zeggen.
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? Nee. Meestal zoek ik online plaatjes op voor de karakters en mijn character sheets staan niet ergens openbaar.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Naam: Marthe
    Leeftijd: 23
    Welk TTRPG-systeem gebruik je? D&D 5e.
    Hoe lang speel je al? Sinds 2017
    Ben je GM of speler? Beide! Mijn vriend en ik zijn beiden DM voor onze lopende campaign en wisselen per storyarc af om te DM'en. Dan gaat ons eigen personage wat meer naar de achtergrond.
    Welke rollen heb je al gespeeld? Als DM zo'n beetje alles (ik maak mijn NPC's vrij uitgebreid lol). Als speler ben ik begonnen met een Half-Elf Paladin en nu speel ik een Halfling Bard-Paladin (can u tell I like paladins) ik heb ook al twee personages klaarstaan voor onze volgende campaign (één daarvan wordt stiekem de BBEG hehe). Dat zijn een Tiefling Rogue-Warlock en een Aasimar Bloodhunter-Barbarian (can u tell I like multiclassing). Hieronder even character art/cosplay hehe:





    Hierboven zie je mijn tot nu toe half-afgewerkte cosplay van my bbi Captain Griselda Charlemaigne Artran Ambersage, Dragonbane and People's Hand of the city of Kamordah (bc I have to be extra).


    En hierboven zie je mijn allereerste NPC Half-Elf Ranger Cordelia Oriphine heehee.

    Welk soort campaign speel je momenteel? Een epic fantasy D&D. We zijn momenteel level 16 en de eindfase van onze campaign begint dichter en dichter te komen.
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? Er zijn er echt teveel :') Ik ga toch met die keer dat we een huis van een slechte factie moesten infiltreren en aanbelden om soep te verkopen. Daarnaast heb ik ook echt veel badass herinneringen, waar ik mijn co-DM en (mede-)spelers heel dankbaar voor ben <3
    Wat is je grootste TTRPG droom? Ik hoop echt dat we deze campaign van 5 jaar toch kunnen afwerken, want het begint precies toch moeilijker te worden om samen te komen :'(. Daarnaast heb ik vooral persoonlijke doelen: wat zelfzekerder worden als DM en me ook helemaal durven gaan als verschillende personages. Dat laatste zal waarschijnlijk binnenkort beter kunnen omdat we nu eindelijk D&D kunnen spelen zonder dat mijn ouders of die van mijn vriend in de buurt zijn haha.
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? Instagram: Niet enkel D&D gerelateerd, maar hier vind je wel character art van mijn personages, andere personages uit de campaign en de twee cosplays die ik hierboven genoemd had. Daarnaast heb ik een reeks oneshots op Wattpad, maar om de één of andere reden raak ik nu niet op de website. Ik denk dat ik ze ook op Q ga bundelen. Eentje ervan (over Griselda) kun je wel in mijn oneshots story terugvinden ^^


    help

    Phlegethon schreef:
    Zeker een goed idee! Ik heb het helaas nog niet erg veel zelf kunnen spelen, maar ik heb er zeker wel interesse in. Dus mocht er iets als een Q D&D groep ontstaan, count me in. (:

    Naam: Anne
    Leeftijd: 26
    Welk TTRPG-systeem gebruik je? Vooral D&D,
    Hoe lang speel je a? In 2019 heb ik ooit eens een Vampire sessie gehad, daarnaast D&D vanaf ongeveer 2021. Dus een paar jaartjes.
    Ben je GM of speler? Speler,
    Welke rollen heb je al gespeeld? Warlock en bard.
    Welk soort campaign speel je momenteel? Op dit moment geen.
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? In Draconic met een draak 'onderhandelen' om een magische dagger die ik van een ander karakter gestolen had te geven aan de draak zodat we voorbij de draak konden komen zonder gevecht. Tot ik de dagger offerde wist het andere karakter niet wie haar dagger gestolen had.
    Wat is je grootste TTRPG droom? Een keer gewoon echt mijn karakters uitspelen, in plaats van te verlegen zijn om echt te zeggen wat mijn karakters zouden zeggen.
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? Nee. Meestal zoek ik online plaatjes op voor de karakters en mijn character sheets staan niet ergens openbaar.


    Welkom! Ik zet je er straks bij, moet nu even snel weg haha.


    help

    TTRPG? Geen idee wat dat betekent ;x

    Krullebol schreef:
    TTRPG? Geen idee wat dat betekent ;x


    Heb het hier drie posts boven uitgelegd (:


    help

    Ik heb de oneshots die ik tot nu toe geschreven heb, ook even op Q gedropt hihi: qreaties.nl/stories/167265/tales-of-erdura-dampd-standalones/


    help

    mijn vampire-game staat voor twee maanden op pauze omdat verschillende mensen niet kunnen de aankomende tijd, maar een vriend van me uit amerika die ook vampire speelt (met een andere stad als setting) en ik hebben besloten dat onze karakters het goed met elkaar moeten kunnen vinden... dus nu zijn ze pen pals :> kan ik toch nog vrolijk een beetje vampire spelen in correspondentie tot 16 juni :Y)


    because i knew you, i have been changed for good