• Dit topic is volledig deel van mijn grote masterplan om Q weer levend te krijgen

    J O I N       T H E S E       N E R D S
    Maxime | Catmint | 23 | D&D 5e, Pathfinder | Speler sinds 2017
    Dee | Toreador | 26 | Vampire: The Masquerade, Pathfinder, D&D 5e (en basically alles daarbuiten) | Speler & Game Master sinds 2014
    Marthe | Morozova | 23 | D&D 5e | Speler & Game Master sinds 2016
    Anne | Phlegethon | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2021
    Xan | Desgarron | 24 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Belle | Kirjava | 25 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Sarah | Hooverphonic | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2022 & Game Master sinds 2023

    Hello there! Ik ben sinds een maandje ofzo weer actief op Q en zag dat hier stiekem wel een heleboel D&D-spelers verscholen zitten. Het leek me leuk om die spelers te verzamelen in een topic en verhalen/DM-tips/character art/oneshots/tips & tricks/horror stories/... met elkaar te delen. Goed idee? "Ga toch gewoon weg, Marthe"? Laat een introductie achter en misschien maken we hier wel een officieel topic van (cool)




    Help! Ik ben slecht in over mezelf praten! I got u fam.
    Naam:
    Leeftijd:
    Welk TTRPG-systeem gebruik je?
    Hoe lang speel je a?
    Ben je GM of speler?
    Welke rollen heb je al gespeeld?
    Welk soort campaign speel je momenteel?
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering?
    Wat is je grootste TTRPG droom?
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?


    Geen ervaring in TTRPG, maar wel geïnteresseerd?
    Naam:
    Leeftijd:
    Hoe heb je TTRPG geïnteresseerd?
    Welke TTRPG zou je het liefst willen spelen?
    Zijn er bepaalde zaken waar je specifiek hulp bij wilt?
    Heb je misschien stiekem al personages gemaakt die je nooit hebt kunnen spelen en kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?





    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 17:05 ]


    help

    ik heb een commission van mijn vampire the masquerade character laten maken en she's so pretty...

    marthe; love wanneer rp een emotionele rollercoaster is. het is wel sad inderdaad, maar misschien omdat het zo'n open einde is, is er wel meer kans in de toekomst? misschien niet in de campaign, maar post-campaign en zo. klinkt in ieder geval als een heftige maar goede sessie :)

    [ bericht aangepast op 22 aug 2023 - 20:03 ]


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    ik heb een commission van mijn vampire the masquerade character laten maken en she's so pretty...

    marthe; love wanneer rp een emotionele rollercoaster is. het is wel sad inderdaad, maar misschien omdat het zo'n open einde is, is er wel meer kans in de toekomst? misschien niet in de campaign, maar post-campaign en zo. klinkt in ieder geval als een heftige maar goede sessie :)


    Jaaa, zeker als het echt full RP is (voor mij toch), al was de enige andere keer dat ik echt op het punt stond om te beginnen huilen toen mijn co-DM in combat bijna mijn minidraak-familiar vermoord had 🥲

    Also love the art! Hoewel ik ze zelf kan tekenen wil ik toch ook eens een commission laten doen van een personage wanneer ik een inkomen heb haha


    help

    Guys we did it

    We just had our last session of this campaign and reached level 20 after almost 7 years of playing

    We won D&D


    help

    Tolkien schreef:
    Guys we did it

    We just had our last session of this campaign and reached level 20 after almost 7 years of playing

    We won D&D

    Congrats! Good ending? c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Shanks schreef:
    (...)
    Congrats! Good ending? c:


    Yeah it was so wholesome man. And I got the last hit on the BBEG and I barely ever get last hits and it was such a glorious moment bc he attacked me with 89 damage and Griselda got a blessing from a goddess that made me able to have her go 'no u' and akdjajxjzucuaufyzjf

    We also played for 6 hours straight so we could end it hahaha


    help

    Holy shit ik log in na 6 jaar inactief te zijn geweest op Q en ik zie dit.
    Ik DM nu voor het eerst, Dragon of Icepire Peak met een groepje vrienden. Verder speel ik als speler ongeveer een jaartje DnD5e. Wil ook graag PF2e proberen!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    yaay, meer ttrpg'ers! :) ik ga vanaf volgende week tien weken lang op maandagen one-page rpg's runnen, gewoon omdat die leuk klinken...
    en woensdag ga ik mijn nieuwe karakter spelen, dus er is art. haar naam is eva


    because i knew you, i have been changed for good

    Tolkien schreef:
    Guys we did it

    We just had our last session of this campaign and reached level 20 after almost 7 years of playing

    We won D&D
    hell yea!! love dit voor jullie <3


    because i knew you, i have been changed for good

    Hooverphonic schreef:
    Holy shit ik log in na 6 jaar inactief te zijn geweest op Q en ik zie dit.
    Ik DM nu voor het eerst, Dragon of Icepire Peak met een groepje vrienden. Verder speel ik als speler ongeveer een jaartje DnD5e. Wil ook graag PF2e proberen!


    Ik zet je erbij ^^

    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 17:04 ]


    help

    Toreador schreef:
    yaay, meer ttrpg'ers! :) ik ga vanaf volgende week tien weken lang op maandagen one-page rpg's runnen, gewoon omdat die leuk klinken...
    en woensdag ga ik mijn nieuwe karakter spelen, dus er is art. haar naam is eva


    I love how you have such structure in ur sessions, we could never


    help

    Toreador schreef:
    (...)hell yea!! love dit voor jullie <3


    Dankjewelll, het was echt emotioneel. We hebben volgende week al onze session 0 voor campaign 2 hahaha


    help

    Tolkien schreef:
    (...)

    Dankjewelll, het was echt emotioneel. We hebben volgende week al onze session 0 voor campaign 2 hahaha
    ooooh! heb je / hebben jullie al een idee wat jullie gaan spelen? qua verhaal en in jouw geval qua karakter? :)


    because i knew you, i have been changed for good

    Tolkien schreef:
    (...)

    I love how you have such structure in ur sessions, we could never
    dit valt best mee, hoor :) ik ben alleen best prima als het aankomt op het plannen van ttrpg-sessies. heb het wel best druk met sessies de laatste tijd, maar is alleen maar leuk :D


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    (...)ooooh! heb je / hebben jullie al een idee wat jullie gaan spelen? qua verhaal en in jouw geval qua karakter? :)


    Jaa, die campaign staat eigenlijk al twee jaar klaar hahaha. Ik speel eerst Naemyra (Tiefling Rogue-Warlock), maar stiekem wordt die de BBEG (ze wil Tharizdun bevrijden zodat de wereld basically verwoest raakt omdat ze zelf zoveel leed gehad heeft en dus iets heeft van 'if i can't be happy, no one can') en gaat die tegen level 7/8 de party verraden en wordt die NPC. Dan schakel ik over op Zoya (Scourge Aasimar Bloodhunter-Barbarian), die een beetje gestoord is geworden nadat haar familie een jaar geleden werd uitgemoord en nu de dader wil vinden en tot gerechtigheid wil brengen.

    Ik heb voor beiden eigenlijk ook zelf character designs gemaakt, maar dat zijn crappy schetsen die ik ooit nog eens wil afwerken haha. Both are very edgy in a very different way, en ik kijk er echt naar uit om eens fully unhinged te gaan hihi. Mijn vorige personage was op sommige momenten ook een beetje unhinged, maar die campaign was meer classic hero epic en ze was heel erg rechtvaardig enzo and I'mma miss her so much )':


    help

    whoops, vergeten hierop te reageren, maar dat is zo'n gaaf concept! beide karakters zien er ook heel cool uit, hopelijk wordt het allemaal wat je ervan verwacht!

    ik ben op het moment vooral druk bezig met veel te veel games in veel te weinig tijd duwen. speel in drie vaste games (eens in de twee weken), help met een vierde, en ben dus tot de kerst iedere week one page rpgs aan het runnen... nu heb ik deze week op mijn 'vrije' avond delta green gespeeld, aankomende week ga ik drie games magical kitties save the day runnen bovenop totally real human adults op maandag en de game waarin ik eva speel op woensdag, en de week daarna komt mijn 'vrije' ttrpg-avond uit op halloween, maar dan ga ik een spel runnen wat door één van mijn beste vrienden is gemaakt, want horrorspel en halloween... plus dat weekend ga ik op een conventie ttrpg promoten / runnen.
    uitrusten? wat is dat :Y)


    because i knew you, i have been changed for good