• Dit topic is volledig deel van mijn grote masterplan om Q weer levend te krijgen

    J O I N       T H E S E       N E R D S
    Maxime | Catmint | 23 | D&D 5e, Pathfinder | Speler sinds 2017
    Dee | Toreador | 26 | Vampire: The Masquerade, Pathfinder, D&D 5e (en basically alles daarbuiten) | Speler & Game Master sinds 2014
    Marthe | Morozova | 23 | D&D 5e | Speler & Game Master sinds 2016
    Anne | Phlegethon | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2021
    Xan | Desgarron | 24 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Belle | Kirjava | 25 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Sarah | Hooverphonic | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2022 & Game Master sinds 2023

    Hello there! Ik ben sinds een maandje ofzo weer actief op Q en zag dat hier stiekem wel een heleboel D&D-spelers verscholen zitten. Het leek me leuk om die spelers te verzamelen in een topic en verhalen/DM-tips/character art/oneshots/tips & tricks/horror stories/... met elkaar te delen. Goed idee? "Ga toch gewoon weg, Marthe"? Laat een introductie achter en misschien maken we hier wel een officieel topic van (cool)




    Help! Ik ben slecht in over mezelf praten! I got u fam.
    Naam:
    Leeftijd:
    Welk TTRPG-systeem gebruik je?
    Hoe lang speel je a?
    Ben je GM of speler?
    Welke rollen heb je al gespeeld?
    Welk soort campaign speel je momenteel?
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering?
    Wat is je grootste TTRPG droom?
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?


    Geen ervaring in TTRPG, maar wel geïnteresseerd?
    Naam:
    Leeftijd:
    Hoe heb je TTRPG geïnteresseerd?
    Welke TTRPG zou je het liefst willen spelen?
    Zijn er bepaalde zaken waar je specifiek hulp bij wilt?
    Heb je misschien stiekem al personages gemaakt die je nooit hebt kunnen spelen en kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?





    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 17:05 ]


    help

    Stand schreef:
    Hihi. Tomorrow's the day. Lotsa thanks to Marthie


    Ooo they cute


    help

    oooeeeh veel plezier alvast <3

    ik moet trouwens maar eens twee scenario's die in anderhalf uur gespeeld kunnen worden gaan schrijven... want ik heb geen zelfcontrole en ga dus niet één, maar twee systemen runnen op animecon volgende maand...


    because i knew you, i have been changed for good

    kom ik weer aanzetten :'> gisteravond heb ik voor het eerst delta green gespeeld, en al onze agents hebben de oneshot overleefd!
    verder is het nog drie weken totdat ik eindelijk mijn vampier weer kan spelen, maar ik heb wel vandaag een in character brief geschreven voor een vampire-karakter van een vriend van me, wiens karakter in een game in schotland zit.. love semi-canon-leuke friendships <3


    because i knew you, i have been changed for good

    Nog ff wachten, maar 11 juni start ik weer een nieuwe campaign ^^ Grote hype, want ik ga m'n baby uit een vorige campaign recyclen en upgraden voor deze campaign - in overleg met de DM gegaan ofc.
    2 nieuwe spelers bij de groep, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oeh spannend! Wij hadden woensdag een iets minder leuke sessie ): hij was online en de technologie liet het een beetje afweten, waardoor we op bepaalde momenten echt tien minuten hebben moeten wachten omdat we iemand niet konden horen of omdat de maps niet wilden laden 🥲. Eigenlijk allang geen slechte sessie meer gehad, so I guess it had to happen sometime


    help

    aaaa! binnenkort begint een tweede chronicle vampire the masquerade waar ik in ga spelen, en ik heb zo'n gaaf idee voor een karakter... dus moet ik dat even met jullie delen.

    voor deze chronicle, is mijn plan om een karakter gebaseerd op lady macbeth te spelen. waarschijnlijk een malkavian die zichzelf voordoet als een andere clan (ventrue). maar het wordt interessant wanneer je gaat kijken naar hoe het verder werkt, want vlak nadat dit karakter geëmbraced werd, heeft die meerdere mensen vermoord. deze doden zijn nooit aan hen gelinkt, maar ze verschijnen wel nog regelmatig in hun dromen of als visions die hen naar plekken leiden en zo.
    hm. toch maar even macbeth lezen voor 13 juli


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    aaaa! binnenkort begint een tweede chronicle vampire the masquerade waar ik in ga spelen, en ik heb zo'n gaaf idee voor een karakter... dus moet ik dat even met jullie delen.
    voor deze chronicle, is mijn plan om een karakter gebaseerd op lady macbeth te spelen. waarschijnlijk een malkavian die zichzelf voordoet als een andere clan (ventrue). maar het wordt interessant wanneer je gaat kijken naar hoe het verder werkt, want vlak nadat dit karakter geëmbraced werd, heeft die meerdere mensen vermoord. deze doden zijn nooit aan hen gelinkt, maar ze verschijnen wel nog regelmatig in hun dromen of als visions die hen naar plekken leiden en zo.
    hm. toch maar even macbeth lezen voor 13 juli

    Damn, dit klinkt als een cool karakter idee! Zal vast leuk zijn om dat uit te werken!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    thank you! ik ben er echt heel hyped over... kost me heel veel moeite om dit niet tegen de andere spelers te zeggen nog, want ik wil het heel graag delen met een van mijn beste vrienden die ook in deze game gaat spelen, maar dat defeat het hele punt ):
    dus dat het maar snel de 13e mag zijn :Y)


    because i knew you, i have been changed for good

    So I just had the saddest D&D session ever


    help

    Tolkien schreef:
    So I just had the saddest D&D session ever


    Oh no, how come?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Oh no, how come?


    Een van de PC's (Indra) heeft zijn persoonlijke arc afgerond (we zijn level 18) en dat liep niet helemaal hoe ik het in mijn hoofd had hahaha. Hij heeft eindelijk zijn oude beste vriend (Ashura) opnieuw ontmoet nadat die hem jaren geleden had neergestoken omdat Indra hem en zijn nieuwe Monastery niet wilde vervoegen. Het kwam er basically op neer dat Ashura zich verraden voelde omdat hij Indra als broer zag (omdat hij nooit een familie heeft gehad) maar aanvoelde dat hij niet hetzelfde voor Indra was. Hij vond aansluiting bij de nieuwe Monastery, hoopte dat Indra zou meegaan maar werd teleurgesteld toen dat niet zo was. In gisterens sessie hebben ze vaarwel gezegd and the whole talk from Ashura's perspective of being upset to realise that maybe he's just meant to be alone, hit a lil close to home for me hahaha. Het doel was ook oprecht om ze te laten bijleggen omdat Indra zo zijn kapotte artefact van een van de goden zou kunnen fiksen, maar omdat het zo open geëindigd is, is dat niet gelukt - which I didnt plan and didn't at all expect. So it was very sad hahaha


    help

    @Marthe: it's so cool to see both you and your partner talk about the same thing from different perspectives.

    He didn't take the expected path, so I guess he strayed from his initial beliefs?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sanji schreef:
    @Marthe: it's so cool to see both you and your partner talk about the same thing from different perspectives.

    He didn't take the expected path, so I guess he strayed from his initial beliefs?


    'Your partner' makes it sound so official hahahaha

    I guess? It was a very lifelike situation tbh, and it rly seemed like Indra's final chapter


    help

    Tolkien schreef:
    (...)

    'Your partner' makes it sound so official hahahaha

    I guess? It was a very lifelike situation tbh, and it rly seemed like Indra's final chapter

    It is tho c:
    I think he experienced that too ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Tolkien schreef:
    (...)

    Een van de PC's (Indra) heeft zijn persoonlijke arc afgerond (we zijn level 18) en dat liep niet helemaal hoe ik het in mijn hoofd had hahaha. Hij heeft eindelijk zijn oude beste vriend (Ashura) opnieuw ontmoet nadat die hem jaren geleden had neergestoken omdat Indra hem en zijn nieuwe Monastery niet wilde vervoegen. Het kwam er basically op neer dat Ashura zich verraden voelde omdat hij Indra als broer zag (omdat hij nooit een familie heeft gehad) maar aanvoelde dat hij niet hetzelfde voor Indra was. Hij vond aansluiting bij de nieuwe Monastery, hoopte dat Indra zou meegaan maar werd teleurgesteld toen dat niet zo was. In gisterens sessie hebben ze vaarwel gezegd and the whole talk from Ashura's perspective of being upset to realise that maybe he's just meant to be alone, hit a lil close to home for me hahaha. Het doel was ook oprecht om ze te laten bijleggen omdat Indra zo zijn kapotte artefact van een van de goden zou kunnen fiksen, maar omdat het zo open geëindigd is, is dat niet gelukt - which I didnt plan and didn't at all expect. So it was very sad hahaha


    Dat klinkt idd wel echt als een emotional rollercoaster, maar wel goeie RP! Love that.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen