• Dit topic is volledig deel van mijn grote masterplan om Q weer levend te krijgen

    J O I N       T H E S E       N E R D S
    Maxime | Catmint | 23 | D&D 5e, Pathfinder | Speler sinds 2017
    Dee | Toreador | 26 | Vampire: The Masquerade, Pathfinder, D&D 5e (en basically alles daarbuiten) | Speler & Game Master sinds 2014
    Marthe | Morozova | 23 | D&D 5e | Speler & Game Master sinds 2016
    Anne | Phlegethon | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2021
    Xan | Desgarron | 24 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Belle | Kirjava | 25 | D&D 5e | Speler sinds 2018
    Sarah | Hooverphonic | 26 | D&D 5e | Speler sinds 2022 & Game Master sinds 2023

    Hello there! Ik ben sinds een maandje ofzo weer actief op Q en zag dat hier stiekem wel een heleboel D&D-spelers verscholen zitten. Het leek me leuk om die spelers te verzamelen in een topic en verhalen/DM-tips/character art/oneshots/tips & tricks/horror stories/... met elkaar te delen. Goed idee? "Ga toch gewoon weg, Marthe"? Laat een introductie achter en misschien maken we hier wel een officieel topic van (cool)




    Help! Ik ben slecht in over mezelf praten! I got u fam.
    Naam:
    Leeftijd:
    Welk TTRPG-systeem gebruik je?
    Hoe lang speel je a?
    Ben je GM of speler?
    Welke rollen heb je al gespeeld?
    Welk soort campaign speel je momenteel?
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering?
    Wat is je grootste TTRPG droom?
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?


    Geen ervaring in TTRPG, maar wel geïnteresseerd?
    Naam:
    Leeftijd:
    Hoe heb je TTRPG geïnteresseerd?
    Welke TTRPG zou je het liefst willen spelen?
    Zijn er bepaalde zaken waar je specifiek hulp bij wilt?
    Heb je misschien stiekem al personages gemaakt die je nooit hebt kunnen spelen en kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden?





    [ bericht aangepast op 12 okt 2023 - 17:05 ]


    help

    Tallulah schreef:
    Oehh ik roep al zo lang dat ik een keer D&D wil doen, komt er alleen nooit van :(
    ik heb oprecht wel eens gedacht om een forumpost te maken, om een q-d&d iets op te zetten, al was 't maar alleen voor een oneshot... misschien wanneer ik iets minder druk ben (cat)


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    mijn vampire-game staat voor twee maanden op pauze omdat verschillende mensen niet kunnen de aankomende tijd, maar een vriend van me uit amerika die ook vampire speelt (met een andere stad als setting) en ik hebben besloten dat onze karakters het goed met elkaar moeten kunnen vinden... dus nu zijn ze pen pals :> kan ik toch nog vrolijk een beetje vampire spelen in correspondentie tot 16 juni :Y)


    Aah da's zo cute! Wij hebben eindelijk weer eens een sessie dit weekend ^^ Oorspronkelijk wilden we eigenlijk twee keer in de maand spelen, maar dat is nu toch al even niet meer gelukt :')

    Adulting is hard


    help

    Toreador schreef:
    (...)ik heb oprecht wel eens gedacht om een forumpost te maken, om een q-d&d iets op te zetten, al was 't maar alleen voor een oneshot... misschien wanneer ik iets minder druk ben (cat)


    Jaa, ik heb er ook aan gedacht om een oneshot op te zetten via Roll20 oid. Heb ook al gedacht om een D&D-esque RPG op te zetten, maar ik ben er niet over uit hoe de regels zich dan zouden vertalen :'D


    help

    Naam: Xan
    Leeftijd: 24
    Welk TTRPG-systeem gebruik je? D&D
    Hoe lang speel je al? Uiteindelijk van 2018/2019, maar nooit echt consequent
    Ben je GM of speler? Speler
    Welke rollen heb je al gespeeld? Afhankelijk, want we hebben ook een aantal keer niet homebrew gespeeld, maar op dit moment staat er een Fighter op het menu.
    Welk soort campaign speel je momenteel? Momenteel geen, maar er komt een murder mystery adventure aan hihi
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? De eekhoorn (vul zelf de context maar in)
    Wat is je grootste TTRPG droom? Om uiteindelijk consequenter te gaan spelen
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? In de vault that is Google docs, maar als iemand wil lezen, just shoot me a message

    Ok dat is het even snel want ik ben op het werk oop


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Morozova schreef:
    (...)

    Jaa, ik heb er ook aan gedacht om een oneshot op te zetten via Roll20 oid. Heb ook al gedacht om een D&D-esque RPG op te zetten, maar ik ben er niet over uit hoe de regels zich dan zouden vertalen :'D
    d&desque rpg lijkt me inderdaad ingewikkeld, behalve als je 'gewoon' een soort run of the mill high fantasy rpg maakt...
    however.... misschien ga ik me toch maar eens verdiepen in play-by-post, dat is vast het dichtst bij een d&d-rpg.

    verderrrr heb ik zojuist een oneshot When the End Comes gerund voor wat vrienden (including de maker van het spel). de spelers vonden het allemaal leuk, dus dat zie ik weer als een win :>


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    (...)d&desque rpg lijkt me inderdaad ingewikkeld, behalve als je 'gewoon' een soort run of the mill high fantasy rpg maakt...
    however.... misschien ga ik me toch maar eens verdiepen in play-by-post, dat is vast het dichtst bij een d&d-rpg.

    verderrrr heb ik zojuist een oneshot When the End Comes gerund voor wat vrienden (including de maker van het spel). de spelers vonden het allemaal leuk, dus dat zie ik weer als een win :>


    Mmmm, goed plan! Vind het trouwens echt cool hoeveel verschillende RPG's jij doet, whoa. Ik word al overwhelmed door Pathfinder :')


    help

    Desgarron schreef:
    Naam: Xan
    Leeftijd: 24
    Welk TTRPG-systeem gebruik je? D&D
    Hoe lang speel je al? Uiteindelijk van 2018/2019, maar nooit echt consequent
    Ben je GM of speler? Speler
    Welke rollen heb je al gespeeld? Afhankelijk, want we hebben ook een aantal keer niet homebrew gespeeld, maar op dit moment staat er een Fighter op het menu.
    Welk soort campaign speel je momenteel? Momenteel geen, maar er komt een murder mystery adventure aan hihi
    Wat is je grappigste TTRPG herinnering? De eekhoorn (vul zelf de context maar in)
    Wat is je grootste TTRPG droom? Om uiteindelijk consequenter te gaan spelen
    Kunnen we ergens schrijfsels/kunst van jouw personages/campaigns vinden? In de vault that is Google docs, maar als iemand wil lezen, just shoot me a message

    Ok dat is het even snel want ik ben op het werk oop


    WELCOME


    help

    Morozova schreef:
    (...)

    Mmmm, goed plan! Vind het trouwens echt cool hoeveel verschillende RPG's jij doet, whoa. Ik word al overwhelmed door Pathfinder :')
    hahaha ik zit ook al iets langer in deze wereld :Y)
    like, dit is mijn collectie aan fysieke rpg-gerelateerde boeken, en daar zitten dus niet de pdfs bij van andere systemen die ik digitaal heb :>
    letterlijk overal is zo ongeveer wel een ttrpg voor :>


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    (...)hahaha ik zit ook al iets langer in deze wereld :Y)
    like, dit is mijn collectie aan fysieke rpg-gerelateerde boeken, en daar zitten dus niet de pdfs bij van andere systemen die ik digitaal heb :>
    letterlijk overal is zo ongeveer wel een ttrpg voor :>


    Impressive! Mijn vriend is de boekencollector en dat zijn dus alleen D&D boeken haha


    help

    Desgarron > Giorno

    Vandaag session 0 gehad voor de campaign die ik ga spelen. Hihi.

    [ bericht aangepast op 30 april 2023 - 22:56 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Afgelopen zaterdag de laatste sessie gehad van een 2-jaar durende campaign. Big epic bossfight, waar de wizard in ronde 2 of 3 al dood lag te gaan en de barbarian en party NPC paladin richting het einde. Het was kennelijk best close of het was een TPK geweest. Als mijn blink niet had gesucceed was het waarschijnlijk slecht afgelopen, haha.

    But we did it! En iedereen was in hun character costume, wat echt superleuk was. De barbarian had een paarse zebra pimp suit met een walking cane, de wizard is een drow dus ze had zichzelf ook helemaal geschminkt met grijszwarte troep, en mijn shifter warlock zag er regal AF uit.

    Nu op naar de volgende die we 10 juni gaan starten naar alle waarschijnlijkheid, en dan nog een keer een one-shot met de characters van campaign 1 voor de wedding van de Queen/Heir to throne van het zuidelijke rijk en mijn character ^^ De wizard's speler en ik gaan dan ook proberen legit een trouwjurk te maken voor mij (die bij mn character past) zodat we weer een costume sessie kunnen doen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    mijn mini-chronicle is vanavond ook geëindigd c': de prins is dood, de ventrue heeft besloten dat ze nu de stad in handen heeft, en wanneer ik dit een volgende keer ga runnen moet deze nieuwe prins dus van de troon gestoten worden.
    ... en verder gaan we surprisingly toch morgen nog een potje vampire the masquerade in onze standaard chronicle... dus ik heb nu al paniek hiervoor ;A;


    because i knew you, i have been changed for good

    Catmint schreef:
    Afgelopen zaterdag de laatste sessie gehad van een 2-jaar durende campaign. Big epic bossfight, waar de wizard in ronde 2 of 3 al dood lag te gaan en de barbarian en party NPC paladin richting het einde. Het was kennelijk best close of het was een TPK geweest. Als mijn blink niet had gesucceed was het waarschijnlijk slecht afgelopen, haha.

    But we did it! En iedereen was in hun character costume, wat echt superleuk was. De barbarian had een paarse zebra pimp suit met een walking cane, de wizard is een drow dus ze had zichzelf ook helemaal geschminkt met grijszwarte troep, en mijn shifter warlock zag er regal AF uit.

    Nu op naar de volgende die we 10 juni gaan starten naar alle waarschijnlijkheid, en dan nog een keer een one-shot met de characters van campaign 1 voor de wedding van de Queen/Heir to throne van het zuidelijke rijk en mijn character ^^ De wizard's speler en ik gaan dan ook proberen legit een trouwjurk te maken voor mij (die bij mn character past) zodat we weer een costume sessie kunnen doen.


    Aah, klinkt superleuk! Wij hebben ook al suuuuperlang plannen om onze volledige party te cosplayen, maar voorlopig zijn het enkel mijn vriend en ik haha. Wij zijn nu ook bijna aan het einde van onze campaign aan het komen, na zes jaar :')


    help

    Toreador schreef:
    mijn mini-chronicle is vanavond ook geëindigd c': de prins is dood, de ventrue heeft besloten dat ze nu de stad in handen heeft, en wanneer ik dit een volgende keer ga runnen moet deze nieuwe prins dus van de troon gestoten worden.
    ... en verder gaan we surprisingly toch morgen nog een potje vampire the masquerade in onze standaard chronicle... dus ik heb nu al paniek hiervoor ;A;


    Heeft Vampire The Masquerade eigenlijk een hele specifieke setting? Of kun je daar in principe ook homebrew settings in gebruiken om binnen een bepaalde wereld te spelen? I don't know shit about Vampire the Masquerade lol


    help

    vampire the masquerade (en het merendeel van de world of darkness) is qua setting eigenlijk de gewone wereld, maar dan meer donker / gothic-punk, waarin dus supernatural creatures leven die zich verborgen moeten weten te houden van de 'gewone' mens :> leent zich niet per se goed voor het creëren van je hele eigen wereld, maar je kan het wel zo ongeveer in iedere plek van de wereld plaatsen.
    qua tijd is het normaliter modern, maar je kan ook juist de geschiedenis induiken als je dat leuker vindt.


    because i knew you, i have been changed for good