• wherever you go,
    go with all your heart


         



    Hello everybody!

    Mijn vriend en ik hadden het over landen wat ons interessant leken en andere landen wat we 3 x niks vonden. Nu vroeg ik me af, welke (bekende) plaatsen of landen heb jij echt niks mee? En begrijp je niet waarom er zo'n sensatie omheen wordt gemaakt? Praat erover in dit topic.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2024 - 21:21 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Toreador schreef:
    (...)ja eens. ben in zowel lissabon als porto geweest, en waar porto echt heel fijn was, viel lissabon echt een beetje tegen omdat er zo veel vervallen was en zo.

    verder ben ik afgelopen september op aruba geweest. was leuk voor een keertje, maar ik hoef niet per se nu ook naar bonaire of curaçao. verder trekt parijs me ook niet echt, dan ga ik liever naar berlijn



    Jaaa ik vind Lissabon eigenlijk best overrated, zeker als je Porto gedaan hebt. Denk dat Porto oprecht een van mijn favoriete steden is


    help

    Frankrijk.. Ik vond Disneyland Parijs wel leuk, maar de communicatie met de Fransen was een uitdaging :’)

    Aan de andere kant heb ik genoten van mijn ervaringen in Zwitserland, Turkije en Bosnië; prachtige plekken. Dit jaar staan Japan en Korea op mijn lijstje, dus ik kijk ernaar uit c: Thailand en Egypte lijken me ook erg interessant.

    SPECS schreef:
    (...)

    Wel eens in New York geweest? Ik zou er toch wel graag een keer heen willen, gewoon om het van mijn lijst te strepen.
    Vind wel dat je er een keer geweest moet zijn zeg maar :Y)

    Maar dan zou ik dingen als Carlos bakery willen zien en die jurken winkel uit say yes to the dress en wat al niet.


    Ik vond NY dan weer geweldig. Het is inderdaad een super drukke stad, maar wij sliepen in New Jersey en namen elke dag de bus + metro naar het stadscentrum, dus we konden de drukte 's avonds ontsnappen. Echt een aanrader dat!
    Voor de rest kan ik NY alleen maar aanraden, vooral Central Park, de Green Line en het 9/11 memorial natuurlijk. Maar gewoon rondwandelen daar is al de moeite.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik vond NY dan weer geweldig. Het is inderdaad een super drukke stad, maar wij sliepen in New Jersey en namen elke dag de bus + metro naar het stadscentrum, dus we konden de drukte 's avonds ontsnappen. Echt een aanrader dat!
    Voor de rest kan ik NY alleen maar aanraden, vooral Central Park, de Green Line en het 9/11 memorial natuurlijk. Maar gewoon rondwandelen daar is al de moeite.


    Retweet. Ik vond NY echt ge-wel-dig. Mijn vriend en ik sliepen in Queens, want dat was veel goedkoper en super goed te doen met de metro verbinding (kwamen daar wel veel gekkies tegen, maar oh well).

    Aanraders zijn echt Central Park, 9/11 memorial, een show zien op broadway en naar de top van Rockefeller voor adembenemend uitzicht.

    oh en als je het Vrijheidsbeeld wilt zien, kan je gwn de gratis ferry naar staten Island nemen. Dan kom je er ook perfect langs. 2x zelfs want je moet ook weer terug.

    En zelfs gewoon rond wandelen was geweldig, dan zie je ook zoveel dingen uit films en dingen die je kent zoals: wall street, hotel van home alone, trump tower, allerlei winkels en restaurants die je kent van verhalen of online etc.

    Echt top🥰

    Een paar jaar terug in Ljubljana (volgens mij schrijf je het zo) geweest. Nooit van gehoord, maar een erg schattig leuk stadje met heerlijke restaurants. Naar een Michelin sterren restaurant geweest voor wat je hier in een gemiddeld restaurant kwijt bent. Het is wel klein, dus je hebt het zo gezien, maar heel leuk


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Nu we het over overrated dingen gehad hebben, wil ik graag even het meest underrated plaatje waar ik ooit geweest ben droppen: Córdoba.

    Het is echt prachtig hier, omg. En toch kent bijna niemand het.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2024 - 18:48 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Nu we het over overrated dingen gehad hebben, wil ik graag even het meest underrated plaatje waar ik ooit geweest ben droppen: Córdoba.

    Het is echt prachtig hier, omg. En toch kent bijna niemand het.

    ik moet zeggen dat ik wel meerdere plekken die hierin genoemd zijn niet echt ken. net zoals Cordoba 😅


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aurelia schreef:
    Ben er nog nooit geweest, maar New York. Druk en overprikkelend, de sfeer trekt me niet, zonder positieve tegenhanger waardoor ik enthousiast word om er naartoe te gaan. Ben in San Francisco geweest, dat vond ik top!
    Deels: Kaapstad. Ben er geweest en vond het geweldig maar voelde me er onveiliger dan in Manilla. En dat zegt wat. Continue over je schouder moeten kijken, je kon alleen op een paar plaatsen vrij bewegen (Waterfront) en je werd continue aangesproken.
    Daarnaast: alle strenge moslimlanden.


    Oeh, is Kaapstad echt zo onveilig? Of althans, het voelt zo aan. Ik ga er aankomende zomer heen. Ik ben benieuwd.


    Tell me about it, stud.

    Leuk topic!
    Er zijn eigenlijk maar weinig plekken waar ik ben geweest die ik overrated vond. Ik vind alles leuk, van superdrukke steden als NY en Bangkok tot rustige, kleine plattelandsdorpjes en alles ertussen in.

    Wat ik wel heel overrated vind, zijn de Emiraten. Ik ben in Dubai geweest en I was not impressed. Voor mij was het een grote zandbak met één en al hoge wolkenkrabbers waar geen sfeer hangt. Totaal geen cultuur of whatsoever. Nee, dat is niet mijn ding.


    Tell me about it, stud.

    Conaway schreef:
    (...)

    Oeh, is Kaapstad echt zo onveilig? Of althans, het voelt zo aan. Ik ga er aankomende zomer heen. Ik ben benieuwd.


    Ja, Kaapstad is onveilig. Eigenlijk de enige plek waar je normaal rond kan lopen is het V&A Waterfront.

    Ben daar in 2018 met school geweest en er werd ook echt door de lokale hosts gewaarschuwd om alle dure spullen (zoals game consoles/JBL speakers enz) in het kluisje in het hostel achter te laten, niet met je telefoon of fototoestel over straat te gaan, tas op je buik te dragen en altijd met minimaal 3 personen over straat te gaan, zéker als je 's avonds naar buiten wilde (wij moesten er dan altijd minimaal 2 begeleiders vanuit school bij hebben ook).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Frankrijk en NY ;'d


    [ heaven knows ]

    Persoonlijk zou ik ook echt niet naar Frankrijk (Parijs) willen gaan. Het lijkt me zo overrated. Heb er allerlei verhalen over gehoord dat het dus niet zo'n Par(ad)ijs(je) is, vies, asociale mensen etc. Vroeger leek NYC me wel gaaf, maar nu; nee dankjewel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vulgrim schreef:
    Persoonlijk zou ik ook echt niet naar Frankrijk (Parijs) willen gaan. Het lijkt me zo overrated. Heb er allerlei verhalen over gehoord dat het dus niet zo'n Par(ad)ijs(je) is, vies, asociale mensen etc. Vroeger leek NYC me wel gaaf, maar nu; nee dankjewel.


    Ik ben toevallig in oktober in Parijs geweest en ik moet zeggen dat het qua viezigheid en asociale mensen mij reuze meeviel. Bepaalde plekken wel veel daklozen, maar in principe kom je daar niet echt als toerist, ligt eraan waar je hotel zit. Maar bezienswaardigheden vond ik niet geweldig, Eiffeltoren was wel leuk om te zien but that’s all… NYC ben ik wel geweest, dat vind ik wel echt een aanrader!!

    Reeses schreef:
    (...)

    Ik ben toevallig in oktober in Parijs geweest en ik moet zeggen dat het qua viezigheid en asociale mensen mij reuze meeviel. Bepaalde plekken wel veel daklozen, maar in principe kom je daar niet echt als toerist, ligt eraan waar je hotel zit. Maar bezienswaardigheden vond ik niet geweldig, Eiffeltoren was wel leuk om te zien but that’s all… NYC ben ik wel geweest, dat vind ik wel echt een aanrader!!


    Ooo, er zijn nochtans zoveel prachtplekjes in Parijs! Vind de Eiffeltoren dan de minste haha


    help

    Reeses schreef:
    (...)
    Ik ben toevallig in oktober in Parijs geweest en ik moet zeggen dat het qua viezigheid en asociale mensen mij reuze meeviel. Bepaalde plekken wel veel daklozen, maar in principe kom je daar niet echt als toerist, ligt eraan waar je hotel zit. Maar bezienswaardigheden vond ik niet geweldig, Eiffeltoren was wel leuk om te zien but that’s all… NYC ben ik wel geweest, dat vind ik wel echt een aanrader!!

    Waar in Frankrijk ben je allemaal geweest?


    [ heaven knows ]