• GREENSTONE, 1633
    Rollentopic — Praattopic 1 & 2 — Speeltopic


    Dertien jaar geleden klom de Schotse familie Ackerman aan boord van de Mayfair, op zoek naar land waar ze een nieuwe thuis konden stichten: land waar geen monsters waren, land waarmee ze de macht van de Gemeenschap konden veilig stellen en uitbreiden, en waar ze hun kinderen veilig konden trainen zonder dat weerwolven of vampiers hen het leven zuur maakten. Alleen was een kleine groep vampiers hen voor. Zij wilden ook een nieuwe thuis, een veilige haven; hun leider was al eeuwenlang vastberaden om die voor hen te zoeken omdat in Europa geen plek meer bleek te zijn.
          De Gemeenschap wilde niet ophoepelen. Hoe konden ze dat ook? Vampiers hadden het recht niet om zomaar een stuk land te claimen. De Eerste Kolonie had al zo'n groot grondgebied in Europa - konden ze de rest van de wereld niet alleen laten?
          In de laatste dertien jaar zijn de spanningen opgelopen en hebben zich twee kampen gevormd: de Gemeenschap van Jagers, die ondertussen uitgebreid waren tot dertien families met de Ackermans aan het hoofd, en het groepje vampiers dat zij 'de rebellen' dubden, onder leiding van de legendarische, gevreesde vampier Helias Vanparys. Noord versus zuid, met enkel een rivier die hen van elkaar gescheiden houdt. Geen van beiden is gelukkig met het grondgebied dat ze hebben en willen de ander weg. Een gulden middenweg lijkt onbestaand, zeker wanneer het nieuws de oceaan oversteekt en Greenstone stilaan een haven wordt voor gevluchte piraten. Sommigen van hen zijn Europese vampiers die deel willen uitmaken van de nieuwe kolonie in Amerika. Anderen zijn vampiers die uit zijn op bloed en van de chaos gebruik willen maken. Dan zijn er de Jagers, die hun soortgenoten willen bijstaan - maar ook de Jagers die alleen zijn en de mogelijkheid zien om die institutionele Community onderuit te halen. Ten slotte is er de groep die liever onbekend blijft; weerwolven, gewone burgers en piraten die Greenstone opzoeken om de onbekendheid op te zoeken tussen al die andere bovennatuurlijke wezens die toch te veel kabaal maken om nog andere stemmen op te merken. In ieder geval begint de spanning een hoogtepunt te bereiken; zowel in Greenstone zelf als op zee, waar schepen met bovennatuurlijke bemanningen strijden voor hetgeen waarin ze geloven. Of gewoon voor de lol. Niemand die het echt duidelijk lijkt te weten. Niemand die weet hoe dit wetteloze stukje grond ooit verder zal komen dan één bloederige slachting.




                                                    Lore

    Je kan alle informatie over de wereld terugvinden in de lorestory. Alle informatie over vampiers, weerwolven, jagers en hun geschiedenis staat beschreven. Je kan uiteraard ook een mens spelen, maar dan is het alsnog handig om misschien even de geschiedeniscomponenten te lezen om me te zijn met de geladen onderwerpen.
    Mocht je nog ergens vragen hebben, stel ze gerust!



                Personages & invulijstjes
    Vampiers

    Naam
    Echte leeftijd (maximum 600)
    Fysieke leeftijd
    Paramount & eventuele Subjects
    Groep & positie (deel van Helias' groep of rogue?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Krachtbeheersing & skills
    Geschiedenis (leg ook even uit waarom ze naar Greenstone gekomen zijn)
    Extra
    Relaties

    Weerwolven

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (zin om een roedel te maken? Ga ervoor, maar bespreek het even met de groep (: )
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Krachtbeheersing & skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties

    Jagers

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (deel van de Gemeenschap? Welke familie; familiehoofd of niet? Algemene leider van de Gemeenschap in Greenstone is een Ackerman!)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Wapens & skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties
    Mensen

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (Hoe ligt jouw personage in de algemene maatschappij van Greenstone?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties

    Forbidden characters/faceclaims from canon
    - Helias Vanparys (Niclas Gillis)
    - Thorne Madison / T. Magen (Anton Lisin)
    - Freya Ackerman (Pyper America Smith)
    - Clark Ackerman (Boyd Holbrook)
    - Egorov Vasilyev (Finn Cole)
    - Holden Ackerman (Cillian Murphy)
    - Lev Vasilyev (Ivan N)
    - Nora Quill (Starlie Cheyenne Smith)


                                              Rollen                                         
    Vampiers
    ⛧[P2] — Helias de Beaumanoir Vanparys (451/20-28?) — RSK | Marthe
    ⛧[P5] — Katherina Vasileiou (166/28) — Hammock | Selena
    ⛧[P4] — Nessa Craven (372/28) — drow | Sasha
    ⛧[P7] — Azrael Ishtari (75/26) — Barbarian
    ⛧[P5] — Madalena Belfiore (181/23) — calIiope | Daisy
    ⛧[P7] — Daphne (125/24) — Perchabeth | Anna
    ⛧[P7] — Adrian Vynall (284/43) — Moskowitz | Xanthe
    ⛧[G tot 26/2/24] — Thorne Madison (701/17) — Frisk | Liesje
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam

    Weerwolven
    ⛧[P5] — Farah Fenrir Parker (25) — Frodo | Bes
    ⛧[P5] — Sofia Cortez (AGE) — Saureus | Lisa
    ⛧[P7 tot 26/2/24] — Calian Reed (37) — Mijita | Maia
    ⛧[P4] — Robert Frankson (24) — amberkishatu | Amber
    ⛧[P7] — Lachlan Carmichael (25) — inktzwart | Rhys
    ⛧[G tot 22/2/24] — Voornaam Naam (AGE) — Vespera | Naam
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam
    Jagers
    ⛧[P1] — Reed Ackerman (27) — Moskowitz | Xan
    ⛧[P2] — Mikhail Sergei Vasilyev (26) — Satoru | Mexx
    ⛧[P5] — Elizabeth Lavely (AGE) — Hammock | Selena
    ⛧[P4 tot 26/2/24] — Fiona 'Finn' Ackerman (27) — RSK | Marthe
    ⛧[P7] — Celeste Girard (26) — calIiope | Daisy
    ⛧[G tot 26/2/24] — Voornaam Naam (AGE) — Frisk | Liesje
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam



    Mensen
    ⛧[P4] — Antigone Lamb (19) — inktzwart | Rhys
    ⛧[P5] — Carwen Weasmer (25) — drow | Sasha
    ⛧[P7] — Tamanend (21) — Satoru | Mexx
    ⛧[P8] — Thomas Crake (33) — Greenfeld | Lene
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam





                                                    Regels
    - Don't be a bitch
    - Bespreek gevoelige onderwerpen met je tegenspelers & duid trigger warnings aan boven je post
    - Reservatie blijft 10 dagen staan, daarna wordt die automatisch verwijderd
    - Als je langer dan 45 dagen niet antwoordt, wordt je personage automatisch verwijderd. Ik kom niet smeken.
    - Je kan zowel Engelstalig als Nederlandstalig schrijven, maar spreek misschien even af wat handig is voor je tegenspeler.
    - Topics worden aangemaakt door Coryo of Moskowitz. Stuur ons gerust een berichtje als we het niet meteen moesten zien!
    - Have fun!
    ©2024 RSK, Frisk & Moskowitz.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 10:40 ]


    help

    Satoru schreef:
    Hoeveel "friendly" interactie is er tussen (groepen) jagers, vampiers, weerwolven en mensen?


    Weinig haha. Jagers zien zichzelf als beschermers van gewone mensen, dus daar zal er wel wat meer vriendelijkheid zijn. Vampiers en weerwolven vinden elkaar principieel degoutant. De Gemeenschap heeft ergens wel een filosofie dat monsters nodig zijn voor de balans van de wereld, maar vinden vooral dat ze naar hun regels moeten leven of weg moeten (m.a.w. dat ze basically in ballingschap leven onder de Gemeenschap zodat die ze in de gaten kunnen houden). Helias is boos omdat de Gemeenschap heel erg elitair gezegd heeft 'nee, jullie zijn monsters en kunnen jezelf niet onder controle houden, dus is het logischer dat dit stukje land van ons is' - terwijl Helias er eigenlijk eerst was en niet eens een grote bedreiging voor de mensen die vrijwillig mee naar Greenstone trokken, vormden. Er zijn al verschillende meetings tussen hem en de Gemeenschap geweest, maar die draaien nergens op uit omdat ze beiden te koppig zijn om een compromis te sluiten. De laatste jaren komt het vaker tot fysieke confrontaties en beide partijen doen alles wat ze kunnen om de ander onder druk te zetten. Naar de wolven in het noordoosten wordt eigenlijk niet zoveel gekeken; die zijn vooral onder henzelf gewelddadig en kwamen en gingen tot nu toe vooral. Zij zijn eigenlijk pas een aantal jaar echt gesettled, dus heeft de Gemeenschap nog niet door dat ze wel degelijk een bedreiging zouden kunnen vormen voor de bevolking.

    Does this make sense? Ik had een basis van de politiek in mijn hoofd en in de lorestory, maar de verschillende dynamieken groeien nog haha


    help

    RSK schreef:
    Oh also; Helias hunts secrets and always makes sure lots of people owe him favours; dus als je daar ideetjes voor hebt, roep maar.


    hmmm valt de geheime flirtationship tussen een weerwolf en jager daaronder?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Even mijn complimenten trouwens voor hoe mooi en tof de rpg helemaal is uitgedacht en omschreven!🙏 Kan het echt voor me zien al.


    it's not you, it's me. i have standards.

    Barbarian schreef:
    Even mijn complimenten trouwens voor hoe mooi en tof de rpg helemaal is uitgedacht en omschreven!🙏 Kan het echt voor me zien al.


    Nahw thanks <3

    Like I said before, we've only been working on it for ten years


    help

    Voor de weerwolven: is er al een naam voor de roedel?


    [ heaven knows ]

    Mijita schreef:
    Voor de weerwolven: is er al een naam voor de roedel?


    Nope! Alleen dat de vader van Sofia (she is on her way!) de alfa is en dat hij dus best een bully is en Farahs vader de vorige beta was!

    I realised I made a small woopsie in the history of Dubhaile; the genocide ended there in 1190 when the First Concordat was signed, but there was also a second one in 1230, which is the wonky start of the Central/First Colony. Doesn't really matter for this RP but I'mma change it and wanted to make sure there was no confusion ok bye


    help

    Zo goed als alle belangrijke dingetjes staan in Helias' rol (zijn geschiedenis werk ik nog uit maar had er even geen zin in), dus hier even een lijst van relaties die ik nog zoek:
    - Iemand die uit is op zijn positie
    - Twee second-in-commands (dacht dat Selena er al eentje geclaimd had, maar ben niet zeker) die deels zijn vuile werk doen en deels klankbord voor zijn strategieën zijn
    - Personen die hem iets verschuldigd zijn
    - Personen wiens leven hij gered heeft
    - A regular-ish booty call he hasn't seen in a hot second because life is hectic
    - Sparring/swordfighting partners
    - Iemand die hij traint
    - Eventueel nog een sub die hem een paar decennia terug verraden heeft maar weggeraakt is voordat hij op murderspree ging

    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 19:01 ]


    help

    RSK schreef:
    Zo goed als alle belangrijke dingetjes staan in Helias' rol (zijn geschiedenis werk ik nog uit maar had er even geen zin in), dus hier even een lijst van relaties die ik nog zoek:
    - Iemand die uit is op zijn positie
    - Twee second-in-commands (dacht dat Selena er al eentje geclaimd had, maar ben niet zeker) die deels zijn vuile werk doen en deels klankbord voor zijn strategieën zijn Nessa, zou heel graag gestrikt worden voor het uitvoeren van dirty work.
    - Mensen die hem iets verschuldigd zijn
    - Mensen wiens leven hij gered heeft
    - A regular-ish booty call he hasn't seen in a hot second because life is hectic
    - Sparring/swordfighting partners
    - Iemand die hij traint
    - Eventueel nog een sub die hem een paar decennia terug verraden heeft maar weggeraakt is voordat hij op murderspree ging

    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 17:15 ]


    call me if you get lost

    RSK schreef:
    Zo goed als alle belangrijke dingetjes staan in Helias' rol (zijn geschiedenis werk ik nog uit maar had er even geen zin in), dus hier even een lijst van relaties die ik nog zoek:
    - Iemand die uit is op zijn positie
    - Twee second-in-commands (dacht dat Selena er al eentje geclaimd had, maar ben niet zeker) die deels zijn vuile werk doen en deels klankbord voor zijn strategieën zijn
    - Mensen die hem iets verschuldigd zijn
    - Mensen wiens leven hij gered heeft
    - A regular-ish booty call he hasn't seen in a hot second because life is hectic
    - Sparring/swordfighting partners
    - Iemand die hij traint
    - Eventueel nog een sub die hem een paar decennia terug verraden heeft maar weggeraakt is voordat hij op murderspree ging

    Heb je een DM gestuurd! (don't mind de spelling mistakes, ik was enthousiast).

    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 17:24 ]


    it's not you, it's me. i have standards.


    CARWEN

    𝐖𝐞𝐚𝐬𝐦𝐞𝐫


    - best friend
    - good friends Sofia
    - friends
    - girlfriend on whom he cheats, very publicly Celeste
    - girls he cheats on his girlfriend Finn
    - ex-girlfriend on whom he also cheated a lot
    - flings who sometimes spent the night at the Inn Sofia
    - vampire who turned his mother into a vampire
    - someone who protects him/he has a deal with for protection
    - 2/3 people who had a fight at the Salty Scallywag Finn
    - Vampire that has drank his blood
    - one night stands
    - hunters/vampires/werewolves who he hates
    - some guy he wants to punch for messing around with his sister's marriage
    - party buddies
    - people who he really dislikes / people who really dislike him
    - someone who he fought with
    - anything messy, this must be no suprise

    always open to discuss anything else in DM.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2024 - 8:19 ]


    call me if you get lost

    Stop met veel te snel zijn, ik heb mijn innerlijk nog niet deftig down omdat ik te afgeleid ben door de code en stomme funny pics van mijn fc. (cat)

    Also not Marthe and me making twins and naming them after their ancestors who we also made.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 17:58 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    NESSA

    craven



    - Best friend
    - Friend vampire group - Lena, Kat
    - Sub Daphne
    - She will probably want to maintain good contact with all prominent figures in town
    - Ex-fling with whom there is still unfinished business Helias
    - Crush (Is there someone of Eastern European origin?)
    - People she hunted/drank from Antigone
    - People he fought with in the past Robert
    - Hunters/werewolves she hates Robert
    - Someone she blackmailed
    - Friend with benefits

    Always open to discuss anything else in DM.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2024 - 8:20 ]


    call me if you get lost

    Moskowitz schreef:
    Stop met veel te snel zijn, ik heb mijn innerlijk nog niet deftig down omdat ik te afgeleid ben door de code en stomme funny pics van mijn fc. (cat)

    Also not Marthe and me making twins and naming them after their ancestors who we also made.


    Ik ben nog niet eens begonnen 🥲

    drow schreef:

    NESSA

    craven



    - Best friend
    - Friend vampire group - m/f
    - She will probably want to maintain good contact with all prominent figures in town
    - Ex-fling with whom there is still unfinished business
    - Crush (Is there someone of Eastern European origin?)
    - People she hunted/drank from
    - People he fought with in the past
    - Hunters/werewolves she hates
    - Someone she blackmailed
    - Friend with benefits

    Always open to discuss anything else in DM.

    Hii, that's me. I is making russian hunter dude. Al moet je wel weten dat die crush nooit meer gaat zijn dan een one sided crush van haar kant. He is not interested and even if he were, he is not for he doesn't want his family disowning him and hunting him down and the spirits of his ancesters torturing him in the afterlife.

    Verder een dingetje: als je columns gebruikt, moet je even opletten dat je ze ook weer afsluit met [./columns] (zonder de punt) ^^

    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 18:12 ]