• Een vriendin van mij is 15 en ze is dus zwanger geworden. Nu wil ze abortus plegen, maar haar ouders mogen er niets vanaf weten.
    Weten jullie of je gewoon abortus kunt plegen zonder toestemming van je ouders of iets dergelijks?
    1 ding: kom alsjeblieft niet met ze kan t t beste toch tegen haar ouders zeggen, want dat kan ze echt niet;].
    Alvast bedankt!

    het kan anoniem ;]

    maar dat fucking schuldgevoel dat je eraaan overhoud.. ik denk dat het tog betr is om het te zeggen.. maarja not my business, I guess?


    Even though it feels like your dying, Hope ain't gone.

    het kan anoniem ja en ik denk zelf dat het minder dan €20 kost (maar ik ben niet zeker) kan je niet eens kijke op internet ??

    het is gratis &kan anoniem..
    maar je moet niet te lang wachten, dan is de ingreep zwaarder enzo. en heeft de embryo zich meer ontwikkelt..
    succes!


    it's cool to know nothing.

    het is gratis &kan anoniem..
    maar je moet niet te lang wachten, dan is de ingreep zwaarder enzo. en heeft de embryo zich meer ontwikkelt..
    succes!

    okee bedankt, maar tot wanneer kun je dan abortus plegen? ze is t nu 2 maanden..

    OMG
    Waarom Abortus
    OMG
    Als ik zo oud was
    zou ik het kind laten
    en ik weet niet of dat kanxD

    Het zou egoistisch van haar zijn om het niet te doen.


    Mew <3

    (...)
    okee bedankt, maar tot wanneer kun je dan abortus plegen? ze is t nu 2 maanden..
    Ik dacht tot 3 maanden, dan kan ze beter opschieten.. als dat is wat ze echt wilt.


    Wie du mir, so ich dir.

    Het kan volgens mij wel anoniem.
    Maar het is wel SUPER DUUR.
    En het is niet gratis...


    Special Love <3

    Het kan volgens mij wel anoniem.
    Maar het is wel SUPER DUUR.
    En het is niet gratis...

    het is toch wel gratis? en anders so what? als je je baby egt niet kunt houden.


    I am an idiot, I move.

    (...)
    het is toch wel gratis? en anders so what? als je je baby egt niet kunt houden.


    Nja ik had een keer opgezocht voor mijn nicht of het gratis was en toen was het dus niet.


    Special Love <3

    Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.
    De behandeling wordt door een arts uitgevoerd en duurt enkele minuten. Over het algemeen ondervinden vrouwen die een abortus ondergaan geen pijn. Een vrouw die een abortus heeft ondergaan kan later gewoon kinderen krijgen.
    Voor een abortus hoeft men niet te betalen. Abortus in het ziekenhuis wordt vergoed door het ziekenfonds of de particuliere ziektekostenverzekering. Abortus in een kliniek wordt vergoed op basis van de AWBZ.
    In principe wordt alleen de huisarts op de hoogte gebracht van het feit dat er een abortus is uitgevoerd, dit in verband met de nazorg. Indien de vrouw die de abortus ondergaat dit wenst wordt de huisarts niet ingelicht.


    Heb ik gevonden op een site, het topic is er al vanaf 2003, dus ik weet neit of er ondertussen regels zijn veranderd.
    http://www.spreekuurpsycholoog.nl/discus/messages/48/959.html?1112731544

    -edit-
    Heb nog een ander site gevonden waar alles heel goed wordt uitgelegd, dat het anoniem kan enzo.
    http://www.casa.nl/pages/mgv_ong_zwanger.asp


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Doorgaans wordt geen abortus uitgevoerd als men langer dan 20 weken zwanger is.
    De behandeling wordt door een arts uitgevoerd en duurt enkele minuten. Over het algemeen ondervinden vrouwen die een abortus ondergaan geen pijn. Een vrouw die een abortus heeft ondergaan kan later gewoon kinderen krijgen.
    Voor een abortus hoeft men niet te betalen. Abortus in het ziekenhuis wordt vergoed door het ziekenfonds of de particuliere ziektekostenverzekering. Abortus in een kliniek wordt vergoed op basis van de AWBZ.
    In principe wordt alleen de huisarts op de hoogte gebracht van het feit dat er een abortus is uitgevoerd, dit in verband met de nazorg. Indien de vrouw die de abortus ondergaat dit wenst wordt de huisarts niet ingelicht.


    Heb ik gevonden op een site, het topic is er al vanaf 2003, dus ik weet neit of er ondertussen regels zijn veranderd.
    http://www.spreekuurpsycholoog.nl/discus/messages/48/959.html?1112731544




    Maar de ouders kunnen het eigenlijk wel na checken Bij het ziekenfonds etc. etc.
    toch?


    Special Love <3

    (...)
    Maar de ouders kunnen het eigenlijk wel na checken Bij het ziekenfonds etc. etc.
    toch?

    Wss wel, kun je altijd nog vragen aan de dokter ofzo.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Je kan het gaan vragen aan je huisarts maar ik heb GEHOORD (>> weet niet of het waar is) Dat als je minderjarig bent je huisarts geen zwygplicht heeft tegenover je ouders.

    (...)Ik dacht tot 3 maanden, dan kan ze beter opschieten.. als dat is wat ze echt wilt.
    idd tot 3 maanden en als je later nog wilt(had ik gehoord) knippen/pletten ze de baby in stukjes zodat het wordt afgestoten door je lichaam

    OMG
    Waarom Abortus
    OMG
    Als ik zo oud was
    zou ik het kind laten
    en ik weet niet of dat kanxD

    Eh? Nogal duidelijk toch? 15 jaar vind zij kennnelijk te vroeg en ikzelf ook als ik eerlijk ben,zij heeft ahar school en haar toekomst nog voor der en dat laat je om zeep helpen als je het houd want dat kind vraagt aandacht wat zij niet kan geven met haar drukke leventje. Ik denk zelf dat ze der goed aan doet om abortus te plegen ookal blijft dat je hele leven achtervolgen.