• Wij doen een werk en hebben een vraag voor jullie: is het verantwoord om abortus te plegen als tienermoeder? En waarom wel of waarom niet.
    Hoe zouden jullie je voelen als tienermoeder?

    Al vast bedankt (:

    Ik ben voor abortus.
    Ik vind het nutteloos om te zeggen dat iets zonder enig besef dat het bestaat, en wat nog niet eens is geboren weghalen, moord is. Dan moet je per defenitie allemaal vegetariër worden weetje, een dier heeft ook weinig besef maar het wordt ook gewoon doodgemaakt. [/ik ben wel vegetariër overigens, maar niet om die reden]
    Beuh, ik wordt zo kansloos van het onderwerp wel/niet abortus, dat moet iedereen zélf beslissen, ik bedoel, je hóeft geen abortus te plegen, maar dan hoeven anderen dat dan ook niet meteen niet meer te doen.. =/


    -sluit zich bij aan-
    en daarnaast hangt het ook ontzettend van de situatie af, stel je bent verkracht en bent zwanger, als je dan zegt ja moord dit dat, vindt ik dat ontzettend harteloos tegenover diegene.
    maar dit is een onderwerp waar je eeuwen over kan praten omdat iedereen een eigen mening heeft.
    en in nederland kan je iets met die mening doen [gelukkig]
    dus tja het is een moeilijk onderwerp.

    Ik ben voor abortus.
    Het is dan misschien wel moord, maar een kindje lijkt me op aarde ook niet gelukkig als de ouders niet voor hem/haar kunnen zorgen. Bovendien, heeft de foetus er überhaupt besef van dat hij/zij leeft?
    Ook worden er mensen verkracht, wat als je dan zwanger raakt? Het lijkt me dat je dat kind zeker niet wil houden en dan is abortus een oplossing.
    Maar het verschilt natuurlijk per persoon, of je wel of geen abortus wil.


    I am an idiot, I move.

    Ik ben tegen en voor
    er groeit nieuw leven in je
    en dan doe je het eigelijk
    dood, het is een levend wezen he!
    maar als je problemen met
    je ouders ofzo krijgt is
    het mss handiger als
    je het laat weghalen!


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    Ja nou, als je dat kind niet wilt krijgen mag je van mij Abortus plegen. Als je het moord vind, doe je het niet. Al laat je het kind adopteren. Mij boeit het niet, iedereen een EIGEN keus ;)


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik zou het niet weten
    Aan de ene kant ben ik ervoor in die toestand..

    De moeder zelf heeft niet veel ervaring+ zal waarschijnlijk veel willen uitgaan waarvan het kind dan de duppe is en gedropt wort by de grootouders.. + ik weet van mezelf dat ik op mijn leeftijd gewoon geen kind kan laten opgroeien zoals het moet daarvoor het ik té weinig verantwoordelijkheid dat geef ik toe(A)
    dus ik zou wèl abortus plgn

    Maar als de moeder zich er echt klaar voor voelt enzo waarom dan niet?

    Als ze abortus pleegt moet ze een reden hebben,als ze er klaar voor is moet ze er voor gaan

    kortom tis bij iedereen anders;)
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Ik ben 100% voor arbortus,
    Wat nou als je verkracht word en je raakt zwanger? Moet je dan altijd aan die gebeurtenis denken als je naar je kind kijkt? Je zal het nooit achter je kunnen laten. En abortus vind ik nog geen moord als het een klompje cellen is, maar zodra het al vorm krijg (dus wanneer het eigenlijk ook niet meer mag.) vind ik het wel moord en dan vind ik het niet kunnen! Maar goed, aan de ene kant moet je als tiener maar uitkijken. Maar aan de andere kant moet je als het 'fout' is gegaan gewoon een abortus kunnen plegen, mits je die keuze maakt als het nog 'niks' is.
    Btw, dit is zo een moeilijk onderwerp. Eigenlijk moet degene die in de 'shit' zit, zo zeg ik het maar ff, het gewoon zelf beslissen.
    Mijn mening :]


    Tears are crashing out of my eyes

    Ik ben tegen abortus. Ik vind het moord.
    Maar...eerlijk; zowieso als ik onder de 18 ben, wil ik geen kind. Dus dan zou ik ook wel weer abortus plegen...

    Ik ben tegen en voor
    er groeit nieuw leven in je
    en dan doe je het eigelijk
    dood, het is een levend wezen he!
    maar als je problemen met
    je ouders ofzo krijgt is
    het mss handiger als
    je het laat weghalen!

    Het is nog geen levend wezen, pas als hetgeboren is is het een organisme. Dus pas als het zelf kan ademen enzo :]


    Tears are crashing out of my eyes

    ik ben ertegen.. persoonlijk vind ik het gelijk aan moord, en ik zou het ook nooit doen omdat mijn moeder mij niet heeft laten weghalen ondanks dat mijn vader er niets mee te maken wou hebben [/goed dat is nogal persoonlijk maar dat maakt voor mij de keuze]
    ik zou het dus gewoon houden..
    en hoe het zou voelen als tiener moeder ?
    ik heb geen idee want ik ben er geen maar ik denk dat ik blij zou zijn dat ik het had gehouden.. en ik denk dat het moeilijk zou zijn.. maar ik zou het er wel voor over hebben...


    A Noble was Born in Chaos

    geen idee

    onder de 16 zou ik het zeker doen 18 ook als je er niet klaar voor bent kan dat kind toch geen toekomst krijgen maar boven de 21 vind ik dat het niet zou mogen (ben je trouwens ook geen tienermoeder meer)

    ik zou nu nog niet voor een kind kunnen zorgen (ben 13) als ik mijn diploma heb zou ik het niet meer doen denk ik. Behalva als het van een verkrachting afkomstig is.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Ik heb helemaal niets tegen abortus plegen. Dat is een keuze die persoon tot persoon maakt en ik vind niet dat iemand anders daarover mag beslissen. Trouwens jullie zeggen dat het een kindje vermoorden is, maar het heeft zelfs nog niet de wereld gezien. Ik zou het doen als ik 13 was ( zoals ik nu ben dus ) maar als ik 16 was zou ik er mss meer over nadenken xp


    All was well.

    Ik ben voor abortus,
    ten eerste is het nog niet echt een kind, het ziet eruit als elke andere gewervelde(toch in e weken dat je ten laatste abortus mag plegen) en tienermoeder zijn is volgens mij heeel lastig. je moet zomaar je studies opgeven, je woont nog bij je ouders in, ... en niet iedereen is zomaar bereidt om zijn studentenleeventje zomaar opzij te zetten..xD


    Get outta my head!

    Ik ben vóór abortus, maar - en hier komt de maar - alleen als het écht nodig is. Dus bijv. als je verkracht bent en toen zwanger bent geraakt, of als je echt te jong bent om voor een kind te kunnen zorgen.
    Als ik een tienermoeder zou zijn, dan zou ik me voor de volle 100% inzetten voor mijn kind. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt moet je je daar ook aan houden vind ik, en de consequenties daarvan dragen. Maar ik denk niet dat ik een tienermoeder ga worden. I have a bright and shiny future .. Niet dat je dat niet hebt met een baby, maar dat laatste zit gewoon niet in mijn plannen. Bovendien ben ik single.


    History is not hatred.

    Ik ben voor en tegen abortus.
    Het ligt eraan hoe het meisje bezwangerd is, vind ik. Als het door b.v. een verkrachting komt, is mijn mening dat je er meer recht op hebt. Als het komt omdat je niet zonder condoom geslachtsgemeenschap hebt gehad, is het je eigen schuld. Dan ben ik er dus op tegen.
    Ach, het blijft ieder z'n eigen keuze. :Y)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    geen abortus

    het zou wel zwaar worden. maar als je eenmaal zwanger wordt. creér je een nieuw iemand. een abortus vindt ik moord. ik bedoel dat is ook een leven in je. daarom zou ik het nooit doen. Wil liever een gezinnetje beginnen als de vader het wilt of niet als mijn ouders het willen of niet. ze leven er maar mee.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.