• Wij doen een werk en hebben een vraag voor jullie: is het verantwoord om abortus te plegen als tienermoeder? En waarom wel of waarom niet.
    Hoe zouden jullie je voelen als tienermoeder?

    Al vast bedankt (:

    Ik ben er eigelijk voor. Niet voor gewone mensen van in de 20 ofzoo of ouder, maar tienermeisjes zijn gewoon geen mama's! Ik bedoel: Zie je jezelf al met een baby dag in dag uit rondlopen? Noo. En, mensen die zeggen dat het moord is: Het is een vrucht, geen levens wezen volgens mij. Als het natuurlijk al een paar maanden is, en het echt al vorm heeft enzo, dan niet! Maar, meestal kan je dan ook geen abortus meer doen. Dus, JA, tienermeisjes mogen, (moeten?, de mama moet ook genoeg tijd en aandacht gevn aan het kindje) abortus plegen :)


    007

    Ik ben tegen abortus,
    al was ik nu zwanger,had ik het uitgepraat.
    en houd het kindje, want wie weetkrijgt het kindje wel een supermooi toekomst, en als je goed nadenkt over alles wat het babytje kan doen,
    is het toch best zielig, wat nou als jij niet geboren was? als jou ouders abortus bij jou hadden gepleegd. De meeste hier hebben een mooi leventje.

    Het hangt van de situatie af. Persoonlijk ben ik nogal tgn abortus. XWant ik vind het moord. x3
    Maar andere mensen hbbn daar nu eenmaal een andere mening over en ik begrijp ook wel dat je als tiener ng niet met een baby wilt rondlopen. x3


    A. ikmisje.

    Ik vind abortus wel kunnen, en stel het helemaal niet gelijk aan moord, zolang je er natuurlijk geen gewoonte van maakt natuurlijk

    Maar als je bv heel jong zwanger word en je wilt het helemaal niet, dan zit er toch niks anders op. Je bent te jong en je hebt gewoon nog niet de gave om een kind op te voeden, daarvoor ben je nog niet wijs genoeg, trouwens, als het niet eens gewenst zou zijn is het zeker al een probleem

    Door op ongewoon jonge leeftijd moeder te zijn van een ongewenst kind, verpest je ook je jeugd, school zal ook slechter gaan tenzij je ouders het kind opvoeden, uitgaan zal je ook niet meer kunnen, weg met je sociale leven dus.

    Maar ook als je al op latere leeftijd abortus wilt plegen begrijp ik het in sommige gevallen nog, als je het kind echt niet wilt, kun je het gewoon de nodige liefde niet geven.

    Kijk.. bij mij zou het er aan liggen wat voor situatie het is.

    Als ik bijvoorbeeld zwanger ben van een verkrachting zou ik het wel doen.. omdat je anders je hele leven herinnerd word aan die verkrachting.

    Als ik van te voren weet dat het kind nooit ouder zou worden dan 3.....

    Als de jongen waarvan ik zwanger ben overlijd... en ik zelf een emotioneel wrak ben.. waardoor ik niet voor het kind zou kunnen zorgen....

    Hoewel ik dan misschien ook wel zou overwegen om het af te staan..

    als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook doen.. hoewel het voor mij wel echt gelijk staat aan moord.. maar kom op.. ik ben bijna 15 en dat vidn ik geen leeftijd om een kind te krijgen...

    Als je er geen echt goede reden voor hebt behalve dat je geen goede moeder bent.. zou ik het gewoon afstaan..

    maar kijk.. ik ben nog nooit zwanger geweest. Laat staan dat ik een abortus heb gepleegd.. Dus ik heb geen idee hoe ik me naderhand of van te voren zou voelen. Het lijkt me echt heel moeilijk.. en ik denk dat je er in bepaalde situaties of als het een overhaaste beslissing was ook wel spijt van zou krijgen...


    rawr! I'm a pirate

    ik vind niet dat iemand abortus moet plegen. ook al ben je een tiener. laat dan het kind adopteren of laat je ouders of iemand, die tijd heeft en je kent, ervoor zorgen.
    ik zou me gelukkig voelen als ik nu moeder of zwanger was...
    je zult minder leuke dingen kunnen doen, maar je krijgt er een kind voor terug... iets mooiers is er niet en dat moet ieder zwangere meisje/vrouw begrijpen.
    abortus is moord, dat vind ik en dat zeg ik tegen iedereen...

    xxx
    Moon

    ik zou het echt niet weten ;o


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Langs de ene kant ben ik er voor omdat je zelf nog heel jong bent. En als je zelf nog een "kind" bent, hoe zou je dan een ander kind kunnen opvoeden? Maar ik ben er ook toch tegen, omdat het toch een beetje "moord" is, ookal leeft het baby'tje nog niet echt als je het laat aborteren. Je moet die keuze zelf maken, dat kunnen anderen niet voor jou maken.

    Ik zou nu wss geen abortus meer plegen alleen moest het van een verkrachting zijn zou ik het wel doen. Ik heb wel niks tegen abortus, als het kind geen toekomst heeft is het toch beter dat je abortus pleegt?
    kun je het als ouder dan maken dat het kind een ongelukkig leven heeft omdat jij absoluut tegen abortus ben?
    Ik vind dat je dit niet kunt doen, maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk


    For once I want to be the car crash.

    Edit: ik had gezegd dat ik er tegen ben, en dat ben ik nog steeds,
    maa rik ben uit Be en hier is het meer verantwoord omdat je het voor 14 weken moet doen, en in nl is het pas voor 24 weken.
    In Be kan ik er nog mee leven, voor 14 weken dan stelt het nog niet zo veel voor...


    Get outta my head!

    Ik ben er niet tegen. :$ misschien neem je wel een mensenleven weg, maar sowieso was dat vruchtje zich nog nergens van bewust én die tienermoeder heeft geen leven meer als dat kind er is. als je jong bent moet je feesten, uitgaan en naar school gaan. geen poepluiers verschonen. en bovendien, je mag er je ouders helemaal nooit meer opzadelen. het is hun verantwoordelijkheid niet. dus zoals ik al zei; ik vind dat je abortus mag plegen.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Bedankt voor al jullie reacties, ze hebben ons tot nu toe al goed geholpen. (:
    Er mogen natuurlijk nog altijd reacties bij komen =)

    ik vind niet dat iemand abortus moet plegen. ook al ben je een tiener. laat dan het kind adopteren of laat je ouders of iemand, die tijd heeft en je kent, ervoor zorgen.
    ik zou me gelukkig voelen als ik nu moeder of zwanger was...
    je zult minder leuke dingen kunnen doen, maar je krijgt er een kind voor terug... iets mooiers is er niet en dat moet ieder zwangere meisje/vrouw begrijpen.
    abortus is moord, dat vind ik en dat zeg ik tegen iedereen...

    xxx
    Moon


    -sluit zich aan-

    maar een abortus is ook niet meteen een moord hoor ;o. als het nog cellen zijn is het serieus geen moord, maar als het een menselijk-vormpje krijgt dan is het wel moord. als ik nu zwanger zou zijn wil ik het zeker weg halen. ik ben dan misschien nog wel 13, ik kan nu écht geen kind opvoeden, ik zit nog midden in de puberteit.

    xoxo' Jannie


    I'll live every second like it is my last one <3

    Pff k weet niet.
    ik ben er ergenss wel tegen, maar aan de andere kant. k weet niet.. als k nú zwanger zou zijn. Zou k echt niet weten wat k zou doen. Ligt er denk k ook aan. Of je altijd bij je vriendje blijft, en of hij er ook voor zou willen zorgen. Maar als verkrachting ofzo, zou k wel kiezen voor abortus dnk k..

    Idd ^^
    Ik denk dat het maar net aan de situatie ligt...


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    't is te zien.. Eigenlijk ben ik d'r vet tegen, maar als je verkracht werd fzo, zou ik het wel doen. In andere gevallen vind ik 't moord.. Ik weet wel dat 't wettenlijk niét zo ik, maar voor mij zou 't wel zo voelen en ik zou d'r m'n leven lang spijt van hebben. Ik zou 't daar om nog niet houden, de baby. Moest ik nu 't perfecte vriendje hebben die mij ook volledig steunt in de zwangerschap.. zou ik 't waarschijnlijk wel houden. Maar moest dat niet zo zijn.. laten adopteren fso. ^^
    En als je zwanger raakt is 't wel nog altijd je eigen schuld.. Je had 't maar veilig moeten doen.. (tenzij je verkracht bent natuurlijk!)


    I'll need a little more luck than a little bit.