• Er zijn zo ontzettend veel topics over geweest. Dus daarom wil ik hier even het volgende over duidelijk maken in de hoop dat we niet nog eens overspoeld worden met nog meer van die topics waar in feite allemaal hetzelfde in staat, namelijk het volgende. “Ik ben bang voor de prik want ik heb gehoord dat er mensen aan dood zijn gegaan. Wat moet ik doen?”
    Om even alles op een rijtje te zetten. Er gingen geruchten dat er meisjes gestorven zijn door die injecties. Waar, er zijn enkele meisjes gestorven, maar niet door die injecties. Al voor dat dat nieuws naar buiten kwam is er een onderzoek opgestart naar de dood van die meisjes. Die meisjes hadden allemaal een andere doodsoorzaak en het had niets met de prik te maken.
    Als kanker in je familie heerst, en dan voornamelijk baarmoederhalskanker en je neemt toch die prik, dan versterkt dat de kans op…Dit is complete onzin. De injectie versterkt enkel je weerstand tegen de ziekte. [deze heeft hoogstwaarschijnlijk effect op 3 soorten]
    Ik ben bang dat de spuit pijn doet en ik moet van mijn ouders. Ik durf niet! Wat moet ik doen? Spuiten krijgen, is altijd eng/vervelend. Maar als je nadenkt over de langere termijn is het toch wel verstandiger om toch voor die prikken te kiezen. En het is een kwestie van een paar seconden en dan is het gebeurd. Natuurlijk kan het zijn dat je spierpijn krijgt, of enkele dagen last hebt van je arm. Maar als dat erger is dan een baarmoeder verliezen of sterven op jonge leeftijd…?
    Geloof je nog steeds niet wat hier staat en wil je informatie over de prik dan moet je gewoon naar je huisarts of de ggd bellen. Zij geven je graag informatie en leggen je graag iets uit. Als je ouders het onzin vinden en zeggen dat je gewoon moet gaan, dan kun je nog altijd naar de schoolarts gaan of evt. met de kindertelefoon bellen. Zij kunnen je daar ook bij helpen.
    Dus bij deze willen we verkomen dat er nog meer van die topics komen over het feit of mensen de roddels moeten geloven, en of iemand smoesjes kan verzinnen zodat ze eronder uit kunnen komen. Wees verstandig en sta gewoon heel even stil bij je verdere toekomst. Dus bij deze, alle topics die nog geopend worden waarin onnodige informatie staat die hier ook geplaatst kan worden, word gesloten zo dat we nog enig overzicht op het forum kunnen bewaren.

    ===

    Ik open dit topic niet omdat ik zelf ouder ben, en die prikken niet hoef en zoiets heb van stel jullie niet aan het is maar een spuitje. [Dat denk ik zowieso wel, eerlijk gezegd] Maar ik snap wel waarom veel van jullie bang zijn. Maar je moet niet áltijd geloven wat er gezegd word! En informatie winnen is een kleine moeite en kost een beetje tijd, maar dat is maar iets wat je ervoor moet overhebben.
    Vele van jullie krijgen deze zelfs gratis/vergoed en worden kwaad op jullie ouders omdat jullie moeten. Misschien moet je dan is stil staan bij het aantal mensen dat de injecties wél wil, maar niet mag van hun ouders, omdat zij wel moeten betalen.
    Als het enige zin heeft, ga ik die prikken zelfs nog halen. Of ik nu moet betalen of niet.
    Wat ik met dit hele topic eigenlijk een beetje probeer te zeggen is:'Het leven is niet altijd leuk, maar soms moet je gewoon beslissingen en verantwoordingen nemen voor een latere betere en gezondere toekomst, als is het op dát moment nog zo vervelend.' Ik hoop dat ik de mensen, die de prik niet willen, aan het denken heb gezet. Ik zeg niet dat ik jullie wil overhalen. Ik vraag jullie enkel of jullie het ook is van dat standpunt willen bekijken.
    x. KirstenSnaps


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik heb die prik niet gehaald!
    Ik heb wel ergens gehoort dat je er echt ziek van kan worden en ik wil dat niet!!
    En nu, het is tog al te laat want er zijn al 2 prikken geweest. Een ander meisje uit me klas gaat ook niet. Die MOCHT niet eens van haat moeder! Omdat ze zoveel nadelen had gevonden.

    PENNYWISE schreef:
    Ik heb die prik niet gehaald!
    Ik heb wel ergens gehoort dat je er echt ziek van kan worden en ik wil dat niet!!
    En nu, het is tog al te laat want er zijn al 2 prikken geweest. Een ander meisje uit me klas gaat ook niet. Die MOCHT niet eens van haat moeder! Omdat ze zoveel nadelen had gevonden.


    Allemaal bullshit, ik heb ze alle3 vorig jaar al gehaald en ik leef nog steeds en ben nog niet aan de beademing of whatever -_-. Waarom gelooft iedereen al dat gezeik toch? Wees blij dat je uberhaupt geholpen kunt worden!


    I want my bloody cheese now!^^

    Ik heb er al 2 gehad, ik ben niet dood! Omfg, people, die geruchten zijn allemaal bullshit.
    Die kinderen die dood zijn gegaan:
    Zijn ze NA de prik doodgegaan? Ja.
    Zijn ze DOOR de prik doodgegaan? Nee.
    Iemand kan toch die prik halen en naar buiten lopen en overreden worden? Die is NA de prik doodgegaan, maar door iets anders.


    I live for the applause, you will die for it.

    Corpse schreef:
    Ik heb er al 2 gehad, ik ben niet dood! Omfg, people, die geruchten zijn allemaal bullshit.
    Die kinderen die dood zijn gegaan:
    Zijn ze NA de prik doodgegaan? Ja.
    Zijn ze DOOR de prik doodgegaan? Nee.
    Iemand kan toch die prik halen en naar buiten lopen en overreden worden? Die is NA de prik doodgegaan, maar door iets anders.

    Je hebt een goed punt. Ik ben zelf 11 en hoef hem nog niet, volgend jaar wel. Mijn zus heeft ook een uitnodiging gekregen. Maar ze is niet gegaan


    We mogen ook niet, van onze ouders. (en oma xD)
    maarja. Mijn BFF en haar zus mogen ook niet. En die moeder is zelf dokterassistent. Ik snap het niet helemaal maarja. Ik ben nog niet eens zo oud, dat ik heb krijg.


    Ieders moet zelf bepalen, het is zijn lichaam. ze zeggen dat die slecht is, maar dan geven ze hem toch niet?????

    Mijn moeder vind het ook niet 'noodzakelijk' omdat het niet echt vaak voorkomt enzoow. En ondanks ik niet van plan ben later met iedereen in bed te duiken, waar het door veroorzaakt kan worden.

    Opzich vind ik het best wel fijn, dat ik hem niet hoef te halen. Ik ben namelijk als de dood voor prikken. Ik val er door flauw.


    At the moment everything goes wrong, I'll be there for you!

    heb ze al lang gehad en ik leef nog hoor -_-":P


    My weakness is that I care too much

    Ik hoefde niet , mwhuahahahaa.

    Ik mag niet (:
    En ik wou eerst ook niet, maar ik ben gaan twijfelen omdat veel vriendinnen van me eerst zeiden van "Ik ga hem toch niet halen" en nu hebben ze hem toch gehaald o_o
    Dus nu weet ik niet of ik het wel ga doen bij de volgende uitnodiging. xd


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Ik geloof in het lot: Wat moet gebeuren, gebeurt toch. Ga je dood, dan ga je dat gewoon. Maar ik heb hem toch gehaald, want kanker.. Bah, nee daar wil ik niet aan denken. Niet voor mezelf en niet voor degene die van mij houden.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Screwed schreef:
    Ik geloof in het lot: Wat moet gebeuren, gebeurt toch. Ga je dood, dan ga je dat gewoon. Maar ik heb hem toch gehaald, want kanker.. Bah, nee daar wil ik niet aan denken. Niet voor mezelf en niet voor degene die van mij houden.
    En zo is het maar net (=


    Wie du mir, so ich dir.

    ik hem ook gehaald me ouders betalen 130 euro per prik voor mij alleen omdat mijn moeder het zelf heeft gehad..en alle mensen die hem gratis kunnen halen zijn gewoon gek dat ze het niet doen dat mensen dood zijn gegaan is grote onzin in duitsland krijgen alle meisje deze prikken al jaren..


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    Ik krijg m'n derde prik binnekort
    en er is helemaal niets om bang van te zijn ^^
    het doet helemaal niet zo'n zeer als je zou denken ^^
    mensen overdrijven het gewoon veel...


    By the way, have a nice day (: