• De stelling van vandaag luidt:
    Dierenproeven moeten kunnen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind niet dat een mens het recht heeft om zich boven een dier te stellen. Dat geldt voor mij overigens ook voor de vlees industrie.


    What would Emma do?

    Nee!
    Ga er lekker levenslang veroordeelde criminelen voor gebruiken!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Uit ervaring weet ik dat er ook diervriendelijke proeven zijn, waar het beestje geen pijn of leed heeft. Echter zal hij het in de natuur niet overleven, omdat hij een beperking aan iets heeft. In dat gaval vind ik van wel. In ieder ander geval totaal niet!


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Dewgong schreef:
    Ik vind niet dat een mens het recht heeft om zich boven een dier te stellen. Dat geldt voor mij overigens ook voor de vlees industrie.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Aerodactyl schreef:
    Nee!
    Ga er lekker levenslang veroordeelde criminelen voor gebruiken!


    Daar hebben we er niet genoeg van in Nederland.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    Daar hebben we er niet genoeg van in Nederland.


    Dan laten ze ze over vliegen


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aerodactyl schreef:
    (...)

    Dan laten ze ze over vliegen


    Ik denk niet dat je er genoeg vind. Tenzij je ze uit van die derde wereldlanden trekt, maar dan is de kans sowieso groot dat je onschuldigen hebt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat je er genoeg vind. Tenzij je ze uit van die derde wereldlanden trekt, maar dan is de kans sowieso groot dat je onschuldigen hebt.

    Hmm, zonde.. .


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Iwan schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat je er genoeg vind. Tenzij je ze uit van die derde wereldlanden trekt, maar dan is de kans sowieso groot dat je onschuldigen hebt.

    Van dieren hebben we ook niet genoeg meer, tho. Met alles wat er gebeurd, dierproeven, klimaatveranderingen, bossen die omgekapt worden, noem maar op, zijn diersoorten aan het uitsterven. Ik geef meer om de dieren dan om de mens, en dat geef ik eerlijk toe.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Blainers schreef:
    Nee, dan kunnen we net zo goed op mensen gaan testen. Wij zijn eigenlijk ook dieren. (cat)

    Swampert schreef:
    (...)
    Van dieren hebben we ook niet genoeg meer, tho. Met alles wat er gebeurd, dierproeven, klimaatveranderingen, bossen die omgekapt worden, noem maar op, zijn diersoorten aan het uitsterven. Ik geef meer om de dieren dan om de mens, en dat geef ik eerlijk toe.


    True. Ik zie het ook liever anders, maar testen op gedetineerden vind ik echt idioot. En sowieso niet haalbaar.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Al dode dieren = ok

    Levende dieren = niet ok

    Levende bacteriën/virussen = ok

    Al dode mensen = ok

    Ik vind dat dierproeven op een diervriendelijke manier best kunnen, op een dieronvriendelijke manier niet. Zoals hierboven al wordt beschreven, dieren gebruiken die anders niet kunnen overleven is best een goed idee. Maar dan inderdaad wel voor medicijnen etc. Make-up hoeft niet van mij.
    Gedetineerden ervoor gebruiken vind ik belachelijk, lekker makkelijk om te zeggen als je zelf niet in de gevangenis zit en geen rare producten op jezelf hoeft uit te testen. En sommige medicijnen worden al op vrijwilligers getest hè, dit doen ze voor geld. Er zijn serieus mensen die daarvan leven. Dat zouden ze kunnen stimuleren.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Tja, gedetineerde(LEVENSLANG) verdienen het meer dan iemand anders om op getest moeten worden. Moeten ze maar niet zo debiel zijn om zulke shit te flikken. Maar goed, mijn mening en ik ga er niet over in discussie c:

    [ bericht aangepast op 20 juli 2016 - 19:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Of, voorstellen dat gedetineerden kunnen kiezen om dingen te testen voor strafvermindering? Is dat wat?


    What would Emma do?