• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen in ontwikkelingslanden mogen geen geld toegestuurd krijgen. Enkel materialen om bijvoorbeeld de landbouw en hun boeren, en educatie te stimuleren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Wie du mir, so ich dir.

    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.

    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.

    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.

    jaa, dat geld gaat toch meestal ergens anders heen.. maar beter eerst zorgen dat nederland en belgië op orde zijn. eerst je eigen zaken op orde hebben voordat je je met andersmans zaken bemoeid. ;D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    vaak kopen ze er wapens van.. maar ik denk dat misschien betere toezicht een betere oplossing is.


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Ze moeten geen materialen sturen want die arme mensjes hebben geen kennis en weten dus niet hoe dat te gebruiken. Ze moeten geld ophalen en aan een goed doel schenken dat scholen/waterputten/landbouwsystemen daar gaat uitbouwen. Dat gaat die mensen veel beter helpen dan geld te sturen.


    Don't walk away and leave without a reason.

    Deels mee eens, deels me oneens.

    Ik denk mee eens.
    Maar als die materialen worden gestuurd, is het handig dat er ook een paar mensen meegaan die verstand hebben van het gebruik van die materialen, zodat ze het kunnen demonstreren en uitleggen.
    Het is in ieder geval beter dan geld, aangezien ze daar meestal wapens van kopen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik ben sowieso tegen geld. Ik heb er een hekel aan, ik snap niet dat mensen het bedacht hebben.
    WIJ zijn de genen die geld uitgevonden hebben, en nu gaan we zijken dat ze geen geld hebben.
    Dus eigenlijk ben ik er wel mee eens dat ze materialen moeten opsturen.


    Als je maar een ananas hebt..

    mee eens. Die mensen weten volgens mij niet eens wat geld is. Dus ik vind dat ze alleen spullen of eten mogen krijgen! :X


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    eens. Ik denk dat ze gewoon beter zijn met materialen en opleidingen dan met geld. Maar natuurlijk is er geld nodig voor die dingen en dan denk ik dat het nuttiger is dat bv België geld steekt in machines of de opbouw van een school, dan dat er geld wordt opgestuurd. Maar zoals iemand al zei: vaak wordt het geld aan de regering gegeven. (maar of zij het dan uitgeven aan de armen is de vraag..)

    Niet mee eens
    Geen zin om hele uitleg te typen.


    Never run out of reasons to smile...

    Dat vind ik best nog wel een goed idee. Het geld wordt door de regering dat niet misbruikt. Maar ze kunnen ook geld sturen die voorschrijft waaraan het gebruikt moet worden;)


    I want my bloody cheese now!^^

    Mee eens, met geld kunnen mensen meer misbruik maken dan met schoolboeken.

    SleepingSun schreef:
    niet helemaal mee eens.
    meestal word het geld aan de regering gegeven en die zorgt voor die dingen. en als er echt bv. een hongersnood drijgt hebben ze wel geld nodug om eten te kopen ander zijn ze dood voordat ze weten hoe ze die materialen moeten gebruiken.

    maar verder is het wel beter om ze materialen te zturen.


    None but ourselves can free our minds.

    Eens.
    Als je ze geld geeft is het nog redelijk simpel en kunnen andere mensen nog kiezen waar ze het aangeven. Bij materialen is het gewoon duidelijk en kan niet misbruikt worden.
    Net zoiets; bedelaars in arme landen moet je ook geen geld geven, dan leren ze dat ze door bedelen geld krijgen en dat ze dus niet naar school hoeven te gaan dus inversteer je beter in een schooltje dan in bedelaars.
    Maar materialen is duidelijk, weten ze meteen wat er mee te doen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay