• De stelling van vandaag luidt:
    Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden hoor <<.


    -

    Blondiepants schreef:
    familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden hoor <<.


    everything you imagined, and more...

    Uhm, dat denk ik wel.
    Nog niet meegemaakt, maar volgens mij wel, je hebt meer tijd om je voor te bereiden zegmaar, het is niet zo dat diegene in één keer van je wordt afgepakt. Oké, weirde uitleg, maar het is laat --'

    Ik denk het niet.
    Tenminste, ik niet. Ik zou het vreselijk vinden om iemand langzaam zien te sterven.


    ok

    Ik denk dat het weinig uitmaakt.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Exception schreef:
    Uhm, dat denk ik wel.
    Nog niet meegemaakt, maar volgens mij wel, je hebt meer tijd om je voor te bereiden zegmaar, het is niet zo dat diegene in één keer van je wordt afgepakt. Oké, weirde uitleg, maar het is laat --'

    Ik snap je punt :'D
    Maar voor de sterfende zelf is het het allerbeste om geen pijn te hebben bij het sterven. En dat is wat er meestal wel gebeurt als iemand een tijd ziek is.


    ok

    Het is beide erg. Maar ik denk dat dit harder aan komt, alhoewel het uiteindelijk op het zelfde neer komt.


    Scream for mercy!

    tamere schreef:
    (...)
    Ik snap je punt :'D
    Maar voor de sterfende zelf is het het allerbeste om geen pijn te hebben bij het sterven. En dat is wat er meestal wel gebeurt als iemand een tijd ziek is.

    Ja, voor de stervende wel natuurlijk. Achja, geen leuk onderwerp xd

    *Ervaring*
    Hmm. Ik heb de dood van mijn vader ook helemaal niet zien aankomen, echt totaal niet.
    Maar ja, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, het is even erg, hoe degene ook is gestorven.


    -

    Ik denk dat dat verschilt per persoon.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Exception schreef:
    Uhm, dat denk ik wel.
    Nog niet meegemaakt, maar volgens mij wel, je hebt meer tijd om je voor te bereiden zegmaar, het is niet zo dat diegene in één keer van je wordt afgepakt. Oké, weirde uitleg, maar het is laat --'


    Nou.. Dat verschilt. Zieke mensen kunnen plotseling ook ineens heel erg achteruit gaan, dus op dat gebied kan het ook nog onverwacht gebeuren.


    -

    Beiden is even erg vind ik.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Lig oan de situasie.
    Ik denk dat je je er beter op voor kunt bereiden bij een ziekte.
    Maar het blijft altijd erg.
    EDIT: Ja eigenlijk eensch met stelling. Mijn hond is denk ik nu 2 jaar geleden in laten slapen omdat hij gewoon oud werd, werd steeds zieker uiteindelijk gewoon helemaal op. En het zij zo. Mijn kat die een jaar geleden aangereden is mis ik echt nogsteeds ongelofelijk en ik heb er heel lang nog gewoon om kunnen janken. En ik hield evenveel van beide.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 2:14 ]


    Mew <3

    De dood is altijd erg. Of het plotseling of door ziekte komt :X

    aan de ene kant: dan kun je nog afscheid nemen.. maar dat is ook niets. dan zie je diegene lijden. dat is voor de mensen ook niet leuk. vreselijk zelfs. nee, soms kan een korte dood wel beter zijn. voor de nabestaande en voor de overledene. :]


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.