• Veel van jullie zullen denken 'daar komt ze weer met haar gezeik!' Maar ik heb een vraagje voor jullie. Als jullie downloaden, rippen en al die zooi (want dat doet écht iedereen, behalve diegene waarvan hun computer anders naar de klote gaat), voelen jullie je dan nooit schuldig?

    Ik bedoel je doet iets tegen de wet. Iets wat illegaal en verboden is. En nee ik download niet, want als iedereen van de brug af springt doe jij dat dan ook? Ik in ieder geval niet.

    Ik heb het wel gedaan, maar ik kan dat gewoon niet meer. Alle gekopieërde cd's die ik al had heb ik ook al allemaal weggegooid. Omdat ik weet hoe oneerlijk de muziekindustrie is. Verschillende vrienden van mij zitten in de muziekindustrie en van hen hoor ik veel verhalen. Zoals 7% van de opbrengst delen met zijn vieren en de rest gaat naar de 'bovenbazen'. Als je download onder het mom van 'ze verdienen toch wel genoeg' dan denk maar is na over het volgende.

    Er is een jongen die zich al 5 jaar uit de naad werkt en tot op heden is hij nog steeds geen miljonair, terwijl hij wereldwijd beroemd is. Waarom? Nou.. dat komt dus oa door onzin als die 7% regels en je kunt je afvragen waardoor dat nog meer komt.

    Dus om weer even terug te komen op de vraag, nu je dit alles zo leest. Voel je je nu nog niet schuldig? Of misschien niet een heel klein beetje?

    En nee ik dowload echt niet voor de mensen die me niet geloven.

    EDIT: Iedereen die zich aangevallen/ beledigd voel, what ever.. Geef gerust je mening want ik ben wel benieuwd naar waarom wel of niet en of het goede doordachten redenen zijn. Maar als de commentaren maar gewoon netjes blijven zonder ruzie te maken :')

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:56 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Eigenlijk vind ik dit een beetje een weird topic Kisten. Aangezien toch niemand naast jij niet download.
    Niet om het een of ander, maar gewoon.

    Nee ik voel me niet schuldig. Ik download wel maar dan ook enkel de liedjes dat ik op mijn mp3 wil of niet op youtube kan vinden, that's it, voor de rest luister ik het wel via youtube.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Sommige mensen hebben bepaalde bewegredenen achter topics Tara, als je het weird vind lees je het toch lekker niet, heb je er ook geen last van (nerd)

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:47 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Cherished schreef:
    daarnaast, niet om het een of ander, maar dan zou je eigenlijk youtube ook niet moeten gebruiken. Want dat zie ik als hetzelfde als downloaden.


    dat heb ik dus ook. Als je youtube liedjes luisterd hoef je ook geen cd's en stuff te kopen


    We can only learn to love by loving.

    Cherished schreef:
    Eigenlijk vind ik dit een beetje een weird topic Kisten. Aangezien toch niemand naast jij niet download.
    Niet om het een of ander, maar gewoon.

    Nou, er zijn wel meer topics waar de meeste het niet mee eens zijn of whatever.

    Dat maakt toch niet uit, als je een vraag hebt of iets wilt zeggen, open je een topic. Doodnormaal.

    Niet om het een of ander, maar gewoon.

    KirstenSnaps schreef:
    Sommige mensen hebben bepaalde bewegredenen achter topics Tara, als je het weird vind lees je het toch lekker niet, heb je er ook geen last van (nerd)

    Ja dat zal best.
    Maar je maakt wel erg vaak van die topics die mensen op hun plaats zou moeten zetten ofzo.
    En ik zeg enkel dat dat me opvalt.

    Cherished schreef:
    (...)
    Ja dat zal best.
    Maar je maakt wel erg vaak van die topics die mensen op hun plaats zou moeten zetten ofzo.
    En ik zeg enkel dat dat me opvalt.
    Voel je je soms geconfronteerd :')? En wat was dat ook alweer over positief op topics reageren?


    Wie du mir, so ich dir.

    I don't know, nu ik er zo over nadenk is het wel gierig, maar toch.
    Ik denk er gewoon niet bij na 8)


    ok

    Ik download vooral om te kijken of ik een band goed vind of niet. Vind ik het goed, dan koop ik de cd. Vind ik het crap, dan verwijder ik het weer. Dus nee, ik voel me niet schuldig.
    En ik ga naar concerten, koop posters en shirts, dus die artiesten verdienen wel aan me ho0wrr =)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik koop enkel cds van de artiesten die ik echt goed vind, ook wel omdat ik niet echt veel kan kopen met mijn zakgeld.


    Some people make the world special just by being in it

    red de muziekindustrie, geef iedereen zakgeld verhoging! x'D [/melige bui]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    ik weet niet eens hoe dat moet, downloaden xD Ik luister radio x) En youtube, maar vooral radio =D

    Ik download alleen albums die ik niet meer in de winkel kan krijgen (en dat zijn er VEEL, en ik haat US import) en games. En als ik dat doe, dan is het ook nog eens legaal want het is via een nieuwsgroep en daar betaal je voor (wel gegarandeerd virusvrij).


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Miauw schreef:
    red de muziekindustrie, geef iedereen zakgeld verhoging! x'D [/melige bui]
    Hahah dat is inderdaad een hele goede optie!!


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik doe het niet omdat iedereen het doet. Ik voel me ook niet schuldig. CD's koop ik wel, ofja ik heb hier 7 officiele CD's. Incl. die van mijn muziek-docent. Maar ik heb genoeg andere liedjes gedownload en mijn vader doet DVD's en games.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 20:18 ]


    I live for the applause, you will die for it.