• Veel van jullie zullen denken 'daar komt ze weer met haar gezeik!' Maar ik heb een vraagje voor jullie. Als jullie downloaden, rippen en al die zooi (want dat doet écht iedereen, behalve diegene waarvan hun computer anders naar de klote gaat), voelen jullie je dan nooit schuldig?

    Ik bedoel je doet iets tegen de wet. Iets wat illegaal en verboden is. En nee ik download niet, want als iedereen van de brug af springt doe jij dat dan ook? Ik in ieder geval niet.

    Ik heb het wel gedaan, maar ik kan dat gewoon niet meer. Alle gekopieërde cd's die ik al had heb ik ook al allemaal weggegooid. Omdat ik weet hoe oneerlijk de muziekindustrie is. Verschillende vrienden van mij zitten in de muziekindustrie en van hen hoor ik veel verhalen. Zoals 7% van de opbrengst delen met zijn vieren en de rest gaat naar de 'bovenbazen'. Als je download onder het mom van 'ze verdienen toch wel genoeg' dan denk maar is na over het volgende.

    Er is een jongen die zich al 5 jaar uit de naad werkt en tot op heden is hij nog steeds geen miljonair, terwijl hij wereldwijd beroemd is. Waarom? Nou.. dat komt dus oa door onzin als die 7% regels en je kunt je afvragen waardoor dat nog meer komt.

    Dus om weer even terug te komen op de vraag, nu je dit alles zo leest. Voel je je nu nog niet schuldig? Of misschien niet een heel klein beetje?

    En nee ik dowload echt niet voor de mensen die me niet geloven.

    EDIT: Iedereen die zich aangevallen/ beledigd voel, what ever.. Geef gerust je mening want ik ben wel benieuwd naar waarom wel of niet en of het goede doordachten redenen zijn. Maar als de commentaren maar gewoon netjes blijven zonder ruzie te maken :')

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:56 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik vind het echt knap dat je er zo over nadenkt en het ook echt niet doet, en ik schrik wel van de lage opbrengst. Ô_o
    I mean, ik voel me er niet echt schuldig over, maar ik schrok wel ene beetje van je verhaal.
    Ik vind dat - als ze downloaden echt willen voorkomen - ze ook moeten zorgen dat het niet gedaan kán worden. Zoals de Limewire, en andere muziek-programma's gewoon blokkeren en het downloaden allemaal blokkeren.
    En zolang dat niet gedaan wordt, blijft men downloaden. En ik kan me wel bij voorstellen als een cd like 20/25 euro kost dat mensen gaan downloaden.


    -

    ik download aleen muziek. ALs ik een band of artiest ECHT geweldig vind koop ik de cd.
    Nee ik voel me niet schuldig het is niet dat ik vannales download ik ga ook gewoon naar de bioscoop voor een film of wacht tot de dvd uit is en koop hem maar Als ik nou toevallig een liedje heb op youtube en ik wil hem vaker luisteren is het dan zo erg om hem even via limewere te downloaden? Idunno maar dat is mijn mening


    The awkward moment when a sentence doesn’t end the way you think it octopus.

    Ik voel me niet echt schuldig. Ik koop nog wel vrij veel muziek. Maar je zegt het zelf: het meestal geld gaat naar de grote bazen. Waarom zou je dan nog muziek gaan kopen als het geld toch niet naar de artiesten zelf gaat?


    I am an idiot, I move.

    Nee ik voel me niet schuldig

    Want ik download bijna alleen liedjes als ik mijn pc ergens naartoe neem waar er geen internet is download ik een paar liedjes die ik op die tijd wil beluisteren

    Anders gewoon op youtube of download ik het als het op youtube niet beschikbaar is >. <

    Of als ik gewoon zin heb om een liedje te downloaden download ik het gewoon


    I'm not a supermodel, I still eat at McDonalds

    Nee, eigenlijk niet.
    CD's zijn veel te duur, alleen als ik iets écht helemaal geweldig vind koop ik een CD...


    If you want me to listen, whisper...

    Ik download wel eens één liedje dat ik goed vind van een heel album, ofzo.
    Maar als ik van iemand fan ben koop ik de albums en DVD's wel zeker! :]

    Games en films download ik niet. :]


    Let the Night embrace you

    Ik download ja. Wij hebben zelf ook niet veel geld, (Lees: We're poor). En ik ga geen 0,25 cent betalen voor een nummer wat ik waarschijnlijk maar een paar keer luister nadat ik het zat ben. En dan heb ik het alleen over muziek, want ik koop ook illegale DVD's enzo. Ik denk er eigenlijk niet zo bij na, alleen nu jij het zo zegt.. Hoe kom je dan trouwens aan je muziek? En wth is rippen?


    You move me ......... Kurt

    Ik download. Maar ik koop wel meestal van de liedjes die ik het mooiste vind de cd want dan kan ik ze op me mp4 zetten maar ik stuur de liedjes die ik van de cd afhaal nooit door

    Niet echt. : D


    We'll never be as young as we are tonight

    Downloaden is nou eenmaal niet verboden in Nederland, dus ik download lekker door. Vaak vind ik maar 1 of 2 liedjes leuk op een cd, dan ga ik niet de hele cd kopen. Zonde. Downloaden is makkelijk, het staat er zo op. Bovendien is het gratis, en nouja, ik ben nou eenmaal een Nederlander. Natuurlijk is het hartstikke zielig, maarja, I don't care. Ik heb er geen last van. Bovendien, ik betaal wel netjes voor de concerten, daar kun je niet omheen.


    Life is hard and then we die

    Ik download gewoon voor mijn i-pod enzo. Maar ik blijf nog wel Cd's kopen want inderdaad de muziek industrie is hard en de bovenbazen krijgen al het geld.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nou, wat doe je dan als je een liedje wilt hebben van een band waarvan ze geen cd's kopen in je land?
    Jaa, ik download en ik heb me maar een keer schuldig gevoeld toen ik dat deed, en eigenlijk had ik het niet echt gedownload, maar zendde iemand het me die het gedownload had. En tussen muziek downloaden en van een brug springen zit toch een groot verschil hoor. En ook, als downloaden niet mag, moeten ze maar niet zo'n programma's maken. De overheid kan die dingen heel gemakkelijk van het internet halen.

    Ik voel me niet schuldig? Het duurt zo-ie-zo al behoorlijk lang voordat ik me schuldig ga voelen =]

    Bovendien, de cd's zijn tering duur. Ik heb het geld daar niet voor, en mijn ouders ook niet.


    Life is hard and then we die

    Alle dingen die je via youtube bekijkt, download je ook hoor. Maar daar hebben de meeste geen besef van x)


    Don't let 'em say you ain't beautiful.