• Veel van jullie zullen denken 'daar komt ze weer met haar gezeik!' Maar ik heb een vraagje voor jullie. Als jullie downloaden, rippen en al die zooi (want dat doet écht iedereen, behalve diegene waarvan hun computer anders naar de klote gaat), voelen jullie je dan nooit schuldig?

    Ik bedoel je doet iets tegen de wet. Iets wat illegaal en verboden is. En nee ik download niet, want als iedereen van de brug af springt doe jij dat dan ook? Ik in ieder geval niet.

    Ik heb het wel gedaan, maar ik kan dat gewoon niet meer. Alle gekopieërde cd's die ik al had heb ik ook al allemaal weggegooid. Omdat ik weet hoe oneerlijk de muziekindustrie is. Verschillende vrienden van mij zitten in de muziekindustrie en van hen hoor ik veel verhalen. Zoals 7% van de opbrengst delen met zijn vieren en de rest gaat naar de 'bovenbazen'. Als je download onder het mom van 'ze verdienen toch wel genoeg' dan denk maar is na over het volgende.

    Er is een jongen die zich al 5 jaar uit de naad werkt en tot op heden is hij nog steeds geen miljonair, terwijl hij wereldwijd beroemd is. Waarom? Nou.. dat komt dus oa door onzin als die 7% regels en je kunt je afvragen waardoor dat nog meer komt.

    Dus om weer even terug te komen op de vraag, nu je dit alles zo leest. Voel je je nu nog niet schuldig? Of misschien niet een heel klein beetje?

    En nee ik dowload echt niet voor de mensen die me niet geloven.

    EDIT: Iedereen die zich aangevallen/ beledigd voel, what ever.. Geef gerust je mening want ik ben wel benieuwd naar waarom wel of niet en of het goede doordachten redenen zijn. Maar als de commentaren maar gewoon netjes blijven zonder ruzie te maken :')

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:56 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Maar wat ik dan weer niet begrijp; voor de CD nam iedereen alles op van de radio, en dat was niet illegaal. Nu krijg je je muziek op een andere manier dan kopen, maar dat is downloaden ipv radiorippen en dat is dan weer wél illegaal-dat wordt het tenminste; downloaden is nu nog niet illegaal. Je mag nu alleen niet seeden (bestanden verspreiden).


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    De muziek/CD's die ik wil kan je niet in NL kopen en als je het op internet kooop is het gelijk een stuk duurder [en ik weet niet hoe iTunes werkt :x] En zoals sommige al zeggen; ik ga naar concerten, dus ik voel me er niet echt schuldig over :x
    Voorderest heb ik eigenlijk wel een aardige collectie CD's, dus ik koop soms wel CD's :'D


    There are several things that I have been doing wrong.

    Ik downloade vroeger wel,,alee ja een jaar ofzo gelede,maar nu nimeer.. >_<


    Imperfection Is Beautiful

    Ik download alles, en ik weet dat de artiesten er dan niks mee verdienen ofzo, maar ik heb gewoon het geld niet om alle cd's te kopen :x
    En nee, ik voel me eigenlijk ook niet schuldig ;o

    Ik download maar dan van legale sites :]
    Alle soms toch xD

    nope ik voel me er eerlijk gezegt niet schuldig over. :O zal het denk ook nooit doen :O


    Nvt

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Voel je je soms geconfronteerd :')? En wat was dat ook alweer over positief op topics reageren?

    Nee maar t valt me op. En dan zeg ik dat gewoon ipv dat achter je rug om te lullen zoals andere wel doen. Daarnaast, je kent me, ik ken jou, en vind dat ik het daarom gewoon moet kunnen zeggen zonder ruzie te krijgen. Niet dan?
    En positief reageren?
    Het ging om het niet in de grond boren van artiesten.
    Niet de boel verdraaien eh :P

    volgens mij, is illegaal downloaden niet tegen de wet,
    maar het aanbieden ervan, zoals het maken van programma's als limewire of liedjes op zulke programma's aanbieden aan andere mensen, wel strafbaar is?
    nouja, ik weet het niet zeker hoor. ;x

    maar even op je vraag, ik voel me niet schuldig als ik liedjes download.
    ik heb gewoon niet genoeg geld om voor al mijn muziek cd's enzo te kopen. ;p

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 21:12 ]


    AAP

    Ik voel me niet schuldig ,
    Weet je hoeveel sommige cd`s wel niet kosten !! xD
    Maar het is wel erg voor de muziekindustrie ...


    Love is just a word, but you bring it definition. (Eminem)

    Ik rip wel mijn cd'x naar mijn computer zodat ze ook op m'n mp3 kunnen.
    Vroeger deed ik dat veel, dan was het één liedje leuk vinden en meteen 50 liedjes downloaden, maar de laatste tijd alleen liedjes die je niet gemakkelijk vindt. Of als ik geen geld heb :X


    everything you imagined, and more...

    Neen,ik voel mij niet schuldig. Een cd kost te veel geld. En je kunt het gratis van het internet halen [ook al heb ik een betaalsite]. Ik voel me er niet schudig over.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 21:21 ]

    Nee ik voel me niet schuldig, zoals al gezegd is is het toegestaan om dingen te downloaden voor eigen gebruik. Nog iets, is download niet omdat iedereen het doet. Ik doe het omdat ik het overbodig vind om achterlijk veel uittegeven aan een paar nummers die je na een tijd toch weer verwijderd.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Ik voel me niet schuldig als ik muziek download. CD's kopen vind ik belachelijk duur. Ik heb geen 20 euro over voor een paar nummers, die je vaak na een tijdje helemaal zat bent en dan doe je er niets meer mee.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik download alleen liedjes van artiesten waar ik maar 1 liedje leuk vind fzo..als ik een artiest/band helemaal geweldig vind dan koop ik een cd..=D


    Stay close, don't go (:

    Njaa, ik download meestal muziek die over het algemeen erg bekend is eigenlijk.
    Dus van mensen die er meestal al miljoenen mee verdienen, ik koop ook wel cd's maar om nou elk nummer te moeten betalen vind ik wel een dure grap, ik ga ook naar veel concerten.

    En voel me er helemaal niet schuldig over dat ik muziek download! Eigenlijk vind ik dat je de muziekbuisnes vooral voor je lol moet ingaan. Het lijkt me al geweldig als mensen al je nummers kennen! Het lijkt me al geweldig om op een podium te staan, om te kunnen zingen en mensen het waarderen. En je mensen met je muziek kunt raken. Is dat niet waar het om hoort te gaan? inplaats van om te gaan huilen dat je er geen millionair mee wordt, damm?
    That's my upinion ;)

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 21:58 ]


    Don't just dream, make them come true.....&#9829;