• De stelling van vandaag luidt:
    Je hebt het aan jezelf te danken als je wordt gepest

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Poseidon schreef:
    Nee, totaal niet mee eens.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Héél soms wel, maar meestal niet!


    Never run out of reasons to smile...

    niet echt maar je moet er niet door gaan veranderen want als je heel dom doet om stoer te doen bij 1 groep mensen en je daardoor gepest word door een andere groep is het wel je eigen schuld maar je kan er meestal niks aan doen iig niet als het over je uiterlijk gaat want als jij je daar lekker in voelt moet je het zo doen


    Het komt wel goed schatje <3

    Soms, soms niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    nee

    oneens


    Everyone smiles in the same language.

    wel een beetje waar..
    net zoals sentiment zegt wy hebben ook zo'n meisje in de klas.. ik vroeg me gwn altijd af wrm wordt zij nou gepest is toch lullig enz.. maar sinds ze bij mij in de klas zit snap k het wel.. pakt ze bv. je ketting af "is die hol?" met zo'n kutstem.. en dan slaat ze er keihard mee op de tafel.. srry maar dan vraag je erom :S


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Heel soms, kan het zijn dat je zelf de schuldige bent (bv. omdat je je arrogant gedraagd). Maar heel vaak kan je er helemaal niets aan doen. Pesters kiezen de zwakste binnen een groep uit, waarvan zij weten dat die zich niet kan verdedigen.
    Soms worden mensen gepest omdat ze dik zijn, een bril hebben, rood haar hebben...soms worden ze zelfs gepest zonder dat er een reden voor is.:((

    Oneens. maar soms is het ook wel zo dat ze er echt niets aan doen enzo. dan blijft het maar door gaan. dus in zekere zin eens, maar ook wel oneens


    make cake, not war

    Miauw schreef:
    Ik wil hier toch nog even op reageren.
    Het is niet alleen maar de schuld van de pesters. Soms wordt je idd gepest om iets waar je niks aan kunt doen (bijvoorbeeld een bril of beugel). Maar in mijn geval kon ik er wel iets aan doen.
    Ik was vroeger erg onzeker en kwam op de middelbare school in een klas terecht waar ik niemand kende. Daarom was ik best wel teruggetrokken, en dat heeft tegen me gewerkt. Ook durfde ik niet voor mezelf op te komen en durfde mijn mening niet te uiten. Doordat ik dat niet durfde, werd ik gezien als het meisje zonder mening en die maar achter iedereen aan liep. En daardoor werd ik gepest. En omdat ik gepest werd, trok ik mezelf nog meer terug en dat bevestigde het beeld dat de pesters van mij hadden. Dus als ik me anders had opgesteld in de klas, dan was ik misschien wel nooit gepest.
    Dus het ligt niet alleen aan de pesters, maar ook aan degene die gepest wordt. Misschien dat jullie dit eerst eens lezen voordat jullie het meteen een domme stelling noemen.

    Ik vind persoonlijk dat het helemaal jouw schuld niet is.
    Ik kwam dit jaar in 't 4de middelbaar terecht, op een school waar ik ook niemand kende, en ik heb me juist het tegenovergestelde van jou opgesteld. Ik was altijd vriendelijk, behulpzaam, en ik ben niet dom of achterlijk ofzo, maar op een of andere manier vonden zij het zo nodig om mij genadeloos te pesten.
    En toen pas werd ik teruggetrokken en durfde ik mijn hand niet meer op te steken. En dat was allemaal hun schuld. Ik had er verdomme bijna een trauma van gekregen. Nu ben ik onvoorstelbaar blij dat ik er weg ben.
    Maar in jouw geval is het helemaal jouw schuld niet. Maar dus helemaaaaaaaaaal niet. Geloof me. Het zijn gewoon allemaal idioten die je zo behandelden. Asociale, verwende, kinderachtige, domme, bijzonder SLECHT opgevoedde mensen.
    Dat is een klein schetsprofieltje van pesters en hun meelopers.
    Zij, hun ouders + de leraren zijn het probleem. Degene die gepest wordt is het nooit. Dat is mijn mening. Maar volgens mij is die ook juist.
    Er zijn genoeg mensen met een bril of beugel die niet gepest worden, dus da's het probleem niet.
    Het is gewoon een dierlijke reactie op iets wat groter en beter is dan jijzelf, waardoor het pesten ontstaat. Ze zijn meestal gewoon jaloers op je omdat je oftewel heel mooi, heel slim, succesvol, getalenteerd, etc bent. En om eigen waarde niet te verliezen, beginnen ze je te pesten, zodat zij het gevoel krijgen dat zij beter zijn, terwijl zij ook weten dat dat niet zo is.
    Het is gewoon iets wat in je brein zit. Bij sommigen wat meer dan bij de anderen.
    En dat er iemand zomaar gepest kan worden zonder dat de leraren zich ermee bemoeien of er niets aan proberen te doen, dan is dat ook hun schuld.
    Het is nooit de schuld van degene die gepest wordt.
    NOOIT.


    Where there is a sea there are pirates...

    Meeste gevallen oneens denk ik toch wel,
    maar er zijn gevallen die erom vragen.
    en dan heb ik het niet over de mensen die worden gepest door uiterlijk, maar over de mensen die gepest worden omdat ze zich belachelijk gedragen.


    Don't just dream, make them come true.....&#9829;

    MacGregor schreef:
    (...)
    Ik vind persoonlijk dat het helemaal jouw schuld niet is.
    Ik kwam dit jaar in 't 4de middelbaar terecht, op een school waar ik ook niemand kende, en ik heb me juist het tegenovergestelde van jou opgesteld. Ik was altijd vriendelijk, behulpzaam, en ik ben niet dom of achterlijk ofzo, maar op een of andere manier vonden zij het zo nodig om mij genadeloos te pesten.
    En toen pas werd ik teruggetrokken en durfde ik mijn hand niet meer op te steken. En dat was allemaal hun schuld. Ik had er verdomme bijna een trauma van gekregen. Nu ben ik onvoorstelbaar blij dat ik er weg ben.
    Maar in jouw geval is het helemaal jouw schuld niet. Maar dus helemaaaaaaaaaal niet. Geloof me. Het zijn gewoon allemaal idioten die je zo behandelden. Asociale, verwende, kinderachtige, domme, bijzonder SLECHT opgevoedde mensen.
    Dat is een klein schetsprofieltje van pesters en hun meelopers.
    Zij, hun ouders + de leraren zijn het probleem. Degene die gepest wordt is het nooit. Dat is mijn mening. Maar volgens mij is die ook juist.
    Er zijn genoeg mensen met een bril of beugel die niet gepest worden, dus da's het probleem niet.
    Het is gewoon een dierlijke reactie op iets wat groter en beter is dan jijzelf, waardoor het pesten ontstaat. Ze zijn meestal gewoon jaloers op je omdat je oftewel heel mooi, heel slim, succesvol, getalenteerd, etc bent. En om eigen waarde niet te verliezen, beginnen ze je te pesten, zodat zij het gevoel krijgen dat zij beter zijn, terwijl zij ook weten dat dat niet zo is.
    Het is gewoon iets wat in je brein zit. Bij sommigen wat meer dan bij de anderen.
    En dat er iemand zomaar gepest kan worden zonder dat de leraren zich ermee bemoeien of er niets aan proberen te doen, dan is dat ook hun schuld.
    Het is nooit de schuld van degene die gepest wordt.
    NOOIT.

    Ik zeg ook niet dat het volledig mijn schuld is dat ik gepest ben, want dat is ook niet zo. Maar ik zeg wel dat ik er zelf een aandeel in had.
    En verder heb je op bepaalde punten gelijk, maar ik ben het niet met je eens dat degene die gepest wordt helemaal geen schuld heeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening =)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    sommige kunnen er nix aan doen en sommige vragen erom

    Miauw schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat het volledig mijn schuld is dat ik gepest ben, want dat is ook niet zo. Maar ik zeg wel dat ik er zelf een aandeel in had.
    En verder heb je op bepaalde punten gelijk, maar ik ben het niet met je eens dat degene die gepest wordt helemaal geen schuld heeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening =)

    Wel, soms kunnen mensen zich op een bepaalde manier gedragen die anderen gewoon irriteert. Maar dat betekent niet dat die persoon ook zo is. Ze zijn gewoon asociaal, waardoor ze de moeite niet eens nemen om die persoon beter te leren kennen.
    Er hoeft maar 1 iemand te zeggen dat hij/zij die ene persoon niet kan hebben, en dan doet de rest gewoon mee.
    Maar dat ze er amper een woord tegen gesproken hebben kan ze niets schelen. Ze willen gewoon meedoen met de groep, zodat zij zelf niet op de plaats van de gepeste geraken.
    Kutmensen.


    Where there is a sea there are pirates...

    wtf? Nee natuurlijk niet o.O