• De stelling van vandaag luidt:
    Je hebt het aan jezelf te danken als je wordt gepest

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Luctus schreef:
    (...)
    Wat kan je doen?

    Voor jezelf opkomen, met leraren praten, weerbaarheidstraining volgen...


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Voor jezelf opkomen, met leraren praten, weerbaarheidstraining volgen...

    Leraren doen niks/nemen het niet serieus,ben voor mezelf opgekomene en dat werkte averechts en die weerbaarheidstraining hebben we hier niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Luctus schreef:
    (...)
    Leraren doen niks/nemen het niet serieus,ben voor mezelf opgekomene en dat werkte averechts en die weerbaarheidstraining hebben we hier niet.

    Dan zijn je leraren klootzakken (net als die van mij in die tijd). Je kan nog van klas/school veranderen


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Voor jezelf opkomen, met leraren praten, weerbaarheidstraining volgen...


    Voor jezelf opkomen werkt nie, wordt alleen maar erger
    Leraren die zeggen 1 keer iets, en doen verder niets, pesten gaat door
    weerbaarheidstraining:| nog noooooit van gehoord! en ik denk eigenlijk ook niet egt dat het werkt.

    Allemaal eigen ervaringen

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 15:56 ]


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    SasjaDG schreef:
    (...)

    Voor jezelf opkomen werkt nie, wordt alleen maar erger
    Leraren die zeggen 1 keer iets, en doen verder niets, pesten gaat door
    weerbaarheidstraining:| nog noooooit van gehoord! en ik denk eigenlijk ook niet egt dat het werkt.

    Allemaal eigen ervaringen

    Trust me, ik heb een weerbaarheidstraining gevolgd, en dat werkt.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Trust me, ik heb een weerbaarheidstraining gevolgd, en dat werkt.


    wat houd dat dan eigenlijk in? Ik heb het nu niet meer nodig, maar ben dan wel erg nieuwsgierig, miss dat het mijn zusje WEL kan helpen *zij wordt gepest omdat ze ADHD, discalculie heeft en dus niet, of slecht kan leren*


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    niet mee eens!!! natuurlijk zou je er wel iets aan kunnen doen als je gepest wordt, maar in eerste instantie kan je er niets aan doen, lijkt mij zo..


    And i wish that i could say, how i miss you every day, but its foolish to prefer the easy way..

    Miauw schreef:
    (...)
    Dan zijn je leraren klootzakken (net als die van mij in die tijd). Je kan nog van klas/school veranderen

    Dan kom ik bij het zelfe probleem,ik heb geen vriende in de klas en een paar 'pesten' me alleen heel onopvakkend.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    SasjaDG schreef:
    (...)

    wat houd dat dan eigenlijk in? Ik heb het nu niet meer nodig, maar ben dan wel erg nieuwsgierig, miss dat het mijn zusje WEL kan helpen *zij wordt gepest omdat ze ADHD, discalculie heeft en dus niet, of slecht kan leren*

    Ik heb een Kanjertraining gevolgd, meer info: www.kanjertraining.nl

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 15:59 ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Ik heb een Kanjertraining gevolgd, meer info: www.kanjertraining.nl


    Kanjertraining ken k wel :P das zo grappig iig xD dat doen ze bij ons op de basisschool in alle klassen, maar tegen pesten werkt het eigenlijk niet.


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    SasjaDG schreef:
    (...)

    Kanjertraining ken k wel :P das zo grappig iig xD dat doen ze bij ons op de basisschool in alle klassen, maar tegen pesten werkt het eigenlijk niet.

    Ik heb hem ook gevolgd toen ik 14 was, dat is wel ff een verschil. En het heeft mij echt geholpen om voor mezelf op te leren komen, want dat kon ik gewoon niet meer.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Deels eens, deels oneens. Met bepaald gedrag roep je sneller pesterijen op je af. Ben je heel stil, afgezonderd, dan zal iemand sneller jou 'pakken', dan dat je je zelfverzekerd en open opstelt. Natuurlijk is dat geen excuus voor pesten, maar het is wel een beetje waar. Al worden heel veel mensen natuurlijk ook gewoon gepest om hun uiterlijk, omdat dat niet 'normaal' zou zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Miauw schreef:
    Ik wil hier toch nog even op reageren.
    Het is niet alleen maar de schuld van de pesters. Soms wordt je idd gepest om iets waar je niks aan kunt doen (bijvoorbeeld een bril of beugel). Maar in mijn geval kon ik er wel iets aan doen.
    Ik was vroeger erg onzeker en kwam op de middelbare school in een klas terecht waar ik niemand kende. Daarom was ik best wel teruggetrokken, en dat heeft tegen me gewerkt. Ook durfde ik niet voor mezelf op te komen en durfde mijn mening niet te uiten. Doordat ik dat niet durfde, werd ik gezien als het meisje zonder mening en die maar achter iedereen aan liep. En daardoor werd ik gepest. En omdat ik gepest werd, trok ik mezelf nog meer terug en dat bevestigde het beeld dat de pesters van mij hadden. Dus als ik me anders had opgesteld in de klas, dan was ik misschien wel nooit gepest.
    Dus het ligt niet alleen aan de pesters, maar ook aan degene die gepest wordt. Misschien dat jullie dit eerst eens lezen voordat jullie het meteen een domme stelling noemen.

    Ik ben het met jou eens.
    Soms kan het aan de houding van een persoon liggen. Als je terugbijt, kan het je gepest besparen. Ook ligt het wel eens aan de karakter van een persoon. Wij hebben bijvoorbeeld een meisje in de klas dat echt niemand mag. Ze gedraagt zich echt heel eigenwijs en is soms een wijsneus en speelt het brave kindje. Ze verraadt soms zelfs de klas met bepaalde dingen. Dan werk je de mensen tegen je en ontstaat er haat. Nou wordt ze niet echt heel erg gepest of zo, maar het is heel duidelijk dat niemand haar mag.
    Nou is het natuurlijk ook zo dat sommigen er niets aan kunnen doen. Dat gebeurt natuurlijk ook vaak. Mensen zoeken iemand om als zondebok van alles te hebben.
    Ik ben op de basisschool ook wel eens gepest door een meisje in m'n klas, waardoor een paar andere meisjes gingen meedoen, maar omdat ik al heel snel van me afbeet was dat snel afgelopen. Ook nu op de middelbare heeft niemand de kans gekregen om me te pesten of iets dergelijks. Zodra iemand wat heeft te zeggen over mij als persoon snoer ik ze de mond. Dat doen kan soms wel helpen hoor.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 16:35 ]


    Stem op de Partij voor Tokio Hotel!

    sacred schreef:
    Vaak niet, soms wel.


    Happiness hit her like a train on a track

    TerrorQueen schreef:
    Wat kun je er aan doen dat je een bril draagt, een beugel moet, dik bent, anders bent dan andere, enc?! Niks toch? En ga nu niet zeggen dat je wel iets aan dik zijn kunt doen; dat kun je wel maar sommige hebben het echt door medicijngebruik enz.

    Oneens dus!

    Ik vind dit ronduit de belachelijkste stelling die er tot nu toe is geweest.


    I'll live every second like it is my last one <3