• De stelling van vandaag luidt:
    Je hebt het aan jezelf te danken als je wordt gepest

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    bij sommige gevallen wel..
    maarmeestal niet, dus oneens !


    I live in myn own Cinderella story .

    Oke, soms kunnen mensen er wel iets aan doen, maar 9 op de 10 keer kunnen ze er niets aan doen!

    Ik ben zelf 10 jaar lang! gepest (van groep 1t/m 2e klas) en ik kan er niets aan doen, pesten heeft me wel beinvloed en me onzekker gemaakt, maar ik me niet anders voor doen, dan zoals ik ben en laat mensen ook niet over me heen komen. pesten is ziek! en het maakt niet uit WIE je pest of WAAROM je iemand pest, pesten is gewoon dom! je kan er echt levens mee kapot maken en woorden komen soms harder aan dan mensen zeggen.


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    Iemand dik noemen, maakt jou niet dunner...
    Iemand lelijk noemen, maakt jou niet knapper...
    Iemand dom noemen, maakt jou iet slimmer...

    als je anderen pest, denk dan goed na met wat JIJ ze aan doet. door iemand te pesten kan je gewoon een leven verpesten, een persoon kapot maken. woorden doen meer pijn dan je denkt! nog beter is om helemaal niet te pesten!


    zelf geschreven, want pesten is echt heel vervelend:$

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 feb 2010 - 11:16 ]


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    zeker geen domme stelling;
    vaak is er wel wat aan te doen, zoals zelfverzekerd overkomen. Maar het probleem is, dat kunnen die kinderen niet meer. Als je gespest wordt verlies je al je zelfvertrouwen en openlijkheid. Je blijft stil en het wordt alsmaar erger. Tenzij diegene geholpen wordt. Dit kan door bijvoorbeeld toneellessen en nieuwe mensen ontmoeten.
    Ik heb me erover heen gezet door sinds de brugklas bijna elk jaar een andere klas te hebben. Nu wordt ik niet meer gespest (A)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens, hoewel aan de andere kant Miauw ook wel gelijk heeft..
    Je moet eerst jezelf accepteren voordat je dat van een ander vraagt.


    Je moet worden wie je bent.

    Let even op de hoofdletters ajb ;)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    ik ben het miauw eens. ook al ben ik zelf niet echt gepest ofzo.

    Oh, dus je kiest er zelf voor om een handicap, sproeten of slechte ogen (bril) te hebben?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Lieverds hier,
    Pesten ligt niet alleen aan je slechte ogen, sproeten, omvang, beugel of handicap.
    Het kan ook aan je gedrag liggen, en soms zelfs aan helemaal niets.
    Mogen ze je niet? Dan zullen ze je krijgen.


    everything, in time

    Als dat zo is heb ik aan mezelf te danken:
    Overgewicht, depressies, vrienden kwijt geraakt, littekens en gevechten.

    Dus oneens.


    Fishy Does Rawrrr... Tiger Does Blub <3

    Anarchy schreef:
    Oh, dus je kiest er zelf voor om een handicap, sproeten of slechte ogen (bril) te hebben?

    Zoals ik al zei, daar kan je niks aan doen. Als je daarmee gepest wordt, dan ligt het aan de pesters. Maar er zijn ook andere dingen waar je mee gepest kan worden, waar je wel wat aan kan doen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Oneens.


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    Ik ben 8 jaar lang gepest (groep 1 t/m groep 8) toen ging het in de brugklas wel goed. Ik hoorde er niet echt bij maar ik werdt niet gepest. Nu is dat weer een beetje terug.

    Ik vraag er niet om om gepest te worden. Ik ben gewoon anders dan anderen maar doe niet arrogant ofzo. Ik heb juist heel weinig zelfvertrouwen en meestal worden de kinderen daarom gepest en omdat ze er anders uitzien of anders zijn dan anderen


    Queen of Hell is my name

    soms wel soms niet

    ik heb bijv. een jongen bij me in de klas
    (ik zit nog op de basisschool gr.8)
    en we waren klaar met de cito.Hij hadt al zijn boeken uitgelezen en mocht iets voor zich zelf doen.Iedereen bij mij in de klas zou gaan tekenen maar nee hoor hij gaat lezen!!!!!!!!!!

    dan doe je het zelf wel vind ik


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oneens.
    Dat je alleen al op zo'n belachelijke stelling komt.