• De stelling van vandaag luidt:
    Je hebt het aan jezelf te danken als je wordt gepest

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    oneens


    I'm gonna pick up the pieces, and build a lego house.

    Onees


    It's ok not to be n °1 U're the most important Only 1

    Poseidon schreef:
    Nee, totaal niet mee eens.


    Wetende uit ervaring (:


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Ja tuurlijk ! Wat voor een kutstelling is dit zeg? Sorry, hier kan ik me behoorlijk kwaad in maken.
    Dát heb ik vorig jaar zo veel keer naar mijn hoofd geslingerd gekregen. 'Annelies, je lokt het zelf uit.' of 'Annelies, je beeld je vanalles in.' Ja joh, tuurlijk.
    Zeg me eens; Waarom zou ik er aan kunnen doen dat ik gepest word? Misschien omdat ik wat meer vet heb, ja dat is een reden om gepest te worden huh? Omdat je niet perfect bent. En dan zoek ik het zelf, want ik heb mezelf echt wel op de wereld gezet.
    Damn, echt niet? Mensen die gepest worden zijn bijna allemaal gewoon mensen die er iets anders uitzien of een andere mening hebben dan de 'populaire' kliekjes. Ja, dan zoek je het echt wel zelf ;_; Oneens

    Miauw schreef:
    Ik wil hier toch nog even op reageren.
    Het is niet alleen maar de schuld van de pesters. Soms wordt je idd gepest om iets waar je niks aan kunt doen (bijvoorbeeld een bril of beugel). Maar in mijn geval kon ik er wel iets aan doen.
    Ik was vroeger erg onzeker en kwam op de middelbare school in een klas terecht waar ik niemand kende. Daarom was ik best wel teruggetrokken, en dat heeft tegen me gewerkt. Ook durfde ik niet voor mezelf op te komen en durfde mijn mening niet te uiten. Doordat ik dat niet durfde, werd ik gezien als het meisje zonder mening en die maar achter iedereen aan liep. En daardoor werd ik gepest. En omdat ik gepest werd, trok ik mezelf nog meer terug en dat bevestigde het beeld dat de pesters van mij hadden. Dus als ik me anders had opgesteld in de klas, dan was ik misschien wel nooit gepest.
    Dus het ligt niet alleen aan de pesters, maar ook aan degene die gepest wordt. Misschien dat jullie dit eerst eens lezen voordat jullie het meteen een domme stelling noemen.

    Omdat je verlegen en trug getrokken bent is het nog niet jouw schuld als je word gepest.Zo ben je gewoon,ik ben ook zo(gediltelijk) en daar kan ik niks aan doen.Ik ben juist zo geworden door het gepest.
    Het is niet de schuld van degene die gepest word,je kan er niks aan doen hoe je bent en je moet jezelf zeker niet veranderen voor anderen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Miauw schreef:
    Ik wil hier toch nog even op reageren.
    Het is niet alleen maar de schuld van de pesters. Soms wordt je idd gepest om iets waar je niks aan kunt doen (bijvoorbeeld een bril of beugel). Maar in mijn geval kon ik er wel iets aan doen.
    Ik was vroeger erg onzeker en kwam op de middelbare school in een klas terecht waar ik niemand kende. Daarom was ik best wel teruggetrokken, en dat heeft tegen me gewerkt. Ook durfde ik niet voor mezelf op te komen en durfde mijn mening niet te uiten. Doordat ik dat niet durfde, werd ik gezien als het meisje zonder mening en die maar achter iedereen aan liep. En daardoor werd ik gepest. En omdat ik gepest werd, trok ik mezelf nog meer terug en dat bevestigde het beeld dat de pesters van mij hadden. Dus als ik me anders had opgesteld in de klas, dan was ik misschien wel nooit gepest.
    Dus het ligt niet alleen aan de pesters, maar ook aan degene die gepest wordt. Misschien dat jullie dit eerst eens lezen voordat jullie het meteen een domme stelling noemen.


    Dus; doordat je verlegen bent is het jou schuld dat je gepest wordt? Weet je, dat is hoe je bent. En dan zoek je er echt niet voor om gepest te worden, althans zo denk ik toch.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 feb 2010 - 15:36 ]

    Luctus schreef:
    (...)
    Omdat je verlegen en trug getrokken bent is het nog niet jouw schuld als je word gepest.Zo ben je gewoon,ik ben ook zo(gediltelijk) en daar kan ik niks aan doen.Ik ben juist zo geworden door het gepest.
    Het is niet de schuld van degene die gepest word,je kan er niks aan doen hoe je bent en je moet jezelf zeker niet veranderen voor anderen.

    Nogmaals, zoals ik al zei, ik neem niet de schuld op me dat ik gepest ben. Het lag gedeeltelijk aan mij.
    Het feit is dat ik juist helemaal niet onzeker en verlegen ben. Sorry als je dat uit mijn verhaal hebt opgemaakt, maar zo ben ik juist niet. Dat kwam alleen omdat ik in die klas kwam waar ik niemand kende, en daardoor te afwachtend was.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Oneens, niet altijd.
    Ik werd vroeger gepest omdat ik moslim was, ze maakte me steeds uit voor 'Stomme Turk' of 'Vieze terrorist'. Dat is mijn schuld toch zeker niet?

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 15:37 ]


    All this dampness is damp.

    Conspiracy schreef:
    (...)

    Dus; doordat je verlegen bent is het jou schuld dat je gepest wordt? Weet je, dat is hoe je bent. En dan zoek je er echt niet voor om gepest te worden, althans zo denk ik toch.

    Lees mijn reactie op Luctus hierboven.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    @ Post van Miauw (geen zin om het oorspronkelijke bericht op te sporen na 4.5 uur slaap, ik doe mooi hennig an)
    Verlegenheid is een karaktereigenschap die je hebt of niet en je anders opstellen in de klas en andere situaties kan een levenstaak zijn waar sommige mensen nooit aan zullen of kunnen wennen, puur omdat het in hunzelf zit.
    So I disagree.

    EDIT: Reactie op Luctus gelezen. en nu ben ik hier weg :]

    Btw, deze stelling had een andere formulering moeten hebben, want nu kun je ervan op aan gaan wat 99.9% van de reacties is.

    Naja, don't care that much anyway. I'm outta here.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 15:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Miauw schreef:
    (...)
    Nogmaals, zoals ik al zei, ik neem niet de schuld op me dat ik gepest ben. Het lag gedeeltelijk aan mij.
    Het feit is dat ik juist helemaal niet onzeker en verlegen ben. Sorry als je dat uit mijn verhaal hebt opgemaakt, maar zo ben ik juist niet. Dat kwam alleen omdat ik in die klas kwam waar ik niemand kende, en daardoor te afwachtend was.

    Dan nog is het geen rede om iemand te pesten.Dat je zo was kon je niks aan doen.Mensen moeten andere gewoon nemen zoals ze zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Luctus schreef:
    (...)
    Dan nog is het geen rede om iemand te pesten.Dat je zo was kon je niks aan doen.Mensen moeten andere gewoon nemen zoals ze zijn.

    Jah, maar dat doen ze nou eenmaal niet.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Jah, maar dat doen ze nou eenmaal niet.

    Stimmt


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens.
    Wat ik wel vind is dat als je niets doet aan het pesten dat, dat wel je eigen schuld is.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2010 - 15:46 ]


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Oneens.
    Wat ik wel vind is dat als je niets doet aan het pesten dat, dat wel je eigen schuld is.

    Wat kan je doen?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall