• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Finally. Eindelijk die dingen weg.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Hoezo een vrij land?


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik vind dat die mensen het zelf mogen weten of ze dat dragen of niet..


    -

    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Dat slaat nergens op?


    Smiling but close to tears.

    Goed ik voel me nooit echt veilig bij mensen met een boerka en het is wel beter voor de veiligheid dan zijn ze te herkennen op camera.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Kunnen ze dat ook niet in NL verbieden?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Eigenlijk kan het mij niet zo heel veel schelen of ze gedragen worden of niet.

    Om eerlijk te zijn heb ik in Nederland nog maar twee keer iemand met een boerka gezien.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Ik ben er volledig akkoord mee. En de hoofddoek moet ook weg, vind ik.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.

    Daar ben ik het wel mee eens. Maar als ze hier komen wonen, moeten ze ook bereid zijn om hun aan te passen.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 16:14 ]


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Clairvoyance schreef:
    Ik ben er volledig akkoord mee. En de hoofddoek moet ook weg, vind ik.

    Dan mogen petten, capuchons en mutsen dus ook niet meer ;x

    Ergens vind ik het wel goed dat de boerka verboden is, want zo kun je niemand herkennen. Het is alleen wel tegen hun geloof in.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    NYC schreef:
    Goed ik voel me nooit echt veilig bij mensen met een boerka en het is wel beter voor de veiligheid dan zijn ze te herkennen op camera.
    Idd

    Vroeger (3 jaar geleden ofzo) dacht ik dat dat mensen waren die puisten hadden en die wouden bedekkenn,ja ik was dom :'D


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Clairvoyance schreef:
    Ik ben er volledig akkoord mee. En de hoofddoek moet ook weg, vind ik.


    Ik vind hoofddoeken alleen op scholen, want op scholen mogen kinderen geen petten, mutsen en capouchons maar wel hoofddoeken. En dat vind ik dus oneerlijk.
    Maar op straat vind ik wel dat ze het zelf mogen bepalen, want het is een deel van hun geloof?


    Smiling but close to tears.

    Thingies schreef:
    (...)
    Dan mogen petten, capuchons en mutsen dus ook niet meer ;x

    Ergens vind ik het wel goed dat de boerka verboden is, want zo kun je niemand herkennen. Het is alleen wel tegen hun geloof in.


    Neen, dat is niet waar. Hoofddoeken is helemaal anders dan petten etc. Dat heeft met het geloof te maken en zo. Als ze bij ons willen komen wonen, moeten ze aan onze regels hun aanpassen. Dat is omgekeerd ook zo.

    Zetpil schreef:
    Eigenlijk kan het mij niet zo heel veel schelen of ze gedragen worden of niet.

    Om eerlijk te zijn heb ik in Nederland nog maar twee keer iemand met een boerka gezien.

    En dat is 2 keer te veel.


    I'd rather go naked than wear fur.