• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Exercitus schreef:
    (...)
    Het staat niet in de Koran dus het hoef niet.

    Ik ben het er mee eens,ik vind dat je iedereen in de ogen moeten kijken,en dat je ieders gezicht moeten zien.

    Even voor nederland het is ook verboden om een masker te dragen,is het zelfde prinsiepen.


    Ik weet er niet veel vanaf, maar iemand zei ooit tegen me dat het was om hun haren niet te laten zien?
    als dat niet zo is sorry dan?


    Smiling but close to tears.

    Volgens mij ook,maar het staat niet in de koran(volgens de moslima aan wie ik het heb gevraagt). Dus voor het geloof hoef het niet en als ze hun haren wille bedekken dan kan dat toch ook gewoon met een hoofdoek?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik hoorde het op de radio! (:
    Tja, ze moeten zich maar aanpassen aan het land he. Voor zover ik weet wonen we nog steeds in België en niet in Boerkaland of waar die boerkamannetjes ook wonen...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Het staat niet in de Koran dus het hoef niet.

    Ik ben het er mee eens,ik vind dat je iedereen in de ogen moeten kijken,en dat je ieders gezicht moeten zien.

    Even voor nederland het is ook verboden om een masker te dragen,is het zelfde prinsiepen.


    Hoofddoek is eigenlijk verplicht.. dat staat wel in de koran.

    Geen idee wat er over boerka's wordt gezegd, maar hoofddoek moet wel..


    we were always meant to say goodbye.

    Ik vind het best als iemand een hoofddoek draagt, maar van mensen die boerka's dragen schrik je je sirieus. Ik liep een keer s'avonds op straat, en ik dacht dat ik wat hoorde, dus ik draaide me om.. en dan zie je zo'n vrouw die een bedekte booerka draagt. Sirieus, dan schrik je je echt de tering(cat)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    xNEVER schreef:
    (...)

    Hoofddoek is eigenlijk verplicht.. dat staat wel in de koran.

    Geen idee wat er over boerka's wordt gezegd, maar hoofddoek moet wel..

    Staat het er echt letterlijk in of is het meer zo iets als het kruisje om de nek,wand datb heeft zij mij verteld. Nu snap ik hwt even niet meer.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind dat mensen met een ander geloof zich toch wel moeten aanpassen aan de Westerse normen & waarden. Natuurlijk mogen ze hun geloof blijven uitoefenen maar niet waar ik het zie, maar boerka's gaan een stapje te ver. Ik ben altijd herkenbaar, al draag ik een pet, hoofddoek, of een kruisje om mijn hals. Bij een boerka zie je niet wat onder de stof zit. Voor hetzelfde geld zit er een ontsnapte TBS'er onder. Ik voel me dan gewoon niet veilig.

    -Even als uitleg op mijn reactie-

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 16:54 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    BillBomm schreef:
    Ik hoorde het op de radio! (:
    Tja, ze moeten zich maar aanpassen aan het land he. Voor zover ik weet wonen we nog steeds in België en niet in Boerkaland of waar die boerkamannetjes ook wonen...


    Whahaha, jouw reactie laat me zo hard lachen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Voor de duidelijkheid: Een burka heeft niet met het geloof te maken!
    -Het staat niet in de Koran;
    De vrouwen mogen zo min mogelijk geheel gezien worden door andere mannen dus moeten ze van hun MAN (NIET VAN HET GELOOF) een hoofddoek OF EEN BURKA dragen. Dus dat het van het geloof moet is totale onzin, want anders droeg elke Turkse of Marokaanse vrouw een hoofddoek/burka, en dat is lang niet zo..

    En ik vind dat het terecht is dat het wordt verboden. Vind me maar een racist, maar ik heb een hekel aan die dingen. Ze moeten het in NL ook verbieden.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 16:53 ]


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Harley schreef:
    (...)
    Als ze hoofddoeken gaan verbieden, moeten ze kettingen met kruisjes ook gaan verbieden. En dat kan ons kuiselijk en christelijk Belgenlandje zich niet permitteren.

    Dat is niet waar. België is van oorsprong christelijk en als er moslims in christelijke scholen naar school willen gaan, moeten ze hun hoofddoek maar afdoen. Maar weet je? België is daar echt te mild in. Hup; moskee hier, moskee daar. Ja, draag al die dingen maar, wij zullen onze kruizen wel verwijderen zodat jullie daar geen last van hebben.
    Hallo? Zo gaat het niet hoor. Als wij in hun land komen wonen en wij zeggen; wij willen hier een kerk. Hahaha, ze zullen osn graag zien komen :') dan gaat het meer zijn van: ja, dan ga je toch gezellig terug naar huis?
    Sorry, maar ik ben tegen hoofddoeken, boerka's en al die andere dingen.

    Aprella schreef:
    Voor de duidelijkheid: Een burka heeft niet met het geloof te maken!
    -Het staat niet in de Koran;
    De vrouwen mogen zo min mogelijk geheel gezien worden door andere mannen dus moeten ze van hun MAN (NIET VAN HET GELOOF) een hoofddoek OF EEN BURKA dragen. Dus dat het van het geloof moet is totale onzin, want anders droeg elke Turkse of Marokaanse vrouw een hoofddoek/burka, en dat is lang niet zo..

    En ik vind dat het terecht is dat het wordt verboden. Vind me maar een racist, maar ik heb een hekel aan die dingen. Ze moeten het in NL ook verbieden.

    Heeft het wel :') Maar ook met de man. Dat heeft een moslim zelf gezegd, op het nieuws :')
    Zijn dochter vroeg of ze een hoofddoek mocht vragen en hij vroeg; 'Doe je dat voor je geloof, voor Allah?'
    Dus het heeft wel met geloof te maken (: maar óók met de man natuurlijk.

    Clairvoyance schreef:
    (...)
    Dat is niet waar. België is van oorsprong christelijk en als er moslims in christelijke scholen naar school willen gaan, moeten ze hun hoofddoek maar afdoen. Maar weet je? België is daar echt te mild in. Hup; moskee hier, moskee daar. Ja, draag al die dingen maar, wij zullen onze kruizen wel verwijderen zodat jullie daar geen last van hebben.
    Hallo? Zo gaat het niet hoor. Als wij in hun land komen wonen en wij zeggen; wij willen hier een kerk. Hahaha, ze zullen osn graag zien komen :') dan gaat het meer zijn van: ja, dan ga je toch gezellig terug naar huis?
    Sorry, maar ik ben tegen hoofddoeken, boerka's en al die andere dingen.

    Schat van oorsprong is belgië heidens en niet christen. Daarnaast zijn er ook genoeg kerken in Moslim landen hoor. Wat bedoel je met kruizen verwijderen?

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 16:58 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Clairvoyance schreef:
    (...)
    Heeft het wel :') Maar ook met de man. Dat heeft een moslim zelf gezegd, op het nieuws :')
    Zijn dochter vroeg of ze een hoofddoek mocht vragen en hij vroeg; 'Doe je dat voor je geloof, voor Allah?'
    Dus het heeft wel met geloof te maken (: maar óók met de man natuurlijk.


    Mwah, ik heb andere verhalen gehoord van een vriendin (een Marokkaanse) van mij die extreem tegen alles is, maargoed :').
    En ik heb het verkeerd beredeneerd: Ik bedoelde eigenlijk; 'Een hoofddoek/burka dragen is niet verplicht voor het geloof!' :').


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    ik vind het niet erg als wij in hun land rondlopen in een topje met een rokje worden we meteen uitgescholden en mogen we er niet op antwoorden en hier, hoe noemen ze dat hier nu weer euhm ja racisme en dan krijg je een boete dus zij het verbieden wij het ook verbieden
    trouwens als zij zo nodig die domme dingen willen dragen heb ik 1 boodschap blijf in je eigenland waar er niemand tegen is maar blijf weg uit ons christenlijk(kuch kuch) landje!
    je kan me nu wel racistisch noemen maar ik vind dit geen racisme maar een mening racisme is als je ze echt gaat uitschelden daarvoor

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 17:05 ]


    Change, the only good thing in this world.

    Exercitus schreef:
    Volgens mij ook,maar het staat niet in de koran(volgens de moslima aan wie ik het heb gevraagt). Dus voor het geloof hoef het niet en als ze hun haren wille bedekken dan kan dat toch ook gewoon met een hoofdoek?


    Ik had het juist over een hoofddoek? o.o


    Smiling but close to tears.