• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Harley schreef:
    (...)
    Als ze hoofddoeken gaan verbieden, moeten ze kettingen met kruisjes ook gaan verbieden. En dat kan ons kuiselijk en christelijk Belgenlandje zich niet permitteren.


    Dat is niet waar.
    Dat de Burka verboden wordt betekent niet dat gelijk het hele geloof voor abnormaal en vreselijk uitgemaakt wordt! Het gaat gewoon om het feit dat dit verboden word, maar het geloof blijft nog bestaan. Dus het geloof word niet beledigd. Dus dan mag het kruis ook nog gedragen worden als sierraad. Dit zorgt er niet voor dat de persoon enkel bij de ogen nog gezien kan worden, en dat geldt wel voor de Burka. Ik vind het erg logisch dat het wordt afgeschaft. (:


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Dat vind ik eigelijk wel goed.
    Ik heb niets tégen burka's and hoofddoeken, maar ze zijn in België/Nederland en horen zich toch ook wel een beetje aan te passen. Dat doen wij ook als wij naar daar gaan.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Harley schreef:
    (...)
    Als ze hoofddoeken gaan verbieden, moeten ze kettingen met kruisjes ook gaan verbieden. En dat kan ons kuiselijk en christelijk Belgenlandje zich niet permitteren.


    dat is niet waar want ons (herkende) geloof is cristendom en wij moeten daar ook niet zo gaan rondlopen met een kruisje want als je het wel doet word je bekeken of zelfs uitgescholden

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 17:01 ]


    Change, the only good thing in this world.

    Aprella schreef:
    Voor de duidelijkheid: Een burka heeft niet met het geloof te maken!
    -Het staat niet in de Koran;
    De vrouwen mogen zo min mogelijk geheel gezien worden door andere mannen dus moeten ze van hun MAN (NIET VAN HET GELOOF) een hoofddoek OF EEN BURKA dragen. Dus dat het van het geloof moet is totale onzin, want anders droeg elke Turkse of Marokaanse vrouw een hoofddoek/burka, en dat is lang niet zo..

    En ik vind dat het terecht is dat het wordt verboden. Vind me maar een racist, maar ik heb een hekel aan die dingen. Ze moeten het in NL ook verbieden.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 17:32 ]


    we were always meant to say goodbye.

    Aprella schreef:
    (...)

    Mwah, ik heb andere verhalen gehoord van een vriendin (een Marokkaanse) van mij die extreem tegen alles is, maargoed :').
    En ik heb het verkeerd beredeneerd: Ik bedoelde eigenlijk; 'Een hoofddoek/burka dragen is niet verplicht voor het geloof!' :').


    Je hebt het verkeerd~ sorry.. Een hoofddoek is wél verlicht van het geloof. Het staat letterlijk in de Koran, dat iedere meisje het eigenlijk moet.. Dat ze het niet doen, is hun probleem. Maarr eigenlijk hoort het wel. De mannen kunnen hun vrouw verlichten om hoofddoek om te doen, maar dat is dan ook door het geloof..


    we were always meant to say goodbye.

    ik ben het ermee eens, hoe verwaand het ook klinkt. Denk je dat je in Marokko het makkelijk als Christen hebt? Het laat me denken aan het Nederlandse gezin dat van het ene op het andere moment Marokko werd uitgezet waar ze een weeshuis hadden. Ookal waren ze christen voedde ze de kinderen met de Koran op want dat moest en daar hadden ze helemaal geen problemen mee. Ze hadden daar volgend mij al 10 jaar dat weeshuis maar plots werden ze van allerlei zaken beschuldigt waaronder het opvoeden van de kinderen met het christendom.

    edit; het blijft een feit dat we een joods-christelijke samenleving hebben geen islamitische.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 17:51 ]


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Exercitus schreef:
    (...)
    Schat van oorsprong is belgië heidens en niet christen. Daarnaast zijn er ook genoeg kerken in Moslim landen hoor. Wat bedoel je met kruizen verwijderen?

    Die gouden kruisjes die mensen rond hun hals dragen (': . Eigenlijk gaf ik een voorbeeld in de plaats van te zeggen dat alle tekens van een geloof wegmoeten, waaronder de hoofddoek én die kruisjes. Maar volgens mij zou België dat nooit doen.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    O zo,ik dag de kruisen bij kerken en langs de weg en zo. Mogen mensen die niet meer dragen dan?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Als mensen er voor kiezen om in Nederland te komen wonen, moeten ze zich maar aanpassen.


    it's so empty living behind these castle walls

    Exercitus schreef:
    O zo,ik dag de kruisen bij kerken en langs de weg en zo. Mogen mensen die niet meer dragen dan?

    Wel, als ze dat doen met de hoofddoeken vind ik wel dat ze dat voor alle geloven mogen doen. Anders is het ronduit rascistisch.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Je mag niet onherkenbaar over straat lopen en met een boerka ben je onherkenbaar, punt. 'T Had eigenlijk al vanzelfsprekend moeten zijn?


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    niet echt een mening (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ein-de-lijk die stomme dingen weg. Ze kunnen anders gewoon overvallen plegen terwijl we ze niet kunnen herkennen en je weet nooit wat je onder dat 'jurkje' hebben...Ik vind dat het overal moet worden afgeschaft, behalve in de landen waar het normaal is dan.. :D.

    No respect.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 18:47 ]


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?