• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.


    your eyes are like stars in the night.

    Blij toe ik heb er wat tegen de mensen die hetzelfde geloof hebben zijn eng in rotterdam bij ons.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.

    Waarom zou dat erg zijn? Ze hebben altijd nog een hoofddoek? Nu dat nog mag : )


    I'd rather go naked than wear fur.

    Ascendancy schreef:
    Kunnen ze dat ook niet in NL verbieden?

    Indeed.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Psychic schreef:
    Ik begrijp het wel. Aangezien er veel overvallen worden gepleegd door mensen die allemaal van die gezichtsbedekkende dingen op hun hoofd hebben. Maar aan de ene kant vind ik het erg tegenover het geloof die die mensen hebben.


    None but ourselves can free our minds.

    wat Psychic zegt ;3

    Clairvoyance schreef:
    (...)

    Neen, dat is niet waar. Hoofddoeken is helemaal anders dan petten etc. Dat heeft met het geloof te maken en zo. Als ze bij ons willen komen wonen, moeten ze aan onze regels hun aanpassen. Dat is omgekeerd ook zo.

    Als ze hoofddoeken gaan verbieden, moeten ze kettingen met kruisjes ook gaan verbieden. En dat kan ons kuiselijk en christelijk Belgenlandje zich niet permitteren.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Scrubs schreef:
    Dat slaat nergens op?

    hoezo niet?
    ik trek gewoon een gordijn aan, zodat ik niet zichtbaar ben op de bewakingscamera's, en overval een bank. zo, klaar. zonder van die belachelijke dingen, gebeurd dat niet.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 16:30 ]


    I'd rather go naked than wear fur.

    Temerarious schreef:
    (...)
    hoezo niet?
    ik trek gewoon een gordijn aan, zodat ik niet zichtbaar ben op de bewakingscamera's, en overval een bank. zo, klaar. zonder van die belachelijke dingen, gebeurd dat niet.


    Die vrouwen die ermee lopen die overvallen geen bank hoor.
    Ze dragen het voor hun geloof.
    Dat wat jij zegt zijn gewoon domme criminelen.


    Smiling but close to tears.

    Genius schreef:
    Ik vind dat die mensen het zelf mogen weten of ze dat dragen of niet..


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Scrubs schreef:
    (...)

    Die vrouwen die ermee lopen die overvallen geen bank hoor.
    Ze dragen het voor hun geloof.
    Dat wat jij zegt zijn gewoon domme criminelen.

    er zijn ook gelovige vrouwen met een doek.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Scrubs schreef:
    (...)

    Ik vind hoofddoeken alleen op scholen, want op scholen mogen kinderen geen petten, mutsen en capouchons maar wel hoofddoeken. En dat vind ik dus oneerlijk.
    Maar op straat vind ik wel dat ze het zelf mogen bepalen, want het is een deel van hun geloof?

    Het staat niet in de Koran dus het hoef niet.

    Ik ben het er mee eens,ik vind dat je iedereen in de ogen moeten kijken,en dat je ieders gezicht moeten zien.

    Even voor nederland het is ook verboden om een masker te dragen,is het zelfde prinsiepen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Clairvoyance schreef:
    (...)

    Neen, dat is niet waar. Hoofddoeken is helemaal anders dan petten etc. Dat heeft met het geloof te maken en zo. Als ze bij ons willen komen wonen, moeten ze aan onze regels hun aanpassen. Dat is omgekeerd ook zo.


    bij ons hier zo passen ze zich ook aan, maar ze hoeven echt niet tegen hun geloof in te gaan, víndt ik. Dat is omgekeerd ook zo.. volgens mij zijn er niet veel landen die je vragen om tegen je geloof in te gaan.. of wel ?


    we were always meant to say goodbye.