• Belgische onderzoekscommissie voor boerkaverbod
    (Novum/AP) - Een parlementaire onderzoekscommissie van het Belgische ministerie van binnenlandse zaken heeft unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers in het openbaar. Hiermee is een grote stap gezet in het wetgevende proces. Het huis van afgevaardigden stemt eind april over het onderwerp.

    De zes leden van de commissie zeiden dat het principe van 'herkennen om te weten' het belangrijkste argument was om zich voor een boerkaverbod in het openbaar uit te spreken. Ook in andere Europese landen is het al dan niet verbieden van de sluiers onderwerp van discussie.

    In Frankrijk waarschuwde de Raad van State dinsdag dat een verbod op de boerka ongrondwettelijk zou kunnen zijn.

    - Bron.

    Wat vinden jullie ervan?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Genius schreef:
    Ik vind dat die mensen het zelf mogen weten of ze dat dragen of niet..


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Ik ben er akkoord mee omdat als wij naar zo'n land gaan moeten wij ook zo van die dingen dragen en ik vind dat als zij naar hier komen zij dan onze dingen moeten volgen!

    Dit is niet rasistisch bedoeld fzo


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    xNEVER schreef:
    (...)

    Je hebt het verkeerd~ sorry.. Een hoofddoek is wél verlicht van het geloof. Het staat letterlijk in de Koran, dat iedere meisje het eigenlijk moet.. Dat ze het niet doen, is hun probleem. Maarr eigenlijk hoort het wel. De mannen kunnen hun vrouw verlichten om hoofddoek om te doen, maar dat is dan ook door het geloof..


    Ik ging ook om met een turks meisje en die mocht zelf kiezen of ze een hoofddoek wilde of niet. Als ze hem ging dragen, was dat wel voor altijd en mocht hij niet meer af.

    Eerlijk boeit het me echt niets. Ik draag er toch geen en ik vind ze lelijk. Mij heb je er niet mee (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Royalty schreef:
    Ik vind jullie bijna allemaal vrij discriminerend reageren. Jullie weten helemaal niks van dit geloof af behalve wat jullie op school leren. Ik ben Turks, ik draag geen hoofddoek. Heel veel meisjes uit mijn land dragen dat niet. De gene die dat doen kiezen daar vaak zelf voor en geloof me die laten zich niet onderdrukken. Ik word er gewoon kwaad om hoe sommige reageren. Wij ons aanpassen? Ik ga jullie ook geen geloof op dwingen. Dus we moeten ons geloof en cultuur achter laten? Als jullie in Turkije zouden wonen zullen die mensen jullie geloof geheel respecteren; omdat wij juist weten hoe het is. Als mensen met kruisjes lopen moeten ze dat zelf weten. Turkije is vrij modern dat maakt hen niks uit. Zolang je maar respect hebt en niet naakt gaat lopen wat heel veel toeristen doen. Wij snappen sommige dingen van jullie ook niet hoor maar we respecteren de meeste wel. Burka hoeft van mij niet verboden te worden. Dat is onzin. Er loopt bijna niemand mee en als ze het doen heb ik daar juist respect voor. Niet iedereen is een terrorist.


    3 letters. w-o-w.
    Je hebt helemaal gelijk.:Y)


    Smiling but close to tears.

    Royalty schreef:
    Ik vind jullie bijna allemaal vrij discriminerend reageren. Jullie weten helemaal niks van dit geloof af behalve wat jullie op school leren. Ik ben Turks, ik draag geen hoofddoek. Heel veel meisjes uit mijn land dragen dat niet. De gene die dat doen kiezen daar vaak zelf voor en geloof me die laten zich niet onderdrukken. Ik word er gewoon kwaad om hoe sommige reageren. Wij ons aanpassen? Ik ga jullie ook geen geloof op dwingen. Dus we moeten ons geloof en cultuur achter laten? Als jullie in Turkije zouden wonen zullen die mensen jullie geloof geheel respecteren; omdat wij juist weten hoe het is. Als mensen met kruisjes lopen moeten ze dat zelf weten. Turkije is vrij modern dat maakt hen niks uit. Zolang je maar respect hebt en niet naakt gaat lopen wat heel veel toeristen doen. Wij snappen sommige dingen van jullie ook niet hoor maar we respecteren de meeste wel. Burka hoeft van mij niet verboden te worden. Dat is onzin. Er loopt bijna niemand mee en als ze het doen heb ik daar juist respect voor. Niet iedereen is een terrorist.

    Aanpassen betekend niet dat je je geloof moet laten vallen of zo (: Dat je de regels respecteert van het land waar je in komt wonen en mag je daar bijvoorbeeld geen hoofddoek dragen, daar geen heisa rond gaan maken. Ik zeg dus niet dat jij daar een heisa rond maakt, maar er zijn zat anderen die dat wel doen (:

    Delight schreef:
    Ik ben er akkoord mee omdat als wij naar zo'n land gaan moeten wij ook zo van die dingen dragen en ik vind dat als zij naar hier komen zij dan onze dingen moeten volgen!

    Dit is niet rasistisch bedoeld fzo


    Bullshit. Dat is alleen in Mekka, omdat het de plaats van de islam is. Dat is gewoon hetzelfde dat wij geen hoofddoek dragen in Jeruzalem of weet ik veel.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Ik vind het er akelig en ik krijg er altijd een heel vervelend gevoel bij. Ik vind dit een hele goede stap in vele opzichten.
    Rechten van de vrouw, het terugdringen van discriminatie, en zonder burka kunnen die vrouwen zich veel beter mengen in de Nederlandse cultuur. Want zeg nou eens eerlijk.. niemand vind het toch fijn om tegen iemand te praten waarvan je nieteens weet hoe zij eruit ziet?


    ars moriendi

    Clairvoyance schreef:
    (...)
    Aanpassen betekend niet dat je je geloof moet laten vallen of zo (: Dat je de regels respecteert van het land waar je in komt wonen en mag je daar bijvoorbeeld geen hoofddoek dragen, daar geen heisa rond gaan maken. Ik zeg dus niet dat jij daar een heisa rond maakt, maar er zijn zat anderen die dat wel doen (:


    Omdat die hun geloof niet willen verraden. Dat moet je ook begrijpen.


    I'm right 97% of the time. Who gives a crap about the other 3%?

    Sommige zijn echt vieze racisten :') En zulke mensen kan Sem wel schieten.
    Ik ben zelf Turk/Koerts (Nederlands&Duits) maar ik geloof nergens in, dus ik draag die doeken ook niet. Hoofddoeken moeten ze wel mogen dragen, boerka's zijn wat te overdreven.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2010 - 18:47 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Royalty schreef:
    (...)

    Omdat die hun geloof niet willen verraden. Dat moet je ook begrijpen.

    Dat begrijp ik best (: Maar waarom komen ze dan in een land wonen waar dat toch sowieso niet mag?

    Royalty schreef:
    Ik vind jullie bijna allemaal vrij discriminerend reageren. Jullie weten helemaal niks van dit geloof af behalve wat jullie op school leren. Ik ben Turks, ik draag geen hoofddoek. Heel veel meisjes uit mijn land dragen dat niet. De gene die dat doen kiezen daar vaak zelf voor en geloof me die laten zich niet onderdrukken. Ik word er gewoon kwaad om hoe sommige reageren. Wij ons aanpassen? Ik ga jullie ook geen geloof op dwingen. Dus we moeten ons geloof en cultuur achter laten? Als jullie in Turkije zouden wonen zullen die mensen jullie geloof geheel respecteren; omdat wij juist weten hoe het is. Als mensen met kruisjes lopen moeten ze dat zelf weten. Turkije is vrij modern dat maakt hen niks uit. Zolang je maar respect hebt en niet naakt gaat lopen wat heel veel toeristen doen. Wij snappen sommige dingen van jullie ook niet hoor maar we respecteren de meeste wel. Burka hoeft van mij niet verboden te worden. Dat is onzin. Er loopt bijna niemand mee en als ze het doen heb ik daar juist respect voor. Niet iedereen is een terrorist.

    Niet kwaat bedoelt maar als men het hier zo erg vind waarom gaan ze dan niet terug(ik zeg niet dat het ook zo bij jou is, ik hoor dit soort dingen gewoon vaak). In belgië en in nederland moet je herkenbaaqr overstraat dus het is logies dat de boerka verboden word, een hoofdoek is een ander verhaal.
    En vaak word je als meisje in o.a. trukijen uitgescholden voor hoer als je spagetiebandjes draag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Temerarious schreef:
    (...)
    En dat is 2 keer te veel.
    Jezus...


    I live for the applause, you will die for it.

    EN OHJA, alsof Christelijken alles zijn. Sommige zijn ook van die Heilige Boontjes met Jezus in hun tuin en weetikveel.
    Oh jongeh, ik kan hier zo boos over worden.


    I live for the applause, you will die for it.

    Omg ik snap ni da die da kunne drage :S
    En ja nu gaan al die makake zeker opt straat protestere omda ze da ni moge drage enzo --" Dikke aanstellers..
    1 ding, Ga dan terug naar elle eige land, ma da zulle ze ni doen want hier werke ze ni en krijge ze toch meer geld als echte Belge..


    Stop wishing, Start doing..