• De stelling van vandaag luidt:
    België en Nederland zouden één land moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    vampirisch schreef:
    Dat was vroeger wel zo. (:
    But.. Dan moet Belgenland wel een provincie zijn omdat ze Belgisch spreken :'D
    Belgisch bestaat niet eens! Grmbbl. En denken jullie nou echt dat wij maar één accent hebben? Nog nooit in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen én Limburg geweest? Dan zul je wel anders piepen hoor ._.

    Ik bedoel dit niet kwaad ofzo, maar Belgisch bestaat niet. Wij hebben gewoon een ander accent en andere dialecten. :')

    [ bericht aangepast op 27 april 2010 - 15:53 ]


    Only losers can act the way you do

    neen , het heeft in het verleden ook niet gewerkt , nu dus ook niet.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    KIKITHATx schreef:
    Even te informatie voor al die mensen die klagen over het feit dat ze ¨geen frans kunnen en willen spreken, België is eigenlijk een viertalig land, Duits/Frans/Nederlands/Engels, geen tweetalig land. Brussel is tweetalig, De rest van België is (zou moeten) viertalig (zijn)
    En nu even reageren op dit tropic: Neen, ik wil dat België blijft zoals het is.
    Ok onze regering is naar de kl*ten, en onze koning trekt op niet veel meer, onze kroonprins is een stijve hark en die zijn broer , de prins is het zwarte schaap van de familie; Toch ben ik blij met ons land. Want zo een klein landje als het onze , en toch zoveel verschillende nationaliteiten en zoveel verschillende -erkende- talen. Wij, Belgen, mogen trots erop zijn; En zelf ik wil niet naar Nederland, niets tegen Nederlanders eh. Want hier op Q zijn jullie nog cava.
    Ik ben trots om een Belg te zijn, te trots om mijn land op te geven snapje. Het zou net hetzelfde zijn als ik nu ga vragen aan Nederlanders of Duitsers om hun land toe te voegen aan België.
    België is toch helemaal geen 4talig land? Een drietalig land en er is maar één gebied waar ze meerdere talen als moedertaal (moeten) hebben: Brussel

    1 Vlaanderen: Nederlands
    2 Wallonië: Frans
    3 Duitstaliggebied: Duits

    En dan heb je Brussel, dat is tweetalig. Maar Vlaanderen, Wallonië en dat gebied waar ze Duits spreken is in principe maar 1 talig.

    [ bericht aangepast op 27 april 2010 - 16:00 ]


    Only losers can act the way you do

    Lucylot schreef:
    Nee. Dat is al eerder geprobeerd (congres van Wenen, 1815) en dat mislukte gigantisch. De Belgen zijn een apart volk. Ze spreken daar al drie talen (Vlaams, Frans, Duits) en dan zouden wij er nog eens een (twee) (Nederlands (Fries)) aan toe gaan voegen. Geen goed idee.
    We spreken geen Vlaams, maar Nederlands ._.


    Only losers can act the way you do

    Mannequin schreef:
    NEE!
    Ik heb niks tegen Belgen, maar laat NL alsjeblieft zoals het nu is.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    belgen spreken toch gewoon nederlands met een belgs accent? :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oneens. Onze schoolsystemen zijn héél anders en andere dingen ook. We zullen ons allemaal moeten aanpassen en dat wil ik niet.


    Only losers can act the way you do

    oh hell daar gaan we weer met de discussie of vlamingen nu vlaams of nederlands spreken..

    ik zal het voor eens en voor altijd duidelijk maken : wij spreken nederlands (krul) oh ja en de zuiderse helft frans xd


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    crunch schreef:
    belgen spreken toch gewoon nederlands met een belgs accent? :Y)
    Eindelijk een Nederlander die het begrijpt!
    Wij spreken gewoon Nederlands met een Antwerps/Limburgs/Oost-Vlaams/West-Vlaams/Leuvens (hangt er vanaf waar je woont) accent. :3


    Only losers can act the way you do

    Lijkt me niet zo'n slecht idee, why not? :D


    You are beautiful, you are love.

    NOOIT

    Ik HAAT frans, EN ALS BELGIË EN NEDERLAND 1 WORDEN, DAN HEB IK GEEN ONDERWERP MEER OM MOPPEN OVER TE VERZINNEN...

    Tenzij ik moppen ga maken over Feyenoord en Ajax (6)


    I wish you were here.

    Siren schreef:
    Nee, want Belgie is het middelpunt van Europa, hier komen de vertegenwoordigers van landen samen voor vergaderingen. Ik zou niet echt willen dat Nederland dat zou worden, want dan heeft Belgie zelf niets meer.
    frietjes en chocolade :Y)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Monster23 schreef:
    NOOIT

    Ik HAAT frans, EN ALS BELGIË EN NEDERLAND 1 WORDEN, DAN HEB IK GEEN ONDERWERP MEER OM MOPPEN OVER TE VERZINNEN...

    Tenzij ik moppen ga maken over Feyenoord en Ajax (6)
    Wat voor moppen vertellen jullie dan over Belgen? Ik kan heus wel tegen een grapje hoor. :Y)


    Only losers can act the way you do

    Virtus schreef:
    (...)Belgisch bestaat niet eens! Grmbbl. En denken jullie nou echt dat wij maar één accent hebben? Nog nooit in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen én Limburg geweest? Dan zul je wel anders piepen hoor ._.

    Ik bedoel dit niet kwaad ofzo, maar Belgisch bestaat niet. Wij hebben gewoon een ander accent en andere dialecten. :')

    Ik erger mij er ook aan, hahaha x'd
    Alsof zij geen dialecten spreken ofzo. ;p


    Where there is a sea there are pirates...

    Hell no X:


    Everything means nothing, if I ain't got you.