• De stelling van vandaag luidt:
    België en Nederland zouden één land moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    axially schreef:
    (...)


    amen wil ik nog even aan toevoegen dat de walen gewoonweg van de vlamingen profiteren van ons geld,onze grondstoffen en wij leren frans -verplicht!!- maar leren zij nederlands? ik dacht het niet

    Ze leren wel Nederlands maar doen geen moeite om het te spreken :')

    Naaaaaaah, ik zou niet weten waarom dat nuttig zou zijn.

    Eloquently schreef:
    (...)
    Ze leren wel Nederlands maar doen geen moeite om het te spreken :')


    Nee. Nederlands is een vrijblijvend vak in Wallonië, dat wil zeggen, in enkele scholen is de optie tot Nederlands er, in een selecte groep scholen is Nederlands verplicht. In het merendeel der Waalse scholen is Nederlands een enge ziekte, net zoals bij wij Nederlandstaligen vaak Frans een nare droom is. (Totaal onterecht, Frans is best simpel als je oplet.)

    hell no..
    nu zijn we is onafhankelijk, en we zijn al is bij nederland geweest hé ;)

    Sensible schreef:
    Naaaaaaah, ik zou niet weten waarom dat nuttig zou zijn.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Vendetta schreef:
    (...)

    Nee. Nederlands is een vrijblijvend vak in Wallonië, dat wil zeggen, in enkele scholen is de optie tot Nederlands er, in een selecte groep scholen is Nederlands verplicht. In het merendeel der Waalse scholen is Nederlands een enge ziekte, net zoals bij wij Nederlandstaligen vaak Frans een nare droom is. (Totaal onterecht, Frans is best simpel als je oplet.)

    Ik let best goed op en ik kan 't amper? :') maar goed, 't wordt dus in enkele scholen verplicht :}

    NO WAY x)
    dan ga ik nooit meer naar het buitenlangd op vakantie, ik ga altijd naar nederland ;o


    dig that!

    Eloquently schreef:
    (...)
    Ik let best goed op en ik kan 't amper? :') maar goed, 't wordt dus in enkele scholen verplicht :}

    Frans is een taal waar je talent voor moet hebben. Zoals Russisch, Chinees, Grieks, etc.
    Maar als je het niet kunt, is het toch geen probleem? Ik snap niet waarom iedereen dan moet lopen zeiken over wat een kuttaal Frans is, want dat is nu overdreven. Frans is heel mooi om te horen, ookal kan je het niet. :^)


    Where there is a sea there are pirates...

    Siren schreef:
    (...)
    Frans is een taal waar je talent voor moet hebben. Zoals Russisch, Chinees, Grieks, etc.
    Maar als je het niet kunt, is het toch geen probleem? Ik snap niet waarom iedereen dan moet lopen zeiken over wat een kuttaal Frans is, want dat is nu overdreven. Frans is heel mooi om te horen, ookal kan je het niet. :^)
    ik hou van taal , maar frans heb ik nu eens altijd een kuttaal gevonden haha ;D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Siren schreef:
    (...)
    Frans is een taal waar je talent voor moet hebben. Zoals Russisch, Chinees, Grieks, etc.
    Maar als je het niet kunt, is het toch geen probleem? Ik snap niet waarom iedereen dan moet lopen zeiken over wat een kuttaal Frans is, want dat is nu overdreven. Frans is heel mooi om te horen, ookal kan je het niet. :^)
    Hoezo: talent voor moet hebben? (krul)


    Only losers can act the way you do

    LindyToMars schreef:
    nee want dan krijgen we ook niet de taal frans er bij en dat lijkt me niet echt handig om dat twee talen in een land te spreken kijk maar nu naar belgië.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Virtus schreef:
    (...)Hoezo: talent voor moet hebben? (krul)

    Er zijn talen die je moet aanvoelen en als je dat niet kan, dan kan je die taal 15 jaar lang leren en dan zou je hem nog niet fatsoenlijk kunnen spreken. :^)
    Dat hangt voor een heel groot deel van je leeftijd af; een klein kind heeft minder moeite met een taal te leren dan een volwassene. En van je eigen ontwikkeling en vaardigheden. Maar talent speelt hier toch de rol van het fundament, bij volwassenen dan. Als je een taal heel poetisch en literair wil spreken, dan moet je geluk hebben, anders blijft het gewoon op toeristische praatniveau. :^)


    Where there is a sea there are pirates...

    Nee dank je, niet bij Nederland alsjeblieft.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik zou het zo willen houden,zo als het is. Dan mogen Walen nog zo 'slecht' zijn. Er zijn echt wel leuke Walen. Ik denk dat dat geen logisch keuze zou zijn als België bij Nederland moet. Er moet dan teveel worden beslist qua taal, onderwijs, regering,enz... .

    nope; vind Nederlanders wel leuke mensen, maar ik ben nu net gewend aan dat Franse gedoe, en ik begin het wat te snappen *behaalde een 9 op Frans*