• Ik hoor wel eens belgen op deze site zeggen dat nederland stom is(N) Maar waarom dan?

    Nu jullie het toch over accenten hebben (A)
    Ik kan de meeste Nederlanders verstaan, ik ben zelf Belg, alleen is er 1 iemand die ik niet versta. Hij was vroeger voetballer, ik ken zijn naam niet hij was tijdens het Wk vaak in de studio van de presentator. Hij is zeg maar een beetje dikker.
    Weet je wel accent ik dus echt niet versta? West-Vlaams. Mijn stiefpa komt vandaar, hij praat wel duidelijk, maar zijn zus, die daar nog woont, en haar kinderen versta ik dus niet xD. Echt grappig.


    Live life limitless.

    Nyx schreef:
    Waarom vinden sommige Nederlanders België stom?

    Ik heb trouwens niets tegen NL. ^^


    it's ok to be gay!

    ik vind NL best leuk, behalve hun frieten, ze laten het maar 1 keer bakken, ieuw!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik vind het accent eigenlijk best wel hatelijk...
    Maar ja, zoveel Nederlanders zeggen ook dat wij stom zijn. Dat snap ik dan ook weer niet.
    Want ons accent is normaal (behalve dat van mij) 8D


    You’re falling into history.

    Nyx schreef:
    Waarom vinden sommige Nederlanders België stom?

    Ik heb trouwens niets tegen NL. ^^

    belgies is nederlands met accent n.n


    Dress me, I'm your manne-quin

    Reloaded schreef:
    Niks persoonlijk tegen nederlanders, maar gewoon nederland in het algemeen..
    1. Oranje is de meest afschuwelijke kleur!
    2. Jullie accent is zoo raar..
    3. iedereen verkiest zijn land boven de buurlanden, normaal, jullie doen dat ook hoor! ;D

    En het gaat niet perse ofdat nederland stom is, je moet altijd je eigen land er beter laten uitkomen, neh?

    1. Oranje is de kleur van gekte. :9~ En van ons elftal, dus ik hou der van 8)
    2. Neee... júllie accent is raar 8D
    3. Klopt :Y)

    CandyKiss schreef:
    Ik vind het accent eigenlijk best wel hatelijk...
    Maar ja, zoveel Nederlanders zeggen ook dat wij stom zijn. Dat snap ik dan ook weer niet.
    Want ons accent is normaal (behalve dat van mij) 8D


    En zo zijn onze accenten normaal voor ons.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    i don't know.
    ik kom namelijk uit nederland. :"D


    Life is a beautiful struggle

    Prodigy schreef:
    Blijven we wel on topic in plaats van verder te gaan over Markje? (nerd)

    Maar dat is toch óók een leuk onderwerp..? :9~

    I don't know and I don't care. What the hell maakt het nou weer uit wat je afkomst is? Zo beginnen de oorlogen dan.. ;D


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Och tja :P


    Life is hard and then we die

    Afterlife schreef:
    (...)

    En zo zijn onze accenten normaal voor ons.


    Ja, maar dan moeten jullie ook niet klagen dat onze accenten raar zijn. Want dat hoor ik vaak genoeg.


    You’re falling into history.

    De helft van mijn vriendengroep is Nederlander. Ik hou van (de meeste) Nederlanders, die zijn veel opener en gezelliger dan Belgen.
    En die accenten hebben er niets mee te maken. Ik woon zelf in Belgisch Limburg, en hier heeft elk dorp een eige accent. Het zou nogal erg zijn moest elk dorp elkaar haten vanwegen het accent o_O

    -België is gwn jaloers op NL omdat zij het wk wel hebben gehaald ;D-


    So silently, you make my day so unreal and never ending