• Hee, weet je ik heb gister zitten nadenken en tja... Vroeger was ik altijd zo jaloers op die meiden van MTV met hun uiterlijk en hun veel te dure kleding en zo voorts, maar ja ik ben nou van mening... Ik ben eigenlijk gewoon blij met mezelf. Ik ben dan niet een rijk, prachtig, modelletje met een barbie face. Maar dat maakt mij niet meer uit. Ik heb dingen die hun nooit zullen krijgen. Zoals, geluk, ookal zie je er uit als Miss Holland dan nog wil dat immers niet zeggen dat je gelukkiger bent, toch?

    Om dit nuttig te houden vraag ik jullie:
    Hoe denken jullie over jezelf? En hoe dachten jullie VROEGER over jezelf? Is er veel veranderd?

    xx

    Niet zo goed.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb altijd al gedacht dat ik mezelf niet leuk zou vinden als ik mezelf ontmoette. En dan vroeg ik me af hoe andere mensen me kunnen leuk vinden.


    I lost myself in FM airwaves

    Mijn gedachtes over mezelf zijn heeel erg veranderd. Ik heb tijden gehad dat ik mezelf nog net niet verafschuwde.. Maar ik vond mezelf dik, lelijk en dat soort dingen :'D.. En misschien is het wel meer onzekerheid geweest, kan ook.. Maar nu denk ik een heel stuk positiever over mezelf. Ik heb me leren accepteren en ik weet nu dat ik misschien molliger ben dan anderen, maar dat ik niet dik ben.. En soms vind ik mezelf nog steeds lelijk, maar ook daarvan weet ik toch wel dat ik niet echt lelijk ben. Dus ik ben een stuk positiever over mezelf gaan denken (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Is niet veranderd tegenover vroeger.


    Some people make the world special just by being in it

    Ik vond mezelf vroeger lelijk, en nu nog steeds.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Boundaries schreef:
    Mijn gedachtes over mezelf zijn heeel erg veranderd. Ik heb tijden gehad dat ik mezelf nog net niet verafschuwde.. Maar ik vond mezelf dik, lelijk en dat soort dingen :'D.. En misschien is het wel meer onzekerheid geweest, kan ook.. Maar nu denk ik een heel stuk positiever over mezelf. Ik heb me leren accepteren en ik weet nu dat ik misschien molliger ben dan anderen, maar dat ik niet dik ben.. En soms vind ik mezelf nog steeds lelijk, maar ook daarvan weet ik toch wel dat ik niet echt lelijk ben. Dus ik ben een stuk positiever over mezelf gaan denken (:

    Jij noemt nu precies de dingen op waar ik vroeger ook last van had! :')

    Vroeger vond ik mezelf vreselijk en je kon het zo erg niet bedenken. Maar dat is heel erg veranderd, ik vind dat ik mooi ben zoals ik ben en ik ben blij dat ik zo ben. Want ik weet ook wel dat er mensen zijn die nog veel lelijker zijn. Ik vind mezelf nog wel een beetje dik maar dat valt wel mee. -Alleen mijn kont en benen dan- En ik ben best onzeker of mensen mij wel aardig vinden maar toch heb ik meer zoiets van: Als je me niet aardig vind is dat niet mijn probleem. Ik heb zoveel goede vriendinnen en die vinden mij wel aardig en daar gaat het om!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nou, nog niet zo erg lang terug had ik er heel veel moeite mee om mezelf te accepteren. Ik vond mezelf er niet leuk uitzien, maar dat is al veranderd. Daarna had ik eigenlijk veel meer problemen met wie ik vanbinnen was, aangezien ik nu niet bepaald het 'spontane jolige typje' ben, om het zo maar te zeggen. Ik wilde graag zo zijn, maar nu heb ik eigenlijk geaccepteerd dat ik niet zo snel op mensen afstap. Het duurt bij mij gewoon een tijdje alvorens ik bij iemand écht mezelf kan zijn en mensen moeten maar door mijn verlegenheid heenkijken. Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel meer uit wat mensen over me denken, ik ben wie ik ben. En als dat niet goed genoeg is, dan kunnen mensen voor mijn part opflikkeren.

    En dat is hoe ik nu denk (: Sinds kort nog maar, maar ik voel me echt stukken en stukken beter en positiever (:


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Als ik nu naar foto's kijk van vroeger vind ik mezelf echt heel dik. Maar nu ben ik ook groter en slanker en eigenlijk vind ik mezelf best mooi. En dat kan dan misschien egoïstisch klinken, maar ik heb liever mezelf mooi vinden dan lelijk.


    All was well.

    Jean schreef:
    Als ik nu naar foto's kijk van vroeger vind ik mezelf echt heel dik. Maar nu ben ik ook groter en slanker en eigenlijk vind ik mezelf best mooi. En dat kan dan misschien egoïstisch klinken, maar ik heb liever mezelf mooi vinden dan lelijk.


    Jezelf mooi/leuk/goed vinden is niet egoïstisch, ofwel 'ego'. In mijn ogen ben je pas ego als je jezelf verhéven gaat voelen boven anderen, niet als je blij bent met jezelf en jezelf accepteert, want dat is alleen maar goed. Zo ga je zelf veel fijner door het leven en daarnaast kun je ook veel meer voor andere mensen betekenen, als jij zelf zeker bent over jezelf (:


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Jean schreef:
    Als ik nu naar foto's kijk van vroeger vind ik mezelf echt heel dik. Maar nu ben ik ook groter en slanker en eigenlijk vind ik mezelf best mooi. En dat kan dan misschien egoïstisch klinken, maar ik heb liever mezelf mooi vinden dan lelijk.

    Jij bent ook gewoon vreselijk lekker, Lize :9~


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Dat verschilt van dag tot dag bij mij. Er zijn dagen dat ik in de spiegel kijk en denk: "Wat is er van mij geworden? Zo'n monster." Maar er zijn dagen dat ik in de spiegel kijk en en denk: "Wow, ik zie er goed uit vandaag."
    En ik vind mezelf beter tegenover vroeger :Y)

    Ik vind mezelf niet geweldig ofzo, maar ik verafschuw mezelf ook niet, zegmaar. Ik kan genoeg dingen opnoemen die ik wil veranderen aan mezelf, maar het gaat er om dat ik nog gezond ben. Niemand is perfect dus de minpuntjes aan mezelf probeer ik gewoon te accepteren. Dus over het algemeen ben ik wel tevreden met mezelf. (:

    Ik ben tevreden met mezelf. Ik hoef niet perfect te zijn en dat wil ik ook niet zijn. Ik twijfel alleen soms aan wat anderen van me vinden, maar ik ga me niet veranderen voor die 'anderen'. En vroeger dacht ik daar eigenlijk nog niet zo over na...

    [ bericht aangepast op 8 aug 2010 - 12:39 ]


    You are beautiful, you are love.

    Haha ik heb altijd het idee dat ik gewoon echt een bitch ben. Kan ook goed kloppen omdat ik tegenover mensen altijd een beetje spottend ben. Maar over het algemeen ben ik best tevreden. (nerd)