• Ik weet het, je mag niet schelden op Quizlet. Maar ik heb toch wel even een vraagje. Sommige mensen verstaan shit, kut en fuck onder scheldwoorden, anderen niet. (waaronder ik)

    Dus: Wat wordt op Quizlet verstaan onder schelden/scheldwoorden?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik ben ook geen Christin,of zo opgevoed en ik vind het ook logies. Zeker als je onze leeftijd heb moet je dat toch wel ongeveer weten.
    Ik bedoelde het niet aanvallend.


    Dat snap ik ook wel, maar nog zijn er genoeg mensen die lang niet goed weten wat het écht betekend of wat ze écht zeggen. Ook gewoontes en feestdagen zijn vaak al veel ouder als mensen weten. Denk maar aan de Romeinen; Bijna alles in deze tijd is gebaseerd op dingen die hun al 'ontworpen' hebben. Wegen, flats (Ja, toen al), vele tools van hedendaagse chirurgie. Enzovoorts.

    Ik bedoel het ook niet aanvallend. Wil enkel en alleen duidelijk maken dat mensen vaak veel minder weten over dingen als ze denken.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mehe en dan te bedenken dat vroeger mensen met een verstandelijke beperking onderverdeeld werden in idioten, debielen, imbecielen. Dat waren gewoon geaccepteerde medische termen in die tijd :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Afterlife schreef:
    (...)

    En toch vind ik het hypocriet. Zelf let ik er wel op niet teveel te schelden. Maar dan denk ik terug aan mijn opa, die kanker in zijn hele lijf had en die zelf de godganse dag zich verrot schold. En zo ook met vele andere soortgelijke situaties. Ja, het zijn 'heftige' woorden, maar ik vind dat mensen eens wat minder hypocriet en kleinzielig moeten zijn over dat soort dingen.

    Stel: Jouw moeder/vader overlijdt aan kanker. (niet dat dat bij mij zo is ofzo) Maar stel. Zou je dan nog steeds volop kanker kanker door de straten gillen? (cat)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Temerarious schreef:
    (...)
    ja dus, mijn opa is ook dood aan kanker.
    wat doet het hem dat ik er dan niet mee mag schelden?


    Het gaat om respect voor andere mensen. Het kan heel veel pijn doen. Zo ken ik ook twee jongens wiens zusje aan kanker is overleden, en alleen als als ze het woord horen, krijgen ze echt tranen in hun ogen. Dáárom. Het is gewoon onzin om met welke ziekte dan ook te schelden. Waarom zou je?


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Meh schreef:
    Mehe en dan te bedenken dat vroeger mensen met een verstandelijke beperking onderverdeeld werden in idioten, debielen, imbecielen. Dat waren gewoon geaccepteerde medische termen in die tijd :Y)

    Net zoals mongool. Want dat mag je dan natuurlijk wel zeggen :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Afterlife schreef:
    (...)

    Dat snap ik ook wel, maar nog zijn er genoeg mensen die lang niet goed weten wat het écht betekend of wat ze écht zeggen. Ook gewoontes en feestdagen zijn vaak al veel ouder als mensen weten. Denk maar aan de Romeinen; Bijna alles in deze tijd is gebaseerd op dingen die hun al 'ontworpen' hebben. Wegen, flats (Ja, toen al), vele tools van hedendaagse chirurgie. Enzovoorts.

    Ik bedoel het ook niet aanvallend. Wil enkel en alleen duidelijk maken dat mensen vaak veel minder weten over dingen als ze denken.

    Hedendaagse chirurgie niet,maar je hebt helemaal gelijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Reassurance schreef:
    (...)
    Net zoals mongool. Want dat mag je dan natuurlijk wel zeggen :'D

    Mongolië heeft een keer een aanklacht ingediend tegen dat woord :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoezo hypocriet en kleinzielig.


    Dat gaf ik al als voorbeeld aan met bijvoorbeeld mijn opa. En mensen schelden toch ook met tering, tyfus en pest(pokken), schurft (enz.)? Dat zijn toch ook dodelijke ziektes geweest? Daarom vind ik het hypocriet. Omdat ze dat soort dingen wel doen en anderen afkeuren. En dan kan je me vertellen dat die ziektes allang niet meer bestaan, maar heel veel ervan loeren nog in arme landen hoor.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Meh schreef:
    Mehe en dan te bedenken dat vroeger mensen met een verstandelijke beperking onderverdeeld werden in idioten, debielen, imbecielen. Dat waren gewoon geaccepteerde medische termen in die tijd :Y)

    Maar toen dachten ze ook dat een vrouw gek kon worden door een orgasme te krijgen,ze alleen kinderen kon krijgen als ze een orgasme had gehad(daar komt het fake orgasme vandaan), dat vrouwen hoorde te zitten omdat ze brede bekken hebben.Je wilt ook niet weten hoe ze de mensen toen behandelde,moordenaars hadden het nog beter.En zo kan ik wel even door gaan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Temerarious schreef:
    maakt mij helemaal geen flikker uit.
    ik scheld met alles wat in me opkomt.
    dus ook godverdomme, kanker, tyfus, aids etc.

    Ja dat heb ik ook. Als ik echt boos ben, dan ben ik ook echt heel boos, en dan ga ik niet nadenken over wat voor scheldwoorden ik ga gebruiken. Dan zeg ik gewoon wat er allemaal in me opkomt.

    Hiermee bedoel ik niet dat ik vóór het schelden met kanker ben, trouwens. Maar ik ben ook niet tegen (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hedendaagse chirurgie niet,maar je hebt helemaal gelijk.


    Ook dat wordt vaak gebaseerd op oud gereedschap. Misschien niet uiterlijk maar wel in graden berekening e.d. Ik bedoel ook niet de machines maar het echte gereedschap, zoals scalpels en dergelijke.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Exercitus schreef:
    (...)
    Maar toen dachten ze ook dat een vrouw gek kon worden door een orgasme te krijgen,ze alleen kinderen kon krijgen als ze een orgasme had gehad(daar komt het fake orgasme vandaan), dat vrouwen hoorde te zitten omdat ze brede bekken hebben.Je wilt ook niet weten hoe ze de mensen toen behandelde,moordenaars hadden het nog beter.En zo kan ik wel even door gaan.

    Lol, als ik ooit iemand hoor schelden met het woord 'Orgasme' dan ga ik lachen (krul)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Uhhh, ik wil niet op gaan treden als jullie mama ofzo, maar het was niet mijn bedoeling hier 1 of andere discussie te gaan ontketenen over hypocriet e.d.(cat)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Reassurance schreef:
    (...)
    Lol, als ik ooit iemand hoor schelden met het woord 'Orgasme' dan ga ik lachen (krul)



    Hahahaha. "Krijg jij maar lekker een orgasme, klootzak!"

    -plat- :'D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Conflate schreef:
    Uhhh, ik wil niet op gaan treden als jullie mama ofzo, maar het was niet mijn bedoeling hier 1 of andere discussie te gaan ontketenen over hypocriet e.d.(cat)

    Een goede discussie zolang het beschaafd blijft kan altijd toch? (krul)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.