• De stelling van vandaag luidt:
    Een kind met gescheiden ouders mag niet zelf kiezen bij wie het gaat wonen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    jawel, mjn ouders zijn nl gescheiden, en ik wil niet zo vaak bij mijn vader zijn, daarom was er eerste helemaal geen omgangsregeling, dan mag je zelf weten waar je bent, maar nu is er wat veranderd, en nu met ik 2 weekenden in de maand naar mijn vader, maar dat heb ik allemaal zelf, met mijn broer, mogen beslissen


    A woman's best make up is her smile

    Ja ik vind van wel. Ook als ze onder de 12 zijn moet er naar geluiserd worden (oké als ze niet helemaal zelf moeten beslissen, maar ze moeten wel inspraak hebben.)
    Verder vind ik dat het kind ook mag kiezen dat het co-ouderschap wil. (zou ik toch doen mochten de mijne scheiden.)
    En contact met beide ouders blijft belangrijk. behalve één van beide iets erg met het kind heeft gedaan ofzo


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Oneens,
    al mag dat tot 12 sowieso niet zekers?

    Licht aan de leeftijd. Maar als ze oud genoeg zijn dan wel,met hulp natuurlijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    vanaf 12 jaar mag dat wel

    SchoenVeter schreef:
    vanaf 12 jaar mag dat wel

    Dat is niet waar, was het maar waar. Je krijgt vanaf 12 jaar hoorrecht in de rechtbank, niet het recht om zelf te kiezen.


    En als ik niet zelf mocht kiezen had ik nu nog bij m'n moeder gezeten, dus ik zeg oneens.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik mocht niet kiezen :') Maar ik was ook nog jong, maar ze hebben wel het recht om te kiezen.


    -

    Ik vind van wel.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Oneens. Anders zou ik echt doodgaan.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Courtesan schreef:
    Tot de leeftijd van 12 mag dat sowieso niet, wat ik dan weer wel goed vind. Ik vind dat kinderen van 12 en ouder het wel zelf mogen beslissen.

    Ik ben het wel met je eens, maar langs de andere kant vind ik dat de kinderen toch wel altijd een béétje inspraak mogen hebben, ook al zijn ze dan - 12.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2010 - 16:25 ]


    Beeeeeeeesje :-)

    Ik vind dat het kind mag kiezen bij wie ze gaat wonen, maar ik vind ook dat de ouder waarvan het kind voor kiest om niet bij te gaan wonen haar/hij in de weekenden moet zien ofzo ;D
    x

    [ bericht aangepast op 2 sep 2010 - 17:16 ]


    Simple, but effective.

    Yukari schreef:
    Het kind heeft het recht om zelf te mogen kiezen waar die wilt wonen. Maar als ze nog heel jong zijn kan er ook een beslissing voor hun genomen worden.

    Agree


    I lost myself in FM airwaves

    Oneens. Wat een domme stelling.
    Een kind is een mens en geen bezit dat je zomaar even mee neemt!


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Arsenal schreef:
    Junge. Die stellingen worden als maar raarder en raarder..


    indeed.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    ik vindt dat het kind zelf mag kiezen bij wie hij graag is ongeacht of de ouders met ruzie uit elkaar gaan of niet


    Miracle!!