• De stelling van vandaag luidt:
    Een kind met gescheiden ouders mag niet zelf kiezen bij wie het gaat wonen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Een kind van 3 kun je niet vragen bij wie hij/ zij liever is want dan zul je alletwee horen. Maar een kind van 12 die kan die keuze maken ( met pijn. ) omdat die nadenkt aan; met wie kan ik het beste praten? Wie is minder streg? Bij wie kan ik nog gewoon naar school en blijf ik gewoon mijn vrienden zien. Als een kind dat echt niet kan dan is er ook nog een optie dat ze de ene week bij hun moeder en de andere week bij de vader.


    Mensen die om je lachen hebben geen leven

    Yukari schreef:
    Het kind heeft het recht om zelf te mogen kiezen waar die wilt wonen. Maar als ze nog heel jong zijn kan er ook een beslissing voor hun genomen worden.

    2Nurd schreef:
    Oneens.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    gewoon zelf kiezen!


    You can close your eyes for things you don't want to see, but you can't close your heart for things you don't want to


    Oneens.
    Dat zou erg zijn Ö


    How y'all doin'?

    Ik denk dat als het kind oud genoeg is het wel zelf mag beslissen waar het gaat wonen.


    I'm not ready to let go cause then I'd never know what I could be missing

    De regeling nu is goed toch? Vanaf 12 jaar. Waarom moet hier dan een stelling over gemaakt worden?


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Ik vind dat je het zelf zou mogen Kiezen. Wat als je bv. Bij je vader moet wonen en jullie kunnen niet met elkaar leven zonder ruzies. En met je moeder echt als beste vriendinnen door het leven gaat en besluiten ze dat je niet bij je moeder mag blijven wonen. EEN echte Ramp...

    Hagelslag schreef:
    De regeling nu is goed toch? Vanaf 12 jaar. Waarom moet hier dan een stelling over gemaakt worden?

    Je hebt vanaf 12 jaar alleen hoorrecht.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Courtesan schreef:
    Tot de leeftijd van 12 mag dat sowieso niet, wat ik dan weer wel goed vind. Ik vind dat kinderen van 12 en ouder het wel zelf mogen beslissen.


    Eens. Al is 12 ook redelijk jong ... ik zelf zou persoonlijk 14 of 15 zeggen dan.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Despicable schreef:
    Ik vind dat het kind zelf moet kiezen, natuurlijk is het wel moeilijk om te kiezen tussen je ouders. Maar straks wordt het kind geplaatst bij de ouder die hij/zij juist niet mag.


    All this dampness is damp.

    Cornflakes schreef:
    (...)
    Je hebt vanaf 12 jaar alleen hoorrecht.

    Als 12-jarige mag je kiezen voor je vader of moeder. Dat mocht een vriendin van mij ook toen ze 12 was.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    oneeeeens


    happy girls are the prettiest girls

    Hagelslag schreef:
    (...)
    Als 12-jarige mag je kiezen voor je vader of moeder. Dat mocht een vriendin van mij ook toen ze 12 was.
    Maar er wordt heus gekeken naar wat er goed voor je is. Als je moeder alcoholist is, en jij wilt daar wonen plaatsen ze er niet. (:

    Overigens vind ik ook dat je zelf mag kiezen, hoewel het wel lastig is om die leeftijdsgrens te bepalen. Een kind van twaalf zou daar te jong voor kunnen zijn, maar er zijn ook bepaalde kinderen die al erg volwassen zijn. Ik denk dat de rechter en de kinderbescherming moet gaan bepalen naar wat het beste is voor de toestand van het kind. Het beste zou dan zijn dat er na een half jaar gekeken wordt of de toestand positief is, en anders veranderen.

    Natuurlijk wel. Ö


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen