• De stelling van vandaag luidt:
    Een kind met gescheiden ouders mag niet zelf kiezen bij wie het gaat wonen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hangt er vanaf hoe oud het kind is. Kijk, als je kind 3 is, ga je toch niet vragen ''En, zou jij liever bij papa of bij mama willen wonen?'' :S
    Maar een kind van 12 zou denk ik prima kunnen beslissen of die liever bij de vader of moeder zou willen wonen.


    Never say Never

    Hmm , k vind dat het juist wel mag.
    Dalijk bepalen de ouders bij wie je gaat wonen, en dan zit je daar doodongelukkig.
    Gewoon kiezen.

    ik vind dat kinderen zelf mogen beslissen,maar ik vind wel dat ze sowieso contact met beide ouders moeten hebben.
    =>-Bij mama wonen maar met papa maile,...
    -2 weken bij mama,ee, weekend bij papa
    - co-ouderschap =)
    x


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Mijn ouders zijn gescheiden. En ik mocht op het begin niet naar mijn vader gaan... terwijl ik dat graag wou. Ik had veel problemen met mijn moeder, zij mishandelde mij en mijn zus. Eerst geloofde niemand ons, maar nu het uit is gekomen heeft de rechter 3 jaar geleden uitgesproken dat ik niet meer naar haar moet gaan.
    Dus het klopt wel, maar het ligt ook wel aan de situatie/band tusse ouders/hoe moeder of vader is.

    ik vind dat het kind zelf mag bepalen naar wie het gaat. maar ik vind wel dat hij of zij of bij de moeder of bij de vader echt woont. bijvoorbeeld; het kind is 'geplaats' bij de moeder, dan vind ik dat dat kind zelf mag weten wanneer hij/zij naar de vader gaat. snappie?


    You don't have to change.

    oneens kinderen mogen zelf weten bij wie zel wel of niet willen wonen xD


    Miracle!!

    Stripe schreef:
    HAHA, dat is wel heel grappig. 8D Dan moeten die ouders er maar voor zorgen dat ze niet gaan scheiden, dan hoeft het kind sowieso niet te kiezen. En als die ouders er voor kiezen om te scheiden, dan vind ik ook dat het kind mag beslissen waar het woont en wanneer. :'3


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

    Stripe schreef:
    HAHA, dat is wel heel grappig. 8D Dan moeten die ouders er maar voor zorgen dat ze niet gaan scheiden, dan hoeft het kind sowieso niet te kiezen. En als die ouders er voor kiezen om te scheiden, dan vind ik ook dat het kind mag beslissen waar het woont en wanneer. :'3


    Noch 1000 mal durch die Unendlichkeit dann sind wir endlich frei.

    Stripe schreef:
    HAHA, dat is wel heel grappig. 8D Dan moeten die ouders er maar voor zorgen dat ze niet gaan scheiden, dan hoeft het kind sowieso niet te kiezen. En als die ouders er voor kiezen om te scheiden, dan vind ik ook dat het kind mag beslissen waar het woont en wanneer. :'3

    soms wel, soms niet.
    Mijn ouders zijn zelf gescheiden en ik woon bij mijn mama omdat ik hier naar school ging enzo...
    Maar stel je voor dat je moeder gaat scheiden omdat je vader drugs neemt en vaak zat is enzo , dan zal je wel bij je moeder gaan wonen.
    of je kan kiezen als ze gewoon uit elkaar gaan omdat ze ruzie hadden , om weetikveel wat zoals mijn ouders, mijn moeder vond mijn vader te belachelijk :9~, dan heeft die niks misdaan en dan kan je kiezen xd

    Ik denk dat in de eerste plaats de ouders moeten oordelen.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ik vind dat het kind zelf moet kiezen, anders wordt het toch alleen maar ongelukkig.(nerd)


    "Son when you grow up, will you be the savior of the broken, the beaten and the damned?"

    Uitbuiting -protest-
    Dan heeft dat kind ook geen leuk leven meer, als die niet zelf mag kiezen.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    uhu.


    Levensgenieter.

    nerveus schreef:
    Oneens. Ik vind dat alle kinderen recht hebben om zelf te kiezen waar ze willen gaan wonen. ;)


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.