• AMSTERDAM - Een meisje dat zich heeft laten filmen terwijl ze een aantal jonge hondjes in een snelstromende rivier gooide, is geïdentificeerd en in Bosnië aangehouden.
    Dat melden verschillende media vrijdag. Het filmpje circuleert sinds enkele dagen op internet en leidde tot veel verontwaardigde reacties. Anonieme gebruikers van het bekende internetforum 4chan - die eerder de identiteit achterhaalden van een vrouw die een kat in een vuilcontainer gooide - openden een klopjacht op het meisje, en de Amerikaanse regisseur Michael Bay (Transformers) loofde een beloning uit van 50.000 dollar voor wie het meisje zou aangeven.

    Aan de hand van tips van plaatselijke dierenrechtenorganisaties heeft de politie in de Bosnische stad Bugojno het meisje opgespoord en aangehouden. Ook haar broer, die de camera zou hebben bediend, werd opgepakt. Later deze week worden haar ouders verhoord.

    Het tienermeisje kan - als ze schuldig wordt bevonden aan dierenmishandeling - een boete krijgen die kan oplopen tot vijfduizend euro.

    Het gewraakte filmpje is hier te zien (schokkende beelden)



    IK WAARSCHUW, NIET KIJKEN ALS JE WEET DAT JE ER NIET TEGEN KAN!!

    Bron

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 12:57 ]

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.

    Haar ouders zijn hier niet persé meer verantwoordelijk voor dan zijzelf, of de mensen in haar omgeving. Want de opvoeding ligt namelijk niet alleen bij haar ouders, maar ook bij vrienden, docenten, gewoon iedereen die invloed op haar heeft. - is maatschappijleer toch nog ergens handig voor - dus als je de opvoeding de schuld wilt geven, ligt de schuld wel bij een heleboel mensen. Tenminste, dat ligt wel aan haar omgeving enzo, maar je snapt mijn punt wel (:


    all I want for christmas is a girlfriend

    Ze zouden dat is met haar moeten zo de rivier in gooien,Kom op jongens zoiets doe je toch niet.
    Ze komt er veel te goed mee weg met die boete.


    You are free. Free to dream, to love, to laugh and find peace. Free to be you and happy.

    Poetic schreef:
    (...)
    Haar ouders zijn hier niet persé meer verantwoordelijk voor dan zijzelf, of de mensen in haar omgeving. Want de opvoeding ligt namelijk niet alleen bij haar ouders, maar ook bij vrienden, docenten, gewoon iedereen die invloed op haar heeft. - is maatschappijleer toch nog ergens handig voor - dus als je de opvoeding de schuld wilt geven, ligt de schuld wel bij een heleboel mensen. Tenminste, dat ligt wel aan haar omgeving enzo, maar je snapt mijn punt wel (:


    Ja, je hebt daar inderdaad wel een punt. Maar ik ben toch van mening dat het de taak van de ouders is om haar - tot haar achttien jaar - op het rechte pad te houden. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.

    I agree. Ze is nog maar een meisje, misschien ligt het aan haar opvoeding, misschien lijdt ze aan een of andere stoornis (ADD -dunno-), en dat neemt niet weg dat het vreselijk is, maar al die 'doodwensen' gaan wel een beetje te ver.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 19:31 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Happysnail schreef:
    (...)
    I agree. Ze is nog maar een meisje, misschien ligt het aan haar opvoeding, misschien lijdt ze aan een of andere stoornis (ADD -dunno-), en dat neemt niet weg dat het vreselijk is, maar al die 'doodwensen' gaan wel een beetje te ver.


    Inderdaad. _O_

    Wie weet heeft zij van haar ouders van kleins af aan geleerd dat honden 'slecht' zijn. Haar ouders kunnen haar geleerd hebben dat honden gevaarlijk en/of vuil zijn, omdat ze zelf niet echt iets met honden hebben. Onbewust heeft zij dan wel een afkeer voor honden ontwikkelt heeft en dat kan dan tot dergelijke handelingen leiden. (Ik zeg dit maar als voorbeeld)


    If we had not a soul, music would have created it.

    Aah , 5000 euro boete? en das dan nog het max? kom op


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.


    Maar ze doet het toch, en ze heeft toch die hondjes in de sloot gegooid, dus vind ik het goed dat ze gestraft word (al had het wel een hogere straf mogen zijn).
    Anders kun je bij alles wat minderjarige doen wel zeggen dat het aan hun opvoeding ligt


    There are several things that I have been doing wrong.

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.


    Onzin, als jij inbreekt in een winkel ligt dat ook lang niet altijd aan je ouders. Ik spreek uit eigen ervaring dat je omgeving je totaal kan verzieken, wat voor opvoeding je ook hebt of wat je ouders ook proberen.
    En als een meisje van 14 iemand vermoord is dat de schuld van de ouders dan? Of dan niet? Waarom dan wel als ze dieren vermoord?
    Nee hoor, de dood aan zulke mensen als het aan mij ligt. En laat het me niet meemaken van dichtbij, want dan krijgen ze het ook echt.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik hoop dat ik haar nooit onder ogen kom, anders duw ik haar er persoonlijk in. Wat een godverdomme kutwijf. Ik kan hier echt niet tegen.

    Bro schreef:
    Ik verzuip haar straks nog in die rivier, viswijf.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    VIJFDUIZEND euro maar? Jeeeezus. Dat kind moeten ze minimaal 20 keer zoveel laten betalen en dan komt ze er nog goed vanaf. Wat mij betreft sluiten ze d'r gewoon op in een Thaise gevangenis ofzo, dat ze hard lijdt ook, achterlijk kind. Bah.
    Achja, ze zal toch wel door ontzettend veel mensen worden gehaat voor het leven, het zou me niks verbazen als ze een paar keer vet hard in elkaar wordt geslagen.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 21:36 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Geef me haar adres en een honkbalknuppel, dan zal ik zorgen dat ze de straf krijgt die ze verdient.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Bro schreef:
    Ik verzuip haar straks nog in die rivier, viswijf.

    Als het een viswijf is, wordt het nog moeilijk om haar te verzuipen denk ik :/

    Cloudburst schreef:
    Uiteraard is het afschuwelijk wat zij gedaan heeft. Maar ergens vind ik het vreemd dat zij een straf krijgt. Ze is toch minderjarig (want ik zie nergens haar leeftijd, maar ze wordt omschreven als 'een meisje', dus ik veronderstel dat ze de achttien jaar nog niet voorbij is), dus vind ik dat de fout in de opvoeding ligt en haar ouders een straf moeten hebben. Oké, dit klinkt wel raar, maar dat is toch mijn redenering.


    Als ouders hun kind zeggen dat ze niet mogen roken of drinken, doen ze het vaak ook gewoon dus waarom zouden ze dit niet tegen wat ze is aangeleerd in doen. Als ze baby's in de rivier had gegooid had ze levenslang gekregen, no matter what. Dus waarom zou ze dat nu niet krijgen. Mensen zijn zieke wezens.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Thingies schreef:
    Geef me haar adres en een honkbalknuppel, dan zal ik zorgen dat ze de straf krijgt die ze verdient.

    Dat is niet eens genoeg,
    Ze moet levend begraven worden. En dan hoop ik dat ze visioenen ziet van die arme puppy's.