• De stelling van vandaag luidt:
    Er mag alleen Nederlands worden gesproken op school (tenzij een les van een andere taal).

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens (:


    -

    Helemaal mee eens.
    Je weet per slot van rekening níet wat iemand zegt als diegene Turks of Marrokaans of misschien zelfs Spaans gaat praten.
    We leven in Nederland, dus praat dan ook maar lekker Nederlands op school.
    Wat je thuis doet moet je zelf weten.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Eens.
    Op school moet je kennis opdoen en daar moet je onder andere Nederlands praten. School werkt met de wettelijke regels en daar hoort ABN ook bij.
    Als iemand nou nog geen Nederlands kan, maar daar wel ontzettend zijn best voor doet, dan vind ik dat er wel af en toe Engels gepraat mag worden. Maar alleen om uit te leggen wat er gezegd wordt. Diegene moet er dan wel van leren, wat dus betekent dat niet gelijk alles in het Engels of weetikveelwatvoortaal gezegd moet worden.

    Hoe het in België zit, weet ik niet x3.


    To live would be an awfully big adventure

    Ja helemaal mee eens. Buitenlanders komen naar Nederland, dan moeten ze de taal beheersen ook.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Stripe schreef:
    Ja. We wonen niet voor niets in Nederland. (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Iedereen moet zich maar aanpassen aan het land. Dat moeten wij ook altijd dus dat mag de rest nu ook eens gaan leren.


    idd. iedereen moet maar gewoon nederlands praten. of brabants haha

    [ bericht aangepast op 15 okt 2010 - 14:28 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ja, ze moeten zich aanpassen aan Nederland als ze hier ook komen wonen.


    your eyes are like stars in the night.

    Springfield schreef:
    Iedereen moet zich maar aanpassen aan het land. Dat moeten wij ook altijd dus dat mag de rest nu ook eens gaan leren.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Stripe schreef:
    Ja. We wonen niet voor niets in Nederland. (:


    Life is a beautiful struggle

    oneens, ik praat normaal altijd limburgs ^^


    A woman's best make up is her smile

    Bij ons is er eigenlijk niemand die een andere taal spreekt dan Nederlands, zelfs niet in de taallessen :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Helemaal mee eens. En dan niet alleen in scholen, maar in heel Nederland. Ik heb er een pésthekel aan als buitenlanders in het openbaar in hun eigen taal gaan praten. Als ze bezig zijn met het leren van de taal, prima, maar anders, gewoon normaal net als iedereen Nederlands praten aub.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2010 - 15:36 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    nerveus schreef:
    Mee eens. Turkse mensen gaan soms ook turks praten, maar hallo, we zijn in Nederland! Dan vind ik dat je ook wel Nederlands moet spreken op school.

    nerveus schreef:
    Mee eens. Turkse mensen gaan soms ook turks praten, maar hallo, we zijn in Nederland! Dan vind ik dat je ook wel Nederlands moet spreken op school.


    ik ben tot mijn 10e in polen opgegroeid. Ik ga nu toch ook niet opeens pools praten, alleen, omdat ik dat kan. We wonen hier wel in Nederland!


    I Lick The Gun When I'm Done, Cuz I Know That Revenge Is Sweet

    Eens, je ben in NL en je zit op een Nederlandse school. Vind het totaal niet veilig als mensen in een andere taal zitten te praten.


    Today will be Girl's Day party with you~