• De stelling van vandaag luidt:
    Er mag alleen Nederlands worden gesproken op school (tenzij een les van een andere taal).

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    FACEPLANT schreef:
    Helemaal mee eens. En dan niet alleen in scholen, maar in heel Nederland. Ik heb er een pésthekel aan als buitenlanders in het openbaar in hun eigen taal gaan praten. Als ze bezig zijn met het leren van de taal, prima, maar anders, gewoon normaal net als iedereen Nederlands praten aub.


    ook een goeie. mijn moeder praat wel de hele tijd pools tegen mij op straat, zó irritant. dan denk ik echt van: jeezus, je woont nu verdomme in NL, je hebt er zelf voor gekozen, doe dan tenminste een béétje je best><


    I Lick The Gun When I'm Done, Cuz I Know That Revenge Is Sweet

    Springfield schreef:
    Iedereen moet zich maar aanpassen aan het land. Dat moeten wij ook altijd dus dat mag de rest nu ook eens gaan leren.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Eens. Ik word er gestoord van dat mensen in het Turks door de klas roepen en dat alleen de Turken dan gaan lachen. En dat ze me in het Turks gaan uitschelden, ofzo. Ik ga toch ook geen indonesisch praten? Vind ik simpelweg heel erg asociaal.


    You move me ......... Kurt

    PUKKELxDING schreef:
    Niet mee eens.


    Comedy is simply a funny way of being serious.

    mee eens


    Never mess with a girl, you get hurt

    Eens, we wonen toch in Nederland
    en hoe wil je hier ooit een goede baan vinden als je de Nederlandse taal niet eens goed spreekt/schrijft
    en wat je thuis doet, moet je helemaal zelf weten

    Eens

    Ja, dat vind ik eigenlijk wel.
    Maaargoed, ik vind nu ook niet dat ze je een opmerking moeten geven als je voor de grap in het Frans tegen je vriendin praat.


    effort never betrays you

    Oneens.
    Ik vind dat het juist goed is om meertaligheid te bevorderen, zoals bijvoorbeeld het Fries op scholen in Friesland.
    Wel vind ik dat alle leerlingen verplicht goed nederlands moeten kúnnen spreken, en dit ook moeten doen als de leraar het vraagt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Eens, we leven in Nederland en spreken hier de Nederlandse taal.


    ars moriendi

    Eens.
    Ik krijg telkens het gevoel dat ze over me praten, waarom zouden ze anders een andere taal spreken?


    In Soviet Russia car drives you.

    Haha, niet eens.
    Op mijn school praat men Nederlands,Frans,Engels,Duits,Italiaans,Spaans,zweeds & zelfs russisch denk ik. zeg dat maar eens tegen hun (':


    We're hiding behind skin that's too tough

    Leningrad schreef:
    Eens.
    Ik krijg telkens het gevoel dat ze over me praten, waarom zouden ze anders een andere taal spreken?


    All this dampness is damp.

    Leningrad schreef:
    Eens.
    Ik krijg telkens het gevoel dat ze over me praten, waarom zouden ze anders een andere taal spreken?

    Beetje mee eens.
    zolang je de ander niet stoort of buitensluit maakt het niet uit.
    maar ik ben er ook mee eens dat we in nederland zijn en iedereen moet aanpassen.


    They fell in love, didn't they?