• ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 nov 2010 - 23:20 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    MamaHert schreef:
    (...)

    Bij de conducteur, dat moet je in principe gelijk vragen/kopen als je naar binnen gaat.

    Ooh, doe ik dat wel. Zorg ik gewoon dat ik wat centjes op zak heb, voor het geval we de tram/metro/bus ofzo gaan gebruiken. Want bij NS hoef ik niet in- en uit te checken.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    (...)
    Ooh, doe ik dat wel. Zorg ik gewoon dat ik wat centjes op zak heb, voor het geval we de tram/metro/bus ofzo gaan gebruiken. Want bij NS hoef ik niet in- en uit te checken.


    Een uurkaart kost geloof ik 2.50 en dan mag je in tram en bus en voor 3.50 ook in de metro (en trein dacht ik ook voor bepaalde zones). Een dagkaart iets van 8.50 geloof ik maar dat weet ik niet zeker, ik reis niet zoveel met openbaar vervoer.


    En het makkelijkste afspreek punt lijkt me op centraal station zelf aan de voorzijde (waar de trams rijden) en dan voor de ingang naar de metro. Dat is bijna meteen als je door de tunnel naar buiten komt en staat groots aangegeven dus is makkelijk te zien. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Washington schreef:
    (...)noooooh, nu opeens neit meer, maar eerst wel ;o

    omdat we naar een "belangrijke" verjaardag moeten fseu. D:


    Life is a beautiful struggle

    GAYBUDDY schreef:
    (...)
    omdat we naar een "belangrijke" verjaardag moeten fseu. D:
    ouders..


    it's so empty living behind these castle walls

    MamaHert schreef:
    (...)

    Een uurkaart kost geloof ik 2.50 en dan mag je in tram en bus en voor 3.50 ook in de metro (en trein dacht ik ook voor bepaalde zones). Een dagkaart iets van 8.50 geloof ik maar dat weet ik niet zeker, ik reis niet zoveel met openbaar vervoer.


    En het makkelijkste afspreek punt lijkt me op centraal station zelf aan de voorzijde (waar de trams rijden) en dan voor de ingang naar de metro. Dat is bijna meteen als je door de tunnel naar buiten komt en staat groots aangegeven dus is makkelijk te zien. (:

    Weet je toevallig ook of je met een voordeelurenabonnement (zo'n 40 % kortingabonnement) ook kunt reizen op saldo. Want op NS zie ik dat er nogal wat prijsverschil is tussen een kaartje van met 40 % korting en reizen op saldo. Dat laatste is een stuk goedkoper :o


    No growth of the heart is ever a waste

    Washington schreef:
    (...)ouders..

    k heb haar helemaal verrot gescholden en gezegd dat dit ook belangrijk is.. en nu mag ik al helemaal niet meer. (cat)


    Life is a beautiful struggle

    Sniper schreef:
    (...)
    Weet je toevallig ook of je met een voordeelurenabonnement (zo'n 40 % kortingabonnement) ook kunt reizen op saldo. Want op NS zie ik dat er nogal wat prijsverschil is tussen een kaartje van met 40 % korting en reizen op saldo. Dat laatste is een stuk goedkoper :o


    Ehhh ... nee, ik niet weet. Maar er staat een ov-informatie punt en gewone reisinformatie punten, dus dat moet vast zo te ontdekken zijn. En anders moeten we een oplaadpunt zoeken daar in de buurt. I'm sure it won't be much of a problem. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    ja maar, als we alleen naar centraal gaan hoeft niemand toch perse metro/butkaart (wtf k heb deze ook gewoon lekker fout laten staan, jullie met je buttplug xD) te regelen? t centrum is iets van 10 min lopen, en ik denk niet dat iemand het erg vind om dat kleine afstandje ook nog te moeten lopen als iedereen van plan is om het hele centrum onveilig te maken ;)

    Sniper schreef:
    (...)
    Weet je toevallig ook of je met een voordeelurenabonnement (zo'n 40 % kortingabonnement) ook kunt reizen op saldo. Want op NS zie ik dat er nogal wat prijsverschil is tussen een kaartje van met 40 % korting en reizen op saldo. Dat laatste is een stuk goedkoper :o


    Met je studenten-OV, kun je voor de trein gewoon een kaartje kopen met 40% korting, maar als je hem oplaad, dan kun je niet met 40% korting reizen volgens mij.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Courtesan schreef:
    (...)

    Met je studenten-OV, kun je voor de trein gewoon een kaartje kopen met 40% korting, maar als je hem oplaad, dan kun je niet met 40% korting reizen volgens mij.

    Nou het rare is: met ritprijs voor 'reizen op saldo' ben ik 12 euro nog wat krijt voor een retourtje Rotterdam maar voor 40 % korting ben ik 24 euro nog wat kwijt. Das een redelijk verschil. En ik wil weten hoe ik aan die 12 euro kan komen >< Welke kaart ik daarvoor moet opladen. Ik denk die van mijn voordeelurenabonnement, but I'm not sure.

    Goddamnit, waarom moet 't zo verdomd ingewikkeld zijn. Echt waar, ik word zo schijtziek van de bureaucratie hier. -vloekt nogmaals-


    No growth of the heart is ever a waste

    MamaHert schreef:
    (...)

    Ehhh ... nee, ik niet weet. Maar er staat een ov-informatie punt en gewone reisinformatie punten, dus dat moet vast zo te ontdekken zijn. En anders moeten we een oplaadpunt zoeken daar in de buurt. I'm sure it won't be much of a problem. (:

    Ja, maar 't schijnt dat je reizen op saldo eerst moet aanvragen. En nu wil ik weten of ik m'n voordeelurenabonnement ook mag opladen zodat ik die lagere prijs krijg D: Op NS staat er bijv. met 40 % korting dat ik 24 euri kwijt ben voor een retourtje Rotterdam maar met reizen op saldo ben ik maar 12 euri kwijt voor datzelfde retourtje. Heel weird... :/
    EDIT: kan niet volgens conducteur. Waarom staat er dan 'ov-chipkaart' op mijn kaart, grmbl.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2010 - 12:40 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Whooohooo, kabouter Buttplug._O_
    Ik hoop dat ie me nog herkent van mijn laatste intieme ontmoeting met hem.. -zwijmel-


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    sorry. dat is me te ver n_n


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oke even voor de duidelijkheid he, ik ga nu vast een hele domme vraag stellen maar hier komttie:
    Kan ik gewoon met een nskaartje naar Rotterdam toe en weer terug (retourtje) zonder OV of dag/uurkaart?

    DaKrulliCode schreef:
    Oke even voor de duidelijkheid he, ik ga nu vast een hele domme vraag stellen maar hier komttie:
    Kan ik gewoon met een nskaartje naar Rotterdam toe en weer terug (retourtje) zonder OV of dag/uurkaart?


    ja dat kan ;)