• Jep, ook wij houden debatten op school.

    Ik heb pro en contra's nodig voor abortus!
    (heb al wat opgezocht, maar dit gaat gemakkelijker)
    dushelp me aub! (;


    Get outta my head!

    Met abortus vermoord je een levend mens!!!
    Ookal is het nog maar 1 centimer groot, het is en blijft een mens!!!
    Je zou alleen maar abortus mogen plegen als je anders zelf kan sterven.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Contra: doding(moord), onnodige,christen vinden het niet kunnen, het kan misbruikt worden.
    Pro: Beter dan het kind een slecht leven geven, bevallen op een te jonge/oude leeftijd is gevaarlijk voor zowel moeder als kind, als het kind ziek is kan hij al vast uit zijn lijden verlost worden(klinkt vreemd maar ik denk dat je me wel snapt)


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben in princiepe voor abortus, als het kindje echt ongewenst is en je het geen goed leven kunt bieden, of dat je er niet met twee personenen (die voor het kindje gezorgd hebben) niet kunt opvoeden. ;) Dus als het komt door verkrachting, of je bent zo arm dat je het kind niks te bieden hebt. Dan ben ik voor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    langs de ene kant voor, als je bv verkracht bent en zwanger bent of dat het leven van de moeder in gevaar is of als het kind sowieso zwaar gehandicapt zal zijn en een echt miserabel leven zou gaan leven.
    tegen, het blijft een levend wezen dat je 'vermoord' als je gewoon onvoorzichtig bent geweest dan moet je daar ook je verantwoordelijkheid voor opnemen.


    Change, the only good thing in this world.

    nerveus schreef:
    Ik ben in princiepe voor abortus, als het kindje echt ongewenst is en je het geen goed leven kunt bieden, of dat je er niet met twee personenen (die voor het kindje gezorgd hebben) niet kunt opvoeden. ;) Dus als het komt door verkrachting, of je bent zo arm dat je het kind niks te bieden hebt. Dan ben ik voor.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    ik denk niet dat zo'n levend wezen beseft dat het leeft , of kunnen jullie je nog iets herinneren van toen je 1 cm groot was ?


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Wij moeten ook debatteren ;o
    Voor: je wilt geen kind van een vreemde (als je verkracht bent), als je te jong bent (je bent niet klaar om moeder te zijn), je geeft het kind alleen maar een slecht leven als je jong, try before you die, die doktoren moeten ook geld hebben,
    Tegen: moord, geef het kind op z'n minst een pleeggezin, laat het leven ipv nooit het leven gezien te hebben, iedereen verdient een kans.
    ...
    niet mijn mening btw


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Seel schreef:
    ik denk niet dat zo'n levend wezen beseft dat het leeft , of kunnen jullie je nog iets herinneren van toen je 1 cm groot was ?

    Ja!
    Ik kon niets zien door al dat vocht, ik was echt chaggo. Daarom was ik er ook zo snel uit bij m'n moeder.(krul)

    Nee, je hebt gelijkt. Daarom vind ik het ook raar dat mensen er zo tegen zijn. Vooral die Christenen. ><


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    nerveus schreef:
    Ik ben in princiepe voor abortus, als het kindje echt ongewenst is en je het geen goed leven kunt bieden, of dat je er niet met twee personenen (die voor het kindje gezorgd hebben) niet kunt opvoeden. ;) Dus als het komt door verkrachting, of je bent zo arm dat je het kind niks te bieden hebt. Dan ben ik voor.


    Dan kan je het ook laten addopteren.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    contra ; je vermoord iemand en blijft volgens mij voor eeuwig met dat gevoel zitten
    pro , niets is ergen dan weten dat je niet gewild bent.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Rosyln schreef:
    (...)
    Ja!
    Ik kon niets zien door al dat vocht, ik was echt chaggo. Daarom was ik er ook zo snel uit bij m'n moeder.(krul)

    Nee, je hebt gelijkt. Daarom vind ik het ook raar dat mensen er zo tegen zijn. Vooral die Christenen. ><


    Maar het heeft een heel klein hartje, dat klopt, het zegt boem boem.
    Dat is het teken dat het leeft.
    Je zou toch ook niet je kind van 3 vermoorden?
    Dus een abortus is niet erg omdat het nog klein is?
    Het is en blijft een moord.

    Als je nou zelf gevaar loopt om dood te gaan kan ik het nog wel begrijpen.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Maar het heeft een heel klein hartje, dat klopt, het zegt boem boem.
    Dat is het teken dat het leeft.
    Je zou toch ook niet je kind van 3 vermoorden?
    Dus een abortus is niet erg omdat het nog klein is?
    Het is en blijft een moord.

    Als je nou zelf gevaar loopt om dood te gaan kan ik het nog wel begrijpen.

    Dan heeft het nog geen hard.Het is eigenlijk een hoopje cellen,om het even zo te zeggen.
    Ik snap je ik vind het zelf ook doding,maar geen moord. Dat gaat me net iets te ver.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben tegen abortus, je kan je kindje altijd afstaan aan mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Deze mensen kunnen alsnog de warmte en de liefde overdragen ook al kun jij het niet.


    Everything is worse without music.

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Maar het heeft een heel klein hartje, dat klopt, het zegt boem boem.
    Dat is het teken dat het leeft.
    Je zou toch ook niet je kind van 3 vermoorden?
    Dus een abortus is niet erg omdat het nog klein is?
    Het is en blijft een moord.

    Als je nou zelf gevaar loopt om dood te gaan kan ik het nog wel begrijpen.
    een plant leeft bij wijze van spreken ook (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Maar het heeft een heel klein hartje, dat klopt, het zegt boem boem.
    Dat is het teken dat het leeft.
    Je zou toch ook niet je kind van 3 vermoorden?
    Dus een abortus is niet erg omdat het nog klein is?
    Het is en blijft een moord.

    Als je nou zelf gevaar loopt om dood te gaan kan ik het nog wel begrijpen.


    +maar het is nog niet levensvatbaar (of zo iets) dus levend is het niet helemaal xD


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor