• Jep, ook wij houden debatten op school.

    Ik heb pro en contra's nodig voor abortus!
    (heb al wat opgezocht, maar dit gaat gemakkelijker)
    dushelp me aub! (;


    Get outta my head!

    Voor: Ja maar stel, je bent 16, en je krijgt een kind? Je bent zef nog kind! Hoe kan jij voor een kind zorgen als er nog iemand voor jou moet zorgen! Daarbij, dank je nu echt dat dat goed is voor de ontwikkeling van een kind? Nee!
    Tegen: Het is en blijft moord! Je kunt het beter af staan! Iedereen heeft recht op een eigen leven! Daarbij zijn er vele mensen die heel graag een kind zouden willen maar het niet kunnen. Dit is ook voor hun een kans!

    Contra abortus: er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dan ga jij het jouwe vermoorden?

    Niet mijn mening!


    Never run out of reasons to smile...

    Optimistic schreef:
    Contra abortus: er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dan ga jij het jouwe vermoorden?

    Niet mijn mening!

    Die is geniaal!

    Ik vind abortus heel erg.

    Dus als je zwanger bent, maar nog geen 40 dagen. Dan leeft hij/zij nog niet. Maar dat geeft geen reden om een abortus te plegen. Het is en blijft een moord. Je kan je kind gewoon afstaan.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Pro: Gevolg van verkrachting.
    Contra: Moord.


    No growth of the heart is ever a waste

    voor mijn mening ligt het totaal aan de situatie


    #WWED - What Would Emma Do?

    voor: als het kindje echt ongewenst is, kan je het misschien geen goed leven geven, je kunt er niet voor zorgen of je wordt depressief.
    Ook kan het zijn dat je verkracht bent en dat kindje niet wil houden
    tegen: je vermoord een levend wezen, dat zou kunnen leven. Het is al "iets" wat er is en ergens is het wel zielig.
    Wat ik eigenlijk het ergst vind is dat je een abortus pleegt als het kindje gehandicapt is, of iets anders. Alsof die kinderen niet gelukkig kunnen worden, tenzij je er natuurlijk niet voor kunt zorgen.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Je bent 14 en zwanger. Stel;je houdt het kind,maar je kan het kind niet het leven geven waar het recht op heeft en je verpest op die manier zijn leven. Is dat dan zoveel beter dan 'moord' door abortus?
    Bovendien vind ik abortus niet eens moord. Voor 12 weken is dat geen kind,dan is dat...Niks (:

    Ik ben voor abortus :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Significance schreef:
    Ik ben tegen abortus, je kan je kindje altijd afstaan aan mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Deze mensen kunnen alsnog de warmte en de liefde overdragen ook al kun jij het niet.

    Inderdaad. En dan kan je wel zeggen 'en bij tienerzwangerschappen dan ?' eigen schuld dikke bult hadden ze maar niet moeten neuken. (:


    None but ourselves can free our minds.

    Successful schreef:
    (...)
    Inderdaad. En dan kan je wel zeggen 'en bij tienerzwangerschappen dan ?' eigen schuld dikke bult hadden ze maar niet moeten neuken. (:


    Daar ben ik het helemaal mee eens!


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    reyon schreef:
    Je bent 14 en zwanger. Stel;je houdt het kind,maar je kan het kind niet het leven geven waar het recht op heeft en je verpest op die manier zijn leven. Is dat dan zoveel beter dan 'moord' door abortus?
    Bovendien vind ik abortus niet eens moord. Voor 12 weken is dat geen kind,dan is dat...Niks (:

    Ik ben voor abortus :Y)


    Ik vind dat een kind gelijk een kind is als het nog maar 1 centimer groot is.
    En je kan het kind altijd nog opgeven voor adoptie


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    DoctorWho schreef:
    (...)

    Ik vind dat een kind gelijk een kind is als het nog maar 1 centimer groot is.
    En je kan het kind altijd nog opgeven voor adoptie


    Jah,,maar is het niet veel moeilijker een geboren kind af te staan dan gewoon abortus te plegen?


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Jah,,maar is het niet veel moeilijker een geboren kind af te staan dan gewoon abortus te plegen?

    Gewoon? Abortus is niet zo makkelijk als het lijkt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Gewoon? Abortus is niet zo makkelijk als het lijkt.


    Nee,niet makkelijk,maar wel makkelijker dan een geboren kind af te staan.
    Maar ik snap je reactie :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Nee,niet makkelijk,maar wel makkelijker dan een geboren kind af te staan.
    Maar ik snap je reactie :')

    Hoe kan je dat nou weten? Mij lijkt het beide erg moeilijke.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall