• Jep, ook wij houden debatten op school.

    Ik heb pro en contra's nodig voor abortus!
    (heb al wat opgezocht, maar dit gaat gemakkelijker)
    dushelp me aub! (;


    Get outta my head!

    reyon schreef:
    (...)

    Jah,,maar is het niet veel moeilijker een geboren kind af te staan dan gewoon abortus te plegen?


    Het is misschien wel moeilijkeer (ik heb geen ervaring) maar als je weet wat goed is voor jou en je kind doe je dat.
    Bij een abortus trekken ze gewoon het kind uitelkaar LETTERLIJK!


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Significance schreef:
    Ik ben tegen abortus, je kan je kindje altijd afstaan aan mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Deze mensen kunnen alsnog de warmte en de liefde overdragen ook al kun jij het niet.


    Kan je ernstige zwakbegaafdheid ook doneren? of iemand met het rubenstein syndroom? en heb je enig idee hoe vol de adoptiehuizen zitten?

    EDIT: Ik bedoel de syndromen zelf, niet het kind met het syndroom

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 19:30 ]

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoe kan je dat nou weten? Mij lijkt het beide erg moeilijke.


    Ik kan het me redelijk levendig inbeelden (:
    Miss ligt het voor jou anders,omdat je een ander persoon bent,
    Maar voor mij is dat zo. Als ik het kind zou hebben zou ik echt zien wat ik afgeef enzo. En dus is abortus voor mij gemakkelijker (:

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 19:31 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ~ Het embryo/foetus heeft nog geen zelfbewustzijn, dus in feite maakt het niet uit dat men dat leven beëindigd.
    ~ Liever dat het kind niét wordt geboren ipv dat het kind in een slechte thuissituatie zal moeten opgroeien. (sommige (tiener)moeders hebben geen tijd, verantwoordelijkheid, geld ...)


    If we had not a soul, music would have created it.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dan heeft het nog geen hard.Het is eigenlijk een hoopje cellen,om het even zo te zeggen.
    Ik snap je ik vind het zelf ook doding,maar geen moord. Dat gaat me net iets te ver.

    Een baby heeft na 28 dagen al een hart dus het is meer dan een hoopje cellen.

    Ik ben tegen abortus. Zelfs als ik nu zwanger zou worden (ik ben 17) zou ik het nooit weg halen. Ik vind het moord, het besef dat je een moord hebt gepleegd, hoe klein de baby ook was blijf je meedragen je hele leven.

    Wel zou ik abortus doen als ik weet dat mijn kind niets zelfstandig zou kunnen doen. Je weet dat het dan zelf ook niet gelukkig is en dat wil je ook niemand aandoen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    nerveus schreef:
    Ik ben in princiepe voor abortus, als het kindje echt ongewenst is en je het geen goed leven kunt bieden, of dat je er niet met twee personenen (die voor het kindje gezorgd hebben) niet kunt opvoeden. ;) Dus als het komt door verkrachting, of je bent zo arm dat je het kind niks te bieden hebt. Dan ben ik voor.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Ohnee.
    Daar is een volle dag discussie over geweest, heel de refter kon het horen. Ik ga echt niet terug beginnen ... xd


    Has no one told you she's not breathing?

    Exercitus schreef:
    (...)
    Gewoon? Abortus is niet zo makkelijk als het lijkt.
    ik denk dat het veeeeeeel moeilijker is om een echt kind af te staan dan om het weg te doen als het bijna niet meer dan een cel is (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    ik vind dat je ook moet kijken naar de thuissituatie en de algemene situatie van de moeder , sommige ouders zijn gewoon überconservatief , moest ik zwanger zijn ... ik en de baby incluis zouden dood zijn...


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik schreeuw nu heel hard: WEGHALEN EN NIET MEER OVER NADENKEN! Maar dat is toch anders als je echt een.. 'ding' in je buik hebt zitten. Toch, ik denk dat ik mezelf zo kan pushen om alleen maar aan abortus te denken en het dan te doen.


    It's time to be happy again.