• Hallo allemaal,
    Allereerst moet ik mijn excuses aanbieden. Wat in het topic [Mod-vraag] Off-topic blijven gaan na waarschuwing staat, moeten jullie maar snel vergeten. Er ging iets niet helemaal goed gegaan.
    Hier een nieuw topic;

    Een heel tijd hebben de mods als volgt gehandeld;
    In een topic waar off-topic werd gegaan, word 3 keer gewaarschuwd en dan word het topic gesloten.
    Met 3 keer waarschuwen bedoelen we;
    - Jullie gaan offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan gewoon door met offtopic gaan / weer offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan nogmaals door met offtopic gaan / nog een keer offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan alsnog door -> slotje.

    We hebben gemerkt dat dat waarschuwen niet echt (meer) helpt. Na de eerste waarschuwing gaan jullie bijna altijd gewoon door. Daarom passen we vanaf nu ons handelen aan als het gaat om offtopic gaan;
    In een topic waar offtopic word gegaan, word één keer gewaarschuwd en dan word het topic gesloten.
    Daarmee bedoelen we;
    - Jullie gaan offtopic -> waarschuwing. Jullie hebben het misschien niet door.
    - Jullie gaan door met offtopic gaan / gaan weer offtopic -> slotje.

    De offtopic regel is er om het niveau van het forum op peil te houden. Sommige users, die niet mee doen met offtopic gaan, vinden het niet fijn als er twee gesprekken plaats vinden in één topic, in plaats van alleen één over het onderwerp.

    Wat is on-topic en wat is off-topic?
    On-topic;
    - Als je direct reageert op de beginpost, op het onderwerp.
    - Als je reageert op een reactie van iemand anders, en de reactie van die andere persoon moet dan wel on-topic zijn.
    - Als je reageert op de reden van het topic, tenzij je bedoeling daarmee is de topicstarter te beledigen .

    Offtopic;
    - Als je zegt; Dit doet me denken aan ... - iets heel anders -
    - Als je een reactie plaatst die nergens op slaat.
    Bijvoorbeeld; In een topic over een wetsvoorstel dat nu behandelt word; ‘Honden zijn schattig.’
    - Als je je mening geeft over hoe iemand anders zich gedraagt (in dat topic), behalve als het topic gaat over gedrag van andere users, natuurlijk.


    We willen jullie ook vragen dit aan ons, de moderators, over te laten, en er niet zelf iets van te zeggen. Dit geld trouwens ook voor andere overtredingen. Vaak valt het niet goed bij de andere users, als jij er iets van zegt als user. De meldknop mag je natuurlijk altijd gebruiken.

    We hopen dat jullie je vanaf nu dus weer aan de regels houden, want wij zouden het ook heel jammer vinden dat we anders zoveel topics zouden moeten sluiten.

    Met vriendelijke groeten van alle moderators van Quizlet.nl

    Ja, het is streng. Alleen de waarschuwingen in de topics worden meer en meer genegeerd. Misschien is het wel even nodig om Quizlet een beetje netjes te houden.
    Als het weer beter gaat, kunnen regels aangepast worden (:


    I am an idiot, I move.

    Profusion schreef:
    Ja, het is streng. Alleen de waarschuwingen in de topics worden meer en meer genegeerd. Misschien is het wel even nodig om Quizlet een beetje netjes te houden.
    Als het weer beter gaat, kunnen regels aangepast worden (:

    Nee, het is achterlijk. ;-)


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    JoJudicious schreef:
    (...)
    Nee, het is achterlijk. ;-)

    En waarom dan?


    I am an idiot, I move.

    Profusion schreef:
    (...)
    En waarom dan?

    Dat je dat nog serieus moet vragen.. :-D
    Als ik zo behandeld wil worden, ga ik wel naar een kindercrèche. ;-)


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    JoJudicious schreef:
    (...)
    Dat je dat nog serieus moet vragen.. :-D
    Als ik zo behandeld wil worden, ga ik wel naar een kindercrèche. ;-)

    Ik wil liever ook niet toegesproken worden als een kind. Maarja, ik wil graag je onderbouwing weten. Met feedback/kritiek van users kunnen wij ook wel wat doen, en daar wordt ook iets mee gedaan.
    En dat het misschien een beetje kinderachtig is: blijkbaar is dat nodig hier ;]


    I am an idiot, I move.

    Profusion schreef:
    (...)
    Ik wil liever ook niet toegesproken worden als een kind. Maarja, ik wil graag je onderbouwing weten. Met feedback/kritiek van users kunnen wij ook wel wat doen, en daar wordt ook iets mee gedaan.
    En dat het misschien een beetje kinderachtig is: blijkbaar is dat nodig hier ;]

    Waarom zou ik? Laat Quizlet maar lekker naar de klote gaan. ;-)
    Ik heb hier verder toch niets meer te zoeken, behalve sommige mensen irriteren. :-D


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    ik heb het idee dat dit heel slecht gaat uitpakken.


    we all deserve to die

    develin schreef:
    ik heb het idee dat dit heel slecht gaat uitpakken.

    No shit, Sherlock! ;-)


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    Ergens heeft Jo wel een punt.. Immers zie ik geen probleem wanneer mensen offtopic gaan zonder dat er ruzie van komt, zowel met elkaar als met de topicstarter.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ergens heeft Jo wel een punt.. Immers zie ik geen probleem wanneer mensen offtopic gaan zonder dat er ruzie van komt, zowel met elkaar als met de topicstarter.

    Jij rebel. (cat)

    Maar het moet gewoon niet uit de hand lopen, en bij 't onderwerp blijven :'D Lijkt mij anders wel vervelend voor de topicstarter. Hoe leuk off-topic gaan ook is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Villain schreef:
    (...)
    Jij rebel. (cat)

    Maar het moet gewoon niet uit de hand lopen, en bij 't onderwerp blijven :'D Lijkt mij anders wel vervelend voor de topicstarter. Hoe leuk off-topic gaan ook is.
    Ja dat weet ik, maar wat nou als ze over iets beginnen dat er wel mee te maken heeft :P? Zoals; een topic over Geert Wilders, en dat ze daardoor op vrijheid van meningsuiting uitkomen ofzo? In principe zie ik daar echt geen probleem in xD


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ergens heeft Jo wel een punt.. Immers zie ik geen probleem wanneer mensen offtopic gaan zonder dat er ruzie van komt, zowel met elkaar als met de topicstarter.

    Er zijn ook users die zich eraan ergeren, ook omdat ze er zelf niet over mee kunnen praten. & Het is vervelend als anderen in jouw topic offtopic gaan over heel wat anders.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Desecrate schreef:
    (...)
    Er zijn ook users die zich eraan ergeren, ook omdat ze er zelf niet over mee kunnen praten. & Het is vervelend als anderen in jouw topic offtopic gaan over heel wat anders.
    Dat zeg ik ook, als er geen problemen zijn tussen de reageerders onderling & de topicstarter er ook geen problemen mee heeft.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat zeg ik ook, als er geen problemen zijn tussen de reageerders onderling & de topicstarter er ook geen problemen mee heeft.

    Jamaar vaak is dat dus wel zo, want ik heb de laatste tijd behoorlijk wat mensen gehad die het vervelend vonden :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ja dat weet ik, maar wat nou als ze over iets beginnen dat er wel mee te maken heeft :P? Zoals; een topic over Geert Wilders, en dat ze daardoor op vrijheid van meningsuiting uitkomen ofzo? In principe zie ik daar echt geen probleem in xD

    Hmhm, in principe heeft 't er wel mee te maken. Dat maakt 't wel moeilijk. Wat kan wel, wat kan niet?


    "I shut my eyes in order to see.'