• Hallo allemaal,
    Allereerst moet ik mijn excuses aanbieden. Wat in het topic [Mod-vraag] Off-topic blijven gaan na waarschuwing staat, moeten jullie maar snel vergeten. Er ging iets niet helemaal goed gegaan.
    Hier een nieuw topic;

    Een heel tijd hebben de mods als volgt gehandeld;
    In een topic waar off-topic werd gegaan, word 3 keer gewaarschuwd en dan word het topic gesloten.
    Met 3 keer waarschuwen bedoelen we;
    - Jullie gaan offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan gewoon door met offtopic gaan / weer offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan nogmaals door met offtopic gaan / nog een keer offtopic -> waarschuwing.
    - Jullie gaan alsnog door -> slotje.

    We hebben gemerkt dat dat waarschuwen niet echt (meer) helpt. Na de eerste waarschuwing gaan jullie bijna altijd gewoon door. Daarom passen we vanaf nu ons handelen aan als het gaat om offtopic gaan;
    In een topic waar offtopic word gegaan, word één keer gewaarschuwd en dan word het topic gesloten.
    Daarmee bedoelen we;
    - Jullie gaan offtopic -> waarschuwing. Jullie hebben het misschien niet door.
    - Jullie gaan door met offtopic gaan / gaan weer offtopic -> slotje.

    De offtopic regel is er om het niveau van het forum op peil te houden. Sommige users, die niet mee doen met offtopic gaan, vinden het niet fijn als er twee gesprekken plaats vinden in één topic, in plaats van alleen één over het onderwerp.

    Wat is on-topic en wat is off-topic?
    On-topic;
    - Als je direct reageert op de beginpost, op het onderwerp.
    - Als je reageert op een reactie van iemand anders, en de reactie van die andere persoon moet dan wel on-topic zijn.
    - Als je reageert op de reden van het topic, tenzij je bedoeling daarmee is de topicstarter te beledigen .

    Offtopic;
    - Als je zegt; Dit doet me denken aan ... - iets heel anders -
    - Als je een reactie plaatst die nergens op slaat.
    Bijvoorbeeld; In een topic over een wetsvoorstel dat nu behandelt word; ‘Honden zijn schattig.’
    - Als je je mening geeft over hoe iemand anders zich gedraagt (in dat topic), behalve als het topic gaat over gedrag van andere users, natuurlijk.


    We willen jullie ook vragen dit aan ons, de moderators, over te laten, en er niet zelf iets van te zeggen. Dit geld trouwens ook voor andere overtredingen. Vaak valt het niet goed bij de andere users, als jij er iets van zegt als user. De meldknop mag je natuurlijk altijd gebruiken.

    We hopen dat jullie je vanaf nu dus weer aan de regels houden, want wij zouden het ook heel jammer vinden dat we anders zoveel topics zouden moeten sluiten.

    Met vriendelijke groeten van alle moderators van Quizlet.nl

    Desecrate schreef:
    (...)
    Jamaar vaak is dat dus wel zo, want ik heb de laatste tijd behoorlijk wat mensen gehad die het vervelend vonden :Y)
    In dat geval mag je er ook wel wat van zeggen ja =3


    Life is hard and then we die

    Villain schreef:
    (...)
    Hmhm, in principe heeft 't er wel mee te maken. Dat maakt 't wel moeilijk. Wat kan wel, wat kan niet?
    Ik denk dat zoiets als 'de topicstarter rules' moet gelden. Vindt zij het goed? Ja? Okey, dan mag het, dan hoort dat er schijnbaar bij :Y)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik denk dat zoiets als 'de topicstarter rules' moet gelden. Vindt zij het goed? Ja? Okey, dan mag het, dan hoort dat er schijnbaar bij :Y)

    Hmhm, zou kunnen (x Ik zeg niet dat ik 't er niet mee eens ben ^^.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Villain schreef:
    (...)
    Hmhm, in principe heeft 't er wel mee te maken. Dat maakt 't wel moeilijk. Wat kan wel, wat kan niet?

    Daar zeg je het zwakke punt van heel dit "Wij-willen-de-users-braaf-houden-maar-dit-is-dus-niet-een-(goede)-oplossing" gedoe!
    Wat kan wel; en wat niet? Tja, voor iedere mod ligt de grens ergens anders. Zo is Lacie een beetje een mod die zo iets heeft van 'Ach, één keertje? Niks aan de hand' En Krull is een mod die zo iets heeft van 'Hmmm, dit kan de verkeerde kant op gaan... ;x'
    Wij als users kunnen niet bij gaan houden van 'Oh, die en die mod zijn online dus dit en dit kan wel/niet'
    Tenzij jullie met zn allen voor ieder onderwerp een lijstje met kan wel en kan niet gaan maken, is dit dus niet echt een goede oplossing hea?

    WEmo schreef:
    (...)
    Daar zeg je het zwakke punt van heel dit "Wij-willen-de-users-braaf-houden-maar-dit-is-dus-niet-een-(goede)-oplossing" gedoe!
    Wat kan wel; en wat niet? Tja, voor iedere mod ligt de grens ergens anders. Zo is Lacie een beetje een mod die zo iets heeft van 'Ach, één keertje? Niks aan de hand' En Krull is een mod die zo iets heeft van 'Hmmm, dit kan de verkeerde kant op gaan... ;x'
    Wij als users kunnen niet bij gaan houden van 'Oh, die en die mod zijn online dus dit en dit kan wel/niet'
    Tenzij jullie met zn allen voor ieder onderwerp een lijstje met kan wel en kan niet gaan maken, is dit dus niet echt een goede oplossing hea?

    Ja, lol. Maar dat is gewoon een angsthaas. :-)


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    JoJudicious schreef:
    (...)
    Ja, lol. Maar dat is gewoon een angsthaas. :-)

    xd -Plat- xd

    echt. dit maakt q echt niet beter ofzo.
    want er is nog nooit 'ruzie' geweest over zoiets. Ik heb nog nooit de topicstarter boos gezien op de mensen die offtopc gingen.
    daarbij, ik ken het gevoel dat het 'vervelend' is, dat kent iedereen. Maar het is gewoon jaloezie dat je niet mee kunt praten. Als je je echt kapot aan ergert dat mensne offtopic gaan ben je echt niet 100 %

    heel fout getypt want ik game ondertussen


    I live for the applause, you will die for it.

    Kikkeli schreef:
    echt. dit maakt q echt niet beter ofzo.
    want er is nog nooit 'ruzie' geweest over zoiets. Ik heb nog nooit de topicstarter boos gezien op de mensen die offtopc gingen.
    daarbij, ik ken het gevoel dat het 'vervelend' is, dat kent iedereen. Maar het is gewoon jaloezie dat je niet mee kunt praten. Als je je echt kapot aan ergert dat mensne offtopic gaan ben je echt niet 100 %

    heel fout getypt want ik game ondertussen

    Sem, ik ben weleens héél boos geweest toen mensen heel erg offtopic gingen in mijn topic en toen er gedreigd werd dat ie gesloten zou worden. (cat)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik ga iets heel stoms vragen,maar kunnen dit soort topics ook gesloten worden als mensen offtopic gaan?
    En als het topic groot is word er dan niet vaker gewaarschuwd?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nou als je merkt dat je off-topc gaat kan je simpelweg naar het offtopicforum, of als het eigenlijk nog best wel nuttig is om over te praten of dergelijke, kunnen we jullie er ook niet van verbieden er zelf een topic over te maken ^^.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Kikkeli schreef:
    echt. dit maakt q echt niet beter ofzo.
    want er is nog nooit 'ruzie' geweest over zoiets. Ik heb nog nooit de topicstarter boos gezien op de mensen die offtopc gingen.
    daarbij, ik ken het gevoel dat het 'vervelend' is, dat kent iedereen. Maar het is gewoon jaloezie dat je niet mee kunt praten. Als je je echt kapot aan ergert dat mensne offtopic gaan ben je echt niet 100 %

    heel fout getypt want ik game ondertussen

    Sorry dan dat ik soms niet helemaal 100% ben :') Ik zal ervoor in therapie gaan. ^^. En bij mij is 't niet jaloezie :'D Maar 't is gewoon echt vervelend x) Game'ze.


    "I shut my eyes in order to see.'

    WEmo schreef:
    (...)
    Daar zeg je het zwakke punt van heel dit "Wij-willen-de-users-braaf-houden-maar-dit-is-dus-niet-een-(goede)-oplossing" gedoe!
    Wat kan wel; en wat niet? Tja, voor iedere mod ligt de grens ergens anders. Zo is Lacie een beetje een mod die zo iets heeft van 'Ach, één keertje? Niks aan de hand' En Krull is een mod die zo iets heeft van 'Hmmm, dit kan de verkeerde kant op gaan... ;x'
    Wij als users kunnen niet bij gaan houden van 'Oh, die en die mod zijn online dus dit en dit kan wel/niet'
    Tenzij jullie met zn allen voor ieder onderwerp een lijstje met kan wel en kan niet gaan maken, is dit dus niet echt een goede oplossing hea?

    Nehe. Lijstjes over elk onderwerp? Daar zijn we over 10 jaar nog niet mee klaar :') Ik vind het ook vervelend voor jullie dat de regels weer aangescherpt worden (: En daarmee weer een stukje vrijheid verloren gaat. Maar begrijp wel dat er soms finaal over ons heen gelopen wordt :'D En we wel 10x een waarschuwing kunnen geven. Dat is frustrerend hoor ^^. Vooruit, ik zal zeggen dat ik vind dat zijweggetjes wel mogen :'D Want uiteindelijk heeft het dan weer met het onderwerp te maken. Zoals Annick dat voorbeeld gebruikte van Geert Wilders en vervolgens over vrijheid van meningsuiting te praten. Maar ik zeg niet dat jullie dat nu allemaal mogen doen! Want daar moet elke mod 't mee eens zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind het eigenlijk wel een goeie regel? Ik irriteer me namelijk dood aan de mensen die off-topic gaan. Het kan ook echt wel grappig zijn, maar het is gewoon vervelend.

    Dus, well done mods. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Tanzdiktator schreef:
    Dan mag ik wel op gaan passen, merk ik nu.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Hm, dat jullie waarschuwingen genegeerd worden moet niet als gevolg hebben dat jullie alles gaan lopen slotten. Dat werkt lekker averechts.

    Ik zou gaan werken aan het gezag wat je wilt uitstralen, in plaats van mensen verder tegen je in het harnas te jagen en nog strenger te worden.

    Blijkbaar nemen de mensen de mods niet serieus. (niet dat ze dat ooit deden) Ik denk niet dat je dat kunt afdwingen door streng te straffen voor het goddamn offtopic gaan. :') Like come on, maak dingen niet erger dan dat ze zijn.