• Ik eet tegenwoordig heel weinig vlees. - Vis kan ik hebben, kip ook, maar echt varkensvlees eet ik zowizo niet. Mijn reden daarvoor: Ik walg ervan. Ik vind het gewoon niet lekker.
    Mijn ouders zijn daar vaak boos om. Ik heb een eetprobleem/-stoornis -waar ik me ondertussen niet meer voor schaam-, en ik krijg vaak commentaar als ik eten opschep. "Komaan schat, neem nog wat meer", "Dat is niet genoeg he Toke?", "Probeer eens wat meer te eten". Dat ben ik nu al wel gewoon. Dat gaat vaak over de hoeveelheid vlees.
    Mijn moeder heeft zelf voorgesteld om vegetarien (*soort achtig iets) te worden. Nu, ja, voorgesteld. "Anders moet je vegetarier worden he, als je geen vlees eet.", zei ze. En nu ben ik daar serieus over aan het twijfelen.
    Het is niet bepaald gezond als iemand met een eetprobleem beslist een vegetarier te worden, denk ik. Maar ik kan altijd zorgen voor vervangmiddelen, ook al is dat niet even hartelijk.
    Nu wil ik weten -van liefst vegetarische/ex-vegetarische users- hoe het is om zo te zijn. Is het goed te doen, en wordt er overal rekening met je gehouden?
    Want ik wil niet iemand zijn die zegt 'Oeh yeah, ik ben vegetarier, cool he?' - en dan de volgende dag een uitzondering maakt of gewoon stopt met vegetarier zijn.

    Wel, gimme some tips.
    Ik heb geen commentaar/medelijden/.. nodig ivm de eetstoornis. Please, houd het bij vegetarier als onderwerp. ;x


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ik ben het geweest, maar ik ben er heel erg ziek door geworden en toen verplichte mijn moeder me weer om vlees te gaan eten.
    En gewoon vis eten, dat kan als vegetarier en vervangende producten, ik vond de satéburgers wel lekker! En mijn tante die vind vlees ook vies, naja het meeste vlees en daar houden wij en anderen wel rekening mee. Maar mijn tante is geen vegetarier je kan beter het vlees dat je wel lekker vind eten en voor de rest vervangende dingen zoeken, geloof me.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ik wil geen ook geen vlees eten, zelfs geen vis of wat dan ook
    maar ik word verplicht
    misschien kan je er iets over opzoeken op et internet?


    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. Winston Churchill

    En vitaminepillen slikken met vervangende vitaminen erin helpt ook wel! :Y)


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik ben 5 jaar vegertariër geweest. Vis is sowieso slim om te eten als je eetproblemen hebt, want dat is erg gezond. Maar er zijn ook heel veel vleesvervangers die ook erg gezond zijn. :D

    Ik lust varkensvlees helemaal niet. Kip, rund enzo zijn wel lekker, maar van varkenvlees én in het bijzonder varkens walg ik van, bah. Maar, sorry geen idee.


    We love because he loved us first - John 4:19

    Ik ben Vegetarisch denk ik, ik lust geen vlees.

    Ik ben het heel lang geweest, maar ik merkte dat als ik geen vlees at ik de hele dag een hongergevoel had en dan at ik me helemaal vol met koekjes enzo. Mijn broer heeft me er toen een keer op gewezen dat het kwam door het gebrek aan vlees, en sindsdien eet ik twee keer per week biologisch vlees. Maar er werd zeker altijd aan me gedacht als ik ergens bleef eten of iets dergelijks, daar heb ik gelukkig nooit problemen mee gehad. Mijn advies is om gewoon twee keer per week vlees te eten en geen vleesvervangers ernaast te gebruiken. Want goede vleesvervangers zijn erg duur en het huismerk van de meeste supermarkten is ranzig!
    Maar je moet het zelf weten (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik ken wel een meisje die vegatarier is en zij eet vleesvervangende gerechten, meer ei dan een gewoon mens en met schoolkampen en barbecues met vriendinnen wordt er wel altijd rekening mee gehouden.
    Wel is vegetarisch vlees duurder, en je moet wel goed spul hebben anders is hte ranzig.
    En ik weet niet of het goed is met een eetstoornis, daar ken ik namelijk niemand van.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik ben geen vegetarier, maar ik ken er genoeg en volgens mij is dat goed te doen en houden ze daar wel altijd rekening mee, als je het op voorhand laat weten. Al vind ik persoonlijk vervangproducten véél smeriger (en ongezonder) dan vlees. Mja, je moet het zelf weten :Y)


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik ben niet vegetarisch, maar het enige soort vlees dat ik eet is kip. De rest is echt te ranzig. Vleesvervangers vind ik ook een beetje onnodig en heel veel mensen die ik ken zeggen dat het echt smerig is. Zorg gewoon dat je voldoende vitaminen en zo binnenkrijgt, dan is er niks mis mee. En wat bedoel je precies met of er wel overal rekening mee wordt gehouden?
    Bedoel je met restaurants of wat dan ook? Je ziet tegenwoordig overal waar je voedsel kunt bestellen/krijgen, vegetarisch voedsel, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Maar je hebt wel een eetstoornis, en ja, dan eet je nog minder. En nog ongezonder. Vitaminepillen slikken, zou ik zo zeggen (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik begrijp je. Ik vind vlees ook zo ontzettend vies. De dieren maken me weinig uit, ik vind het gewoon niet lekker. Nu heb ik met me ouders overlegd, en nu krijg ik twee keer zo veel groenten en dan geen vlees (:


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    ik heb ook een eetprobleem gehad, en ik was toen vegatariër...
    Ik vind vlees ook supergoor en het is zielig:(
    maar je hebt vleesvervangers, van valess enzo, die zijn wel lekker.
    en je kunt ook altijd extra vitaminen slikken en veel andere vervangers.
    op internet is trouwens ook veel informatie te vinden!

    ik eet heel weinig, mensen zeggen dat ik eetstoornis heb


    i have a busy life

    Je moet zorgen dat je voldoende ijzer binnen krijgt. Anders loop je het risico om bloedarmoede te krijgen. Ik weet dat dat in vlees zit, maar ik weet geen vervangende producten daarvoor. Misschien moet je dat even googlen?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik ben vegetarisch en ik vind het super! Ik vind vlees alleen niet lekker, maar ik vind het ook nog eens zielig..
    Back to the point. Ik heb er geen spijt van. En ik een restaurant eet ik veel liever een bord friet dan vlees:Y)
    Maar goed, het valt te doen denk ik...

    Ik vinden veel groenten niet zo lekker en kaas ook niet echt, en toch gaat het perfect!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt