• De stelling van vandaag luidt:
    Er worden te veel talen onderwezen op de middelbare school

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Ik heb maar 2 talen; NL en EN.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    Oneens. Maar ik vind wel dat er naar die talen gekeken moet worden. Frans vind ik persoonlijk een nutteloze taal. Maar Spaans is in de handel juist een belangrijke taal aan het worden, dus het is misschien zinvoller om Spaans te nemen dan Frans.
    Ik vind talen zelf wel belangrijk. Er zijn mensen die de beta kan op willen, er zijn mensen die de economische kant op willen en er zijn mensen die iets met talen willen doen. Maar om die keuze te maken, moet je kennis kunnen maken met elk onderdeel, inclusief de talen. Dus waarom worden er dan teveel talen gegeven? Je kan ze laten vallen na de derde (ik dan, vmbo is geloof ik toch al na de 2e? En in Belgie weet ik het niet).
    Ik heb een beta profiel en heb mijn talen teruggebracht naar Engels en Nederlands, omdat ik Frans vreselijk vond en Duits me teveel leerwerk was. Als je vindt dat je teveel talen hebt, dan kan je dat toch doen? Geen talen geven is net zoiets als geen natuurkunde geven en zeggen dat je graag natuurkunde doet x]


    To live would be an awfully big adventure

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Great minds think alike.

    Ik vindt dat nederlands en engels verplicht moeten zijn, zoals nu al is.
    Verder moet je dan nog één taal kiezen, zoals duits of frans.
    Maar ik vind best dat die keuze aan talen groter mag worden. Spaans, Zweeds, Deens ofso. Lijken mij veel leukere talen.
    Maarja, dat wordt vast weer veel te duur. ;x


    Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.

    Qlimax schreef:
    Oneens, je moet je toch wel een beetje kunnen redden in het Engels, Frans en Duits? 't Zijn tenslotte de meest gesproken talen ter wereld, is wel handig als je daar iets vanaf weet.


    ars moriendi

    Carcass schreef:
    Oneens en eens. Ik heb nu Duits/Frans/Engels/Latijn/Grieks/Japans - aan de zijkant.
    Extra talen zoals Spaans zou ik niet erg vinden, als het dan niet verplicht is.

    het zou leuk zijn als ik italiaans kon volgen;)
    dan had ik die taal genomen:)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nee, het is alleen maar beter voor je toekomst, want stel je gaat naar Spanje of Frankrijk ofzo verhuizen of werken..
    Eigenlijk zouden er zelfs meer moeten komen


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Nee joh, er is toch alleen een verplichting voor Engels en Nederlands :P


    Life is hard and then we die

    Eens,ik snap niet wat je met al die talen moet. Als iedereen gewoon engels leert is er niks aan de hand.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hmm, als ze wiskunde enzo weghalen, mogen ze van mij wel vijftien talen geven. Maar dat zou voor mij gemakkelijk zijn, voor anderen niet.
    Ik vind dat je gewoon meer keuze moet krijgen in talen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik vind Duits en Frans gewoon kansloos.


    I live for the applause, you will die for it.

    Nee, maar ik vind wel dat je zelf moet kunnen kiezen welke talen je in je pakket stopt en niet maar een paar verplicht.


    Our perspective only changes when we change our position.

    Oneens, in ieder geval niet verplicht. Keuzevakken waar je geen examen in hoeft te doen lijken me wel wat, en dan Italiaans of Spaans, bijvoorbeeld.


    Destroy what destroys you.