• Hee allemaal,
    Ik moet een debat doen voor school en ik heb deze stelling:
    Iedereen moet verplicht oorgaandonor worden.
    Ik vroeg me af hoe jullie er overdenken en wat jullie argumenten zijn. Zelf ben ik tegen omdat ik vind dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam moet kunnen beslissen. Maar wat vinden jullie??

    xxx


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    Same opinion as you.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind dat iedereen donor is tot dat ze het veranderen i.p.v zoals nu dat je geen donor bent tot dat je het verandert. Zo dwing je namelijk mensen na te denken.
    Ik vind niet dat het verplicht moet zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou zeggen dat het wel verplicht moet zijn maar dat je wel zelf mag bepalen wat wel en wat niet. Maar dat je tenminste 1 ding moet afstaan.


    Your make-up is terrible

    Ook tegen :) Maar ik ben voor het idee dat iedereen standaard orgaandonor is, en dat je het kunt de-activeren als je het niet wilt. :)


    Life is hard and then we die

    StJimmy schreef:
    Ik vind dat iedereen donor is tot dat ze het veranderen i.p.v zoals nu dat je geen donor bent tot dat je het verandert. Zo dwing je namelijk mensen na te denken.
    Ik vind niet dat het verplicht moet zijn.


    Ja zo'n systeem hebben ze in België ook best wel slim!


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    Ik ben tegen. Je bent baas over eigen lichaam. Ze kunnen je tot niets verplichten. Ik ben het er ook niet mee eens dat je standaard donor bent, ik weet niet of dit als zo is, maar daar ben ik in ieder geval tegen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Kikkeli schreef:
    Same opinion as you.


    Turn it up! *

    StJimmy schreef:
    Ik vind dat iedereen donor is tot dat ze het veranderen i.p.v zoals nu dat je geen donor bent tot dat je het verandert. Zo dwing je namelijk mensen na te denken.
    Ik vind niet dat het verplicht moet zijn.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik ben tegen. Want ik zie dat als schending van het lichaam. Als ik dan dood ga, laat alsjeblieft mijn lichaam intact.

    En over dat systeem van automatisch donor is een idee, alleen dan moet iedereen daar goed over geïnformeerd worden. Stel een persoon weet hier niets vanaf en gaat dood. Zijn organen worden misschien dan eruit gehaald tegen zijn wil.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    zekerweten tegen.
    ik zou niet willen dat iemand anders die ik niet ken straks met delen uit mijn lichaam rond loopr, tenzij het iemand is van wie ik egt heel veel hou.
    misschien klinkt dit egoistisch, maar dit is zoals ik erover denk ;D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Niet verplicht, je moet het zelf kunnen kiezen. Mensen zijn baas over hun eigen lichaam en moeten dat ook blijven, dus ook zelf kunnen bepalen of ze donor willen worden of niet.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik ben tegen.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Nevada schreef:
    Ik ben tegen. Je bent baas over eigen lichaam. Ze kunnen je tot niets verplichten. Ik ben het er ook niet mee eens dat je standaard donor bent, ik weet niet of dit als zo is, maar daar ben ik in ieder geval tegen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Immortal schreef:
    Ik ben tegen. Want ik zie dat als schending van het lichaam. Als ik dan dood ga, laat alsjeblieft mijn lichaam intact.

    En over dat systeem van automatisch donor is een idee, alleen dan moet iedereen daar goed over geïnformeerd worden. Stel een persoon weet hier niets vanaf en gaat dood. Zijn organen worden misschien dan eruit gehaald tegen zijn wil.


    Maar hoe zou jij denken als jij levensbedreigend ziek bent?? Is het dan wel eerlijk dat iemand anders jou een orgaan geeft terwijl jij niet hetzelfde zou doen?? Ik wil je niet aanvallen vraag je alleen om er over natedenken.


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    loveer schreef:
    (...)

    Maar hoe zou jij denken als jij levensbedreigend ziek bent?? Is het dan wel eerlijk dat iemand anders jou een orgaan geeft terwijl jij niet hetzelfde zou doen?? Ik wil je niet aanvallen vraag je alleen om er over natedenken.

    Ja, het klinkt misschien egoïstisch. Maar zo voel ik het nu eenmaal. Ik hou graag mijn lichaam intact. Want daar heeft mijn ziel zich mijn hele leven in gehuisd en dan wil ik dat lichaam dan ook een eervol einde geven door alles intact te laten.

    En als ik ernstig ziek ben, wil ik nog altijd een orgaan van een persoon die er zelf ook 100 % achter staat.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.