• Hee allemaal,
    Ik moet een debat doen voor school en ik heb deze stelling:
    Iedereen moet verplicht oorgaandonor worden.
    Ik vroeg me af hoe jullie er overdenken en wat jullie argumenten zijn. Zelf ben ik tegen omdat ik vind dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam moet kunnen beslissen. Maar wat vinden jullie??

    xxx


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    Ik ben zelf wel orgaandonor. Want als ik een nieuwe lever nodig heb, ben ik blij als ik die ook werkelijk kan krijgen, zodat ik verder kan leven. Dan vind ik dat ik zoiets ook voor een ander terug moet doen.

    Maar aan de andere kant vind ik niet dat je mensen zoiets mag verplichten. Er bestaat nog altijd "zelfbeschikkingsrecht". Alle mensen mogen dat zelf weten. Period.


    everything, in time

    Graphics schreef:
    absoluut niet.
    je mag van mij alles hebben nadat ik dood ben maar totdan blijft alles lekker in mijn lichaam!

    Ze nemen ook geen organen als je nog leeft hoor...


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Ze nemen ook geen organen als je nog leeft hoor...

    Wel toch?
    Een mens kan op één nier leven dacht ik en mensen hebben er twee dus die kunnen tegen toestemming er een afstaan.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Progeny schreef:
    Ik ben zelf wel orgaandonor. Want als ik een nieuwe lever nodig heb, ben ik blij als ik die ook werkelijk kan krijgen, zodat ik verder kan leven. Dan vind ik dat ik zoiets ook voor een ander terug moet doen.

    Maar aan de andere kant vind ik niet dat je mensen zoiets mag verplichten. Er bestaat nog altijd "zelfbeschikkingsrecht". Alle mensen mogen dat zelf weten. Period.


    Nou dat vind ik nou echt een sociale goed gedachte!! Wou dat ik zo stoer was en me opgaf als orgaandonor maar ik ben nog aan het twijfelen.


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    Heey, ik heb voor mn Nederlands debat de stelling; Organen mogen alleen gegeven worden aan mensen die zelf orgaandonor zijn.

    Krull schreef:
    Heey, ik heb voor mn Nederlands debat de stelling; Organen mogen alleen gegeven worden aan mensen die zelf orgaandonor zijn.


    Mmmm een intressante stelling maar kijk als je je nou morgen zou willen registreren maar vandaag een auto ongeluk krijgt? Wat dan?


    I'm a lover, not a fighter. But I fight for what I love!

    loveer schreef:
    (...)

    Mmmm een intressante stelling maar kijk als je je nou morgen zou willen registreren maar vandaag een auto ongeluk krijgt? Wat dan?


    Zorg ervoor dat je ouders weten dat je orgaandonor wil worden. Die mogen dan alsnog toestemming geven, ook al ben je nog niet officieel geregistreerd.(;


    everything, in time